Hva var sjefen din sin reaksjon da du fortalte om graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Han hadde egentlig skjønt det før jeg skjønte det selv, han er pappa til 3 selv så han skjønte vel tegna

Min nærmeste leder var heldigvis bare positiv. Der var det bare "nei så kjekt" og gratulasjoner og fryd og gammen.

Er mer usikker på sjefen over der igjen (som eier firmaet og er CEO). Jeg er usikker på om han vet det ennå. Men jeg overhørte reaksjonen da en mannlig ansatt fortalte om graviditeten til ham. Da var han ganske så stram i stemmen og opptatt av at da skulle han vel ut i permisjon, da? Først da kollegaen min sa at ja, men han tenkte bare å ta max 8 uker, gratulerte han... Jeg jobber i en mildt sagt mannsdominert bransje, og er første kvinne som har blitt gravid i firmaet (vi er to totalt). Trenden ser ut til at mannfolkene her kun tar max de 10 ukene som er forbeholdt far. Flere tar færre.

Sjefen min ble kjempe glad! Hun gratulerte så veldig, og det var tydelig at hun mente det. Hun fikk beskjed når vi mistet den sist, så hun synes nok det var ekstra kjekt da siden det har tatt ganske lang tid også

H*n gratulerte meg og var forståelsesfull. Er nyansatt og h*n sa at h*n hadde håpt jeg varte litt lengere før jeg ble gravid. Uansett forståelsesfull og en fantastisk sjef ☺️

Fortalte det når jeg var rundt uke 9 pga kvalme. Sjefen ble glad på mine vegne. :)

Ene kikket opp og sa [emoji13] og andre sa en baby Tina i magen. Men så var de da 6 mnd og 2 1/2 år da[emoji12]

"æ vesst ikkje du hadd en mann!?" :dontknow

Begge sjefene mine ble kjempeglade på våre veiene :) de veit at vi har prøvd en stund så de visste hvor mye det betø for oss :)

Min sjef var veldig korrekt og hyggelig, gratulerte og var helt passe glad ;)

MEN - jeg må dele en historie fra ei jeg kjenner. Hun hadde akkurat begynt å date en fyr da hun ble uplanlagt gravid. Hun var vel 38 år da, og bestemte seg for å beholde barnet, og er lykkelig samboende med barnefaren i dag :D Når hun fortalte sin sjef (litt konservativ kvinne, gift og flere barn), så fikk hun faktisk spørsmålet "veit du hvem som er faren, eller?".

Noen folk ender tydeligvis opp i sjefsstillinger til tross for særdeles manglende antenner :)

Sjefen min tok det på beste mulige måte, og gratulerte sååå masse og syns det var såå utrolig hyggelig! :D

Min sjef var så skjønn da jeg fortalte det. Hun gratulerte og sa at jobben ikke betyr like mye som dette. Selv om jeg akkurat hadde begynt, og jeg har bare et årsvikariat [emoji85] Så jeg var litt beskjeden da jeg fortalte det [emoji28]

Back
Topp