Hva var oppskriften på babylaginga?

Care-bear

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Gjorde dere noe spesielt? Prøvde dere eller bare ble det sånn?

Jeg selv sjekket etter el med cb med dobbelhormonindikator,drakk solvipect fra siste dag med tr til el. I tillegg har jeg lavt stoffskifte,så legen sa jeg måtte øke på medisin og D vitamin og jern. Etter 5 pp satt spiren endelig☺️ hadde også sex hver dag i pp.

Giftet oss og dro på bryllupsreise uten barn. Visste jo at det kunne skje (vet jo hvordan barn lages), men prøvde ikke på det.

Vi prøvde iherdig hver dag de tidligere periodene. Perioden det klaffet regnet jeg ut at termin ville bli i april, noe jeg egentlig "ikke ville" da hele familien har bursdag i april. Så da prøvde vi ikke like godt, kanskje annenhver dag. Og så klart klaffet det! Men ut fra en annen app ble termin 1.mai, så satser stort på den dagen :p

Jeg har PCO så var hos privat gynekolog i april og fikk Letrozol og Crinone. Men vi begynte ikke å prøve før for 2 pp siden så tok ikke Letrozol før da. Testet etter el fra CD10. Mannen borte en uke før EL så samlet opp litt sperm, hadde sex formiddag og kveld dagen før EL og natten etter EL! ;) glad det klaffet!!

Jeg sluttet på P-piller i januar/februar. Samboeren ville ikke "prøve iherdig" å få barn, så vi ble enige om at om det skjedde, så skjedde det. Og plutselig i august fikk jeg ikke menstruasjon når jeg skulle :D

Spiren ble til på vårt andre prøverørsforsøk (ICSI) :)

Last edited:
Vi skulle ta en måned "pause" fra prøvingen, da det ble for mye stress. Det var den måneden det klaffet :D

Har ganske bra kontroll på syklusen, også tok jeg noen el-tester for å være sikker, og da var vi ekstra på hugget rundt der :)

Testet etter el pga veldig ustabile sykluser etter jeg fikk tilbake mensen i desember etter fødsel. Var mer stressa enn jeg ønsket pga lang prøvetid for å få til jenta vår. Men i pp4 satt det en spire ':D

Nah, egentlig ikke. Hadde sex :P Men jeg testet for EL da, men det var KUN for å finne ut når jeg kunne forvente mensen. Visste ikke hvordan syklusen ville bli etter fødsel :P Sex har vi regelmessig uansett prøving eller ikke.

Vi prøvde på det. Sex annenhverdag frem til forventet eggløsning. Men jeg fikk eggløsning en dag etter å da var mannen ute på guttetur. Så jeg trodde helt ærlig vi ikke fikk det til denne fangen heller. Jeg fikk og negativ test 9 dpo, så da tenkte jeg at det ikke ble, og slapp meg løs med vin i bryllup. Men så en uke etter kom positiv test! Og det gleder oss masse! Håper bare ikke at den ene dagen med vin får ødelegge noe.

Vi hadde blitt enige om å prøve etter at vi hadde vært på sommerferie (hadde ikke lyst til å «ødelegge» ferien med dårlig form), så jeg tok de p-pillene jeg hadde igjen, og da de tok slutt begynte jeg å tempe. Overraskende nok var mannen ganske så ivrig på humpinga, så det ble ikke behov for noe tvangsforføring fra min side, hehe. Forrige gang vi prøvde å bli gravide prøvde jeg nemlig først å involvere ham litt, men han ble så stresset bare han hørte ordet eggløsning at det måtte jeg kutte ut. Den gangen var taktikken å holde styr på syklus i hemmelighet, og så hoppe på ham til rett tid. :P Denne gangen var det nesten omvendt, følte jeg! Og jammen ble det positiv test i første pp. :)

Avslapping og pree seed ;) Og ferie med små barn i dpo-fasen - rakk ikke tenke på forplantning i det hele tatt, og testet første gang på 12dpo.

Daglig sex en uke rundt el. Ikke noe mer enn det:)

Her brukte jeg Letrozol for å få fortgang på el. Jeg har ustabil syklus og PCO(S). Jeg testet med billigtester og clear blue digital tester, og så hadde vi sex annen hver dag rundt el. Da jeg fikk positiv test startet jeg på Crinone (progesteronstøtte) ettersom jeg har kort lutealfase.

Her brukte jeg Letrozol for å få fortgang på el. Jeg har ustabil syklus og PCO(S). Jeg testet med billigtester og clear blue digital tester, og så hadde vi sex annen hver dag rundt el. Da jeg fikk positiv test startet jeg på Crinone (progesteronstøtte) ettersom jeg har kort lutealfase.
Som om jeg skulle beskrevet det selv ;) ❤️ hvor lenge fortsetter du med Crinone?

Som om jeg skulle beskrevet det selv ;) ❤️ hvor lenge fortsetter du med Crinone?

Til uke 12 -13:) Hva med deg? Jeg har ikke fått påvist progesteronmangel, men mtp kort lutealfase og spotting så fikk jeg det. Det er 3. svangerskap jeg prøver det på nå. Jeg ser for øvrig på forum at veldig mange med tidligere aborter og pco(s) endelig har hatt fullgåtte svangerskap etter å ha fått Crinone:)

Til uke 12 -13:) Hva med deg? Jeg har ikke fått påvist progesteronmangel, men mtp kort lutealfase og spotting så fikk jeg det. Det er 3. svangerskap jeg prøver det på nå. Jeg ser for øvrig på forum at veldig mange med tidligere aborter og pco(s) endelig har hatt fullgåtte svangerskap etter å ha fått Crinone:)
Blir vel samme, gyn sa ikke så mye, og det var i våres jeg fikk men begynte ikke å prøve før nå :) Akkurat samme her, så skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk, men tørr jo ikke slutte nå :O

Back
Topp