Hva var grunnen til at du valgte å få barn nå?

M

Moderator Kristin

Guest
Og ikke om 5 år, for 5 år siden? 10 år siden/om 10 år?
Dere skjønner hva jeg mener. Hvorfor akkurat nå?
 
Mannen er 36. Jeg er snart 32. Kjøpte stort hus 8 måneder tilbake. Det passer oss veldig økonomisk også. Men mest av ALT, det føles riktig! :) Vi savnet ett barn :binkybaby Og vi er lykkelige sammen. Så hvorfor ikke :love017
 
Har hatt mange tunge år med skolegang og et lite barn, samtidig som at mannen var veldig syk. Var ferdig på skolen og han ble mye bedre for rundt fire år siden, også er det blitt utsatt for å se om dette ville vare. Gikk bra i to og et halvt år, også begynte vi jo da å prøve. Så tok det jo ett og et halvt år å bli varig gravide da.

Så ble det nå fordi at ting tar gått bra over lengre tid og vi begynner å bli "gamle". Mannen hadde satt en grense på 40 år og det blir han nå i desember, så rekker det med fem måneders margin. :)
 
Last edited:
Har alltid haft lust på mange barn, men siden jag var ”voksen” när jag traff mannen och han igen er 8 år äldre än mig så körde vi på med nr tre når vi ändå var igång med vakennätter och bleieskift. Var heldige och både nr 2 og 3 satt på förste försök.
 
Hun spurte ikke om det passet for oss å bli foreldre igjen. Nå er vi definitivt ferdige, mannen er sterilisert og fire barn er nok.
 
For å ikke få for langt mellom forje og denne. og forde vi har fått lån og begynt å bygge ut huset å har mer plass.
 
Han kom bare, litt uforsiktighet en mnd, og då sneik han seg på plass. Utrolig kjekkt syns vi nå da, så blir det bare 1år og 5 mnd mellom han og nærmeste storebror ^_^
 
For ti år siden var jeg 16år. Ville bli ferdig med utdanning først. Jeg var midt i utdanningen for 5 år siden, fikk første for straks 3 år siden. Vi har prøvd på et søsken i 1 år. 3 år mellom.
 
Det var ikke et bevisst valg her,det var sånn å herremin jeg er gravid :shy:så da bare ble det sånn :Heartblue
 
Flere år med "masing" på nummer to fra min side, mannen er sta og vi hadde egentlig begge et håp om at jeg skulle få jobb rett etter studiet, for å jobbe litt før graviditet. Et år etter studiet, ingen fast stilling, og litt stress fra min side med tanke på alderen på førstemann, ble mannen endelig med på det.

Hadde det vært opp til meg, hadde både nummer 1 og 2 kommet tidligere og tettere. Jeg er litt mer "hoppe i det", mens mannen er sånn at ting på være på plass og "perfekt" først.
 
Nei, kroppen var tydeligvis klar for en til...? 3 x hormonkur med nr 1, en abort, så kom nr 2 av seg selv. 10 år uten prevensjon, en abort, så kom nr 3 helt av seg selv. Og rett før han fylte 2, ble jeg gravid igjen. Så jeg kan egentlig ikke svare på hvorfor de kom når de kom jeg...
 
Back
Topp