Hva var det som overrasket deg mest med fødselen?

M

Moderator Eve

Guest
Var det noe spesielt som du ikke hadde forberedt deg på? Var det noe annet som overrasket deg kanskje?

Om du har født før, var det noe som overrasket deg spesielt denne gangen som du ikke tenkt over før?
 
Hvor forskjellig to fødsler kan gå! Hadde en kjempelang og seig fødsel første gangen og styrtfødsel denne gangen.
 
Hvor utrolig lett fødsel nr 2 var i forhold til nr 1 og hvor utrolig fort det gikk. Med nummer 1 var jeg støl å sår dere nede i ukesvis, denne gangen kjentes det ikke ut som jeg hadde født i det hele tatt dagen etter.
 
Hvor brått fødselen kunne starte! Selv om det var tegn i forkant, så kom det likevel så brått.
 
Hvor lite vondt jeg hadde nedentil etter fødsel nummer to i forhold til fødsel nummer en. Kan ha noe med at jeg ble klipt første gang jeg fødte og kun fikk litt skrubbsår den gangen her. Husker jeg syntes det var kjempe vondt å sette meg ned etter fødselen første gang mens denne gangen var det ikke noe problem.
 
Hvor fokusert jeg kan være når jeg virkelig vil og at jeg synes det hele var helt greit å gjennomføre!

Er vel kanskje som å banne i kirken, men trodde faktisk det skulle være MYE verre. Det var ikke digg, men ikke sånn at jeg trodde jeg skulle dø heller :)
 
Hvor utrolig lett fødsel nr 2 var i forhold til nr 1 og hvor utrolig fort det gikk. Med nummer 1 var jeg støl å sår dere nede i ukesvis, denne gangen kjentes det ikke ut som jeg hadde født i det hele tatt dagen etter.
Kan egentlig bare kopiere hele denne. [emoji4]
 
Hvor fort en fødsel kan gå når man er førstegangsfødende. Hadde forberedt meg på at det skulle ta lang tid, men fra rier med 12 min mellomrom, til lille jenta vår var ute, gikk det 1t 40 min.
 
Hvor lite vondt jeg hadde nedentil etter fødsel nummer to i forhold til fødsel nummer en. Kan ha noe med at jeg ble klipt første gang jeg fødte og kun fikk litt skrubbsår den gangen her. Husker jeg syntes det var kjempe vondt å sette meg ned etter fødselen første gang mens denne gangen var det ikke noe problem.

Skriver under på denne. Sist kunne jeg ikke sitte det første døgnet i hvert fall. Denne gangen var det ingen problem! Sist revna jeg ganske mye så har sikkert betydning...
 
Hvor greit det faktisk gikk. Hadde, som @Mator forestilt meg mer smerte. Men det gikk fint å føde uten epidural, akkurat som jeg håpet...

Jeg tror jordmor ble mest overrasket over hvor mye fostervann som kom da de tok hull. Fikk beskjed om at det ikke var som på film (splash), men det var det:p minst 1 liter splashet ut. Like etter kom 1 liter til, og litt senere enda en liter. Baby hadde ikke festet hodet, så hver gang han flyttet på det kom det vann ut:hilarious:
 
Back
Topp