Hva var det siste du spiste?

Drops

Grillet kylling og fløtegratinerte poteter. Spist det tre ganger i dag faktisk.

Knekkebrød med smør og gulost (i går kveld), nå må jeg få i meg litt frokost!

Er dette egentlig for mye? Ja. Spiser jeg det likevel fordi jeg sulter ihjel hele tiden? Ja. Har jeg allerede gått opp 1-2 kg selv om jeg bare er 7+5? Ja. Kommer jeg til å gå opp halve kroppsvekta mi slik som med første? Antageligvis. Bryr jeg meg nå? Nei. Kommer jeg til å hate meg selv litt mot slutten av svangerskapet når kroppen klager på all vekta? Ja. Meeeen den gode nyheten er at jeg er på grensa til undervektig fra før, så det er bare å nyte maten. Bon appétit :D

Vedlegg

• A8A14841-9E08-4E55-94F0-2ECE93ABB3CE.jpeg
    A8A14841-9E08-4E55-94F0-2ECE93ABB3CE.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 7
Er dette egentlig for mye? Ja. Spiser jeg det likevel fordi jeg sulter ihjel hele tiden? Ja. Har jeg allerede gått opp 1-2 kg selv om jeg bare er 7+5? Ja. Kommer jeg til å gå opp halve kroppsvekta mi slik som med første? Antageligvis. Bryr jeg meg nå? Nei. Kommer jeg til å hate meg selv litt mot slutten av svangerskapet når kroppen klager på all vekta? Ja. Meeeen den gode nyheten er at jeg er på grensa til undervektig fra før, så det er bare å nyte maten. Bon appétit :D
Nam! Spis og nyt! Du kan jo trøste deg med at vektoppgang ikke er farlig for babyen i alle fall siden du er under/normalvektig :gen014 Jeg er litt overvektig og ønsker å gå opp minst mulig, så her trackes hver en smule jeg inntar for å sørge for at jeg ikke spiser for mye, men akkurat passe:laughing002

Nam! Spis og nyt! Du kan jo trøste deg med at vektoppgang ikke er farlig for babyen i alle fall siden du er under/normalvektig :gen014 Jeg er litt overvektig og ønsker å gå opp minst mulig, så her trackes hver en smule jeg inntar for å sørge for at jeg ikke spiser for mye, men akkurat passe:laughing002
Problemet med stor vektoppgang i svangerskapet er alle smerte som følger med. Med første hadde jeg konstant vondt i føttene, leggene, ryggen og bekkenet. Jeg gikk rett og slett opp alt for mye i forhold til hva kroppen mi tålte. Med andre hadde jeg hyperemesis og kastet opp/brakk meg og var kvalm 24/7, så der gikk jeg opp 8-10 kg maks, og hadde ingen smerter.

Så jeg må faktisk roe litt ned. Selv om jeg kjenner på en slags ulvehunger, så er jeg nok egentlig ikke sulten på ekte fordi jeg spiser faktisk alt for mye i løpet av en dag med tanke på at man egentlig kun trenger et ekstra eple om dagen :p o_O Må begynne å spise sånn passe sånn som deg!

Det er sant! Hørtes ikke godt ut :oops: Skjønner du vil unngå det, men skjønner også at det er vanskelig! Den hormonelle hungeren lurer oss nok, ja. Så dårlig gjort altså! Mitt triks så langt er riskaker med pålegg istedet for brød og sukkerfri sjokoladepudding/gele og vaniljesaus. Så lite kalorier at man kan faktisk spise litt større mengder:laughing002

Salt knekkebrød med leverpostei og majones. Begynner å bli lei av det, men det er det eneste jeg orker.

Back
Topp