Hva var det første du gjorde da du kom hjem fra barsel etter fødsel?

Har som regel ryddet og vasket. Husker sist gang hvor fantastisk det var å sitte på baderomsgulvet og skrubbe uten "vedkubben" i magen :gen014
 
Aller først var det å lande i sofaen og ta innover seg alle de nye inntrykkene. Etter at ungen var ammet og han sov, fikk han komme over til pappaen, mens jeg tuslet ut i hagen med hunden for litt «alenetid» med han etter å ha vært borte i 5 dager. Hadde litt dårlig samvittighet i mammahundehjerter.
 
Med første var det å sette seg med pumpa mens samboer satt med en sovende baby. Med nr 2 var det å vise lillebror til storesøster, og å kose med storesøster etter å ha vært borte fra henne 4 dager (de var å besøkte på sykehuset, men var vondt da de dro hjem igjen hver gang) :)
 
Aner faktisk ikke, det er snart ti år siden.
Det er mulig mamma og pappa kom omtrent samtidig med oss, jeg tror muligens det.

Vi tok vel babyen inn i huset og satte oss i sofaen tror jeg.

Med jentene har jeg ikke vært på sykehuset så da har jeg når jeg har summet meg etter fødsel tatt på babyen klær og presentert den for en bestemor som var barnevakt. Med nr to satt mamma i stua og passet eldstemann. Han fikk komme ned og hilse på ganske fort (mens jeg enda satt i badekaret og muligens var ikke navlestrengen kuttet engang) og sikkert en time eller to senere etter en hvil på senga tok vi på jenta en liten kjole jeg hadde strikket og tok henne opp i stua. Hun er jo født på morgenkvisten, så da var det blitt formiddag.

Yngstemor er født midt på natta, eldstemann rakk se henne også helt fersk siden han traff jm gangen når han skulle lege seg, og hun sa "nå har det blitt baby" så da kom han innom og fikk se henne. (det var natten etter julaften så derfor var han sent opp. Mellomste hadde sovna) Etter at jeg og babyen var stelt tok vi henne opp i stua så svigermor som hadde fullført julaften med de eldste ungene fikk hilse på henne. Litt sånn høy på adrenalin etter fødselen satt vi oppe litt før vi tok natta med den lille babyen
 
Det første vi gjorde da vi kom hjem var å spise taco [emoji1]
 
La meg på sofaen og ble der , klarte nesten ikke gå. :confused:
Lå bare å så på denne fantastisk vakre babyen vi hadde fått :Heartred
 
Med eldste var det å koke smokker og så lage middag.

Med minste måtte vi ut og handle..
 
Barseltårene kom for fullt rett etter vi kom inn døra 3 dager etter fødselen.... veldig glad de advarte mot dette før vi dro fra sykehuset [emoji6]
 
Med nr 1 kjørte vi rett til min bestemor faktisk. Vi plukka opp min søster og hennes barn og kjørte en langtur [emoji23] Var så koselig atte.

Med nr 2 gikk jeg mer eller mindre til sengs gitt. Var trøtt og vond etter fødsel.
 
Satte meg ned med bikkja og baby og lot de få hilse på hverandre :) siden har jaggu meg ikke bikkja latt lillegutt få være i fred- passer godt på :)
 
Tror jeg tok henne ut av bilstolen og satte meg med henne i sofaen:p
 
Spiste, badet lille og la oss, før det ble helikoptertur til UNN fordi jeg ble akutt syk med HELLP...
 
Med nr 1 spiste vi take away, la junior i vogna ved sofaen før jeg la meg til å slumre resten av kvelden.
Med nr 2 ble det litt kos før pappaen måtte ut av huset på dugnad. Søster ble lagt i vogga før jeg tok en dusj å gjorde meg klar til å ta i mot de første gjestene..
 
Tok han ut av bilstolen og la han i vogga, før vi spiste middag som svigermor hadde laget
 
Med eldste ble jeg vartet opp med god mat av min mor:)

Med nr 2 slappet vi av på sofaen og fikk besøk

Med nr 3 slappet vi og av på sofaen og sov litt før vi tok imot søsknene :)
 
Back
Topp