Hva var deres symptomer før forventet mens?

Mammy

Betatt av forumet
Vet ikke om noen kjenner seg igjen på hvordan jeg føler det;
#Luft i magen
#Løs/hard i magen om hverandre
#Veldig øm nederst i magen. Akkurat som at jeg kan kjenne med kroppen hvor livmora er inni meg
#smerter som minner meg om el smerter.

Jeg fikk positiv el test på onsdag og kjente sterke el smerter torsdag. Hadde ikke sex før søn morgen så tenker jo at" det går ikke an at det kan ha blitt noe befruktet nå".
Tok en test i dag 4 dager før forventet mens-den var blendahvit :-P Men jeg er så øm og rar nederst i magen. Bikkja hoppet opp på magen min når jeg lå i sofaen, og det var faktisk ubehagelig.

Hm...

# Masse luft i magen
# "Rar" i magen
# Tidlige mensmurringer både i korsrygg og i magen (pleier å få det nærme mens, men ikke 4 dpo)
# Feberfølelse i kroppen
# Kvalme som kom og gikk (men er et symptom på at EL har vært)
# "En gravidfølelse" (testet derfor veldig tidlig)
# Økt utflod fra 9 dpo
# Litt mer hormonell enn vanlig
# Tyngdefølelse i magen (11 dpo)

Dersom du hadde EL på torsdag så er det jo veldig liten sannsynlighet for at egget har blitt befruktet da det lever i 24 timer, men den eneste måten å vite helt sikkert på at man har hatt EL er ved å ta en blodprøve. De færreste gjør det :P Men dersom du hadde EL på torsdag så er du tidligst 6 dpo og det er uansett altfor tidlig for en g test. Og med tanke på at dere hadde sex på søndag så er det det tidligste tidspunktet egget har kunnet bli befruktet. Og da ville jeg ha ventet en uke med å teste igjen...
Med mindre dere hadde sex mindre enn 5 dager før torsdag. Sædceller kan jo overleve i 5 dager... Da hadde jeg tatt en test igjen om 4-5 dager...

Hei, dette ble langt - henger du med?? :P

Jeg henger med :-)
Jeg vet det skal mye til men begynner å lure litt når magen kjennes ut som den gjør.
Det står at clearblue el test kan slå ut 24-36 t før el. Så da er det jo en liten mulighet til at egget ikke ble sluppet fredag. Men likevel; jeg skjønner ingenting om det sitter denne gangen.
Vi blir veldig lett gravide og har lyst på flere barn men bestemte oss for å vente så termin kommer etter sommerferien. Som regel passer vi oss bedre og tør ikke ha ubeskyttet sex før de siste dagene før forventet mens. Men siden det ikke er noen krise og vi planlegger barn, hadde vi nå ubeskyttet sex på dag 17. Jeg har 24-26 dager syklus.

Håper testen etterhvert viser det du vil den skal vise! :D

Økt matlyst, trøtt! Kviser, småuggen etter måltider.

Økt matlyst, trøtt, varm/kald om en annen, kvalm (spesielt om morgen og kveld) :-) trodde egentlig ikke at jeg var det, tok bare test for å utelukke graviditet og forventet mensen dagen etter jeg tok testen, hehe :-)

Våknet bare med en følelse av jeg måtte ta en test igår.
Skulle igang ned ivf i oktober, så hadd ikke tenkt så mye på å få det til å klaffe denne mnd. Hadde ikm igår/idag, så gikk ikke egentlig å ventet på det heller, da jeg har litt uregelmessig syklus.
Men som sagt, da jeg våknet igår visste jeg det bare. En helt merkelig følelse!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Økt matlyst og ømme pupper bare! Og det får jeg oppleve hver månede når jeg forventer mens.

Opp på natta og tisse/generelt tisse oftere, og levende drømmer jeg husket når jeg var våken :)

Her har jeg vært ofte sulten og fort mett, måttet tisse oftere, varmere enn vanlig, og vondt i magen. Det er de to siste som gjorde at jeg tenkte at det kanskje, kanskje hadde klaffet denne mnd.. Men ikke før noen flere dpo, rett etter var det lite som tydet på graviditet denne gangen (og jeg ble ganske deppa, for forrige graviditet hadde jeg syke magesmerter og OPPBLÅST mage fra EL, og visste jeg måtte være gravid)....

Bruker å bli veldig øm i korsryggen dagen før jeg skal ha mensen. Ble ikke det, og stussa litt. Hadde en test liggende så tenkte jeg kunne teste neste morgen, den dagen mensen burde kommet. Var ikke forberedt på sjokket når den svake streken dukka opp etter 3 min.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Er første gang jeg er gravid så vet ikke ha som møter megxsmile8
Startet med at jeg to uker før forventet mensen fikk kraftige mensensmerter, løp på do hele tiden for å sjekke om mensen var kommet, noe den ikke var. Har ennå disse smertene og skjønner etter å ha fått positiv test at det er fordi jeg er gravid xsmile9 Ellers har jeg tidvis hodepine og løper mer på do enn tidligere...

Hei. Håper på å bli medlem her hos dere, da jeg fortsatt ikke vet om det skjer ting inni meg ;-) Derfor var denne tråden spesielt spennende! Er blitt ØM i siden av brystene, og opplever stadig mensmurring og stikking. En uke til (forhåpentligvis) IKM, så i utgangspunktet litt tidlig med symptomer, men satser på full klaff!

Og gratulerer til alle dere med mai-spirer på vei :)

- Uren hud
- Luft i magen
- Mindre utflod enn vanlig
- Mer trøtt/sliten på kveldene
- Mer dogåing for både det ene og det andre
- Oftere sulten, men fort mett

Skulle hatt mensen den 3.sept, tok ikke sjansen på å bli skuffa, så venta helt til i dag med test! POSITIV etter 40 sek, og på den digitale jeg måtte dra å kjøpe med en gang positiv test viste: Gravid 2-3 xsmile9Lykken er komplett etter ganske nøyaktig 1 år med prøving! xsmile5

Jeg merket det igrunn kun på brystvortene (vonde!!!!!) da jeg tok av meg BH for å sove eller i dusjen!!! Jeg sa faktisk AUU når vannet traff brystvortene!! Så det var uvanlig for meg!!! Da skjønte jeg det!!
Pluss at jeg også ble veldig følsom hehe
Testen viste i dag at jeg er 1-2 uker på vei... og det bildet av testen har satt seg fast på netthinnen i dag

Ellers er jeg trøtt og blir lett sliten om jeg går tur f.eks.

Smerter som lignet Mens kom også... men ingen mens....

Dette blir virkelig noe nytt og jeg er superspent!!!! ❤️

Last edited:
Jeg fikk faktisk munnsår i stedet for mensen. Da tenkte jeg at noe var rart, googlet det, og fant ut at dette KUNNE være et symptom på graviditet. To dager etter, etter at jeg fikk kjøpt digital test, testet jeg positivt:)

Back
Topp