Hva var anderledes den prøveperioden det klaffet?

Begge de to første satt før vi prøvde :happy:

Denne her (nr 3 ) satt i pp 12 :happy: forskjellen den pp'n var syke el smerter, og babyklister :hilarious: 9+5 I dag og var å hilste på en hoppende liten bamsemums med masse hjerteaktivitet i sta:love017
 
Første satt på pp4, gjorde ikke noe annet enn å ha sex regelmessig.

2 gang klaffet det på pp5, tempet og testet etter EL og hadde litt dra hjelp av Letrozol. Endte dog i BO.

Den jeg bærer på nå satt på pp 2 etter aborten. Tempet og testet etter EL da også, men slappet mer av, koste meg med et glass Pinã Colada på kvelden titt og ofte før EL og så hadde vi sex daglig i 1 uke (før, under og etter EL).
 
Vi prøvde i ca 10 måneder før det klaffet. Største forskjellen var at denne måneden tenkte jeg ikke på å bli gravid, da januar var en litt tøff periode privat. Så det var gledelig å få positiv test nå i februar.
 
PP3. Slappet faktisk mer av. Tok alt som det kom og stresset ikke med noe.
 
Det klaffet begge gangene med de to barna jeg har i 1. PP, nå derimot er vi på 4 PP. Det som var annerledes da vi prøvde og ble gravid med guttene var at vi bodde i to forskjellige land pga jobb, så måtte pendle. Tokk feks fly ned til han samme dagen jeg fikk positiv EL test og det klaffet med en gang. Nå bor vi sammen i samme land og skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer. Kanskje pga at jeg er blitt bittelitt eldre? Eller fordi jeg for et par mnd siden sluttet med hormonell prevensjon (gikk ikke på det før jeg ble gravid med nr 1 og nr 2). Eller muligens pga 2 KS så er ikke livmoren like mottakelig for et befruktet egg som før?
 
Prøvd i nesten 2 år, hadde sagt at dette ble siste prøverunden før eventuelt operasjon av livmora. Hev i meg Letrozol var på ferie, så ble kun sex dagen før EL noen dager før EL og par dager etter. Spiste ananas i fire dager og tenkte jaja vi prøvde :p
9 dpo var testen positiv og ble bare sterkere og sterkere. Er nå 32+3 på vei med lillesøster ❤️
 
På første klaffet det på pp 6. Brukte ikke el-tester, hadde bare sex ca annen hver dag. På andremann gikk det på pp 7. Det var andre mnd med digitale el-tester, første mnd med babyklister og sex hver dag i den fertile uken :) Har så ustabile sykluser med alt fra 30-40 dager så digitale el-tester hjalp nok veldig. Vet ikke om babyklisteret hadde noe å si, var nok bare tilfeldig at det gikk den mnd.
 
Prøvde babyklister, og ga litt mer faen i om det gikk eller ikke. Totalt 12 pp .
 
Førstemann var en overraskelse, vi brukte kalendermetoden som prevensjon. Andremann satt endelig i pp19, da stressa vi/jeg mer enn vi noensinne har gjort fordi vi var drittlei, og hadde bestemt oss for privat ifv hvis det ikke klaffa den måneden.
 
Prøvde i 2,5 år. Begynte på letrozol sammen med metformin fordi jeg egentlig skulle ha ivf, men ble gravid måneden før oppstart :happy:
 
Nr1 klaffet på PP1, trente jevnt og spiste sunt en lang periode før vi prøvde (er overvektig, men hadde gått ned noen kilo)

Forsøk på Nr3 satt også på PP1, men mistet mell 7-11uker, også her hadde jeg lagt om livsstilen. Levde lavkarbo denne gangen over 3,5mnd, spiste ren mat uten å overdrive fettinntaket. Gikk ned 12kg, fortsatt overvektig men fikk normalt blodsukker (var pre-diabet) og normalt blodtrykk (hatt høyt blodtrykk).. skeiet ut til høykarbo etter SA og gikk ikke på nå PP4 heller. Så vet hva jeg har å gjøre, get back on track. Er overbevist om at kombo for mye sukker/ som blir for mye insulinproduksjon og ubalanse i hormoner med overvekt er årsak for at det ikke går enda og for at det tok 11mnd med nr2 sist.
 
Back
Topp