Hva tror du?

Jeg tror egentlig ikke det blir så stor forandring. Bortsett fra at teknologien er et steg videre. Hvilken retning vet jeg ikke.. Men håper ikke det er mindre menneskelig kontakt og samtaler :-P

Det er jo så flott at man forsker på ting, om ikke hadde vi ikke kommet lenger enn å sette barna på en kasse bak i varebilen. ;) Eller at vi fortsatt røykte når vi er gravide eller at babyene fortsatt sov på magen å krybbedød var mer vanlig.
I dag synes jeg det virker som det er mer mote å ikke skal beskytte barna sine jeg da.
Tror nok de fleste foreldre er oppdaterte og følger det de mener er rett. At noen nekter barn å klatre i trær, vil det alltid være. Det var det på 70 tallet også :)

Selvfølgelig er det det :) men det kan fort bli for mye av det "gode" og når en ser gjentatte ganger hvor mye forskningen forandrer seg så syns jeg det er skremmende... Syns vi burde stole mere på oss selv som foreldre...

Jeg har venner som setter på barna øreklokker når de ser raketter... og har jobba i barnehage, der foreldrene har kjeftet på meg for at jeg lar barna deres leke i vanndammer fordi de blir kalde og våte... og kranglet med personale fordi noen mener det er farlig for 4 åringen å klatre i trær. Kjenner også foreldre som ikke lar barna balansere på stokker (som står 10 cm over bakken) i skogen fordi de kan brekke anklene sine... :/ og andre som setter på 5 åringen redningsvest når de leker på stranda med langgrund og foreldrene sitter 2 meter unna :p så ja, de finnes! Hehe.

Jobber selv i skole og ser dette hver eneste dag... Vi har flott skolegård med masse trær og terreng, vi er flinke på å passe på barna i friminutt etc men får alikevel masse påpakk av foreldre som syns det er hårreisende at de aker, sklir i gjørma, klatrer, graver og stabler steiner... Jeg tenker at det meste KAN være farlig, men vi kan kkke stoppe å leve av den grunn...

Back
Topp