Hva tror dere???

helen79

Forumet er livet
Tror kanskje jeg er gravid, Venter spent på å ikke få mensen denne uken.
Hvis jeg hadde regnet rett, så hadde jeg eggløsning den 18. juli. Så vi prøvde den 15. 17. og 20 . juli å bli gravid. For jeg tror at mensen har stabilisert seg.
Hva tror dere, er jeg gravid??? Jeg er så spent.[:D]

vanskelig å sei [;)] men krysser fingrene for deg[:)]

Ikke så godt å vite enda... Men krysser fingrene for deg[;)]

Man sier jo at man bør "hoppe til køys" ca annenhver dag, og helst før EL for
da er det lettest å bli gravid, og det har jo dere gjort...

Lykke til da[;)]

har ingen anelse men jeg håper det for deres del[:D]

masse lykke til.....[;)]

Krysser fingrene for dere. Og armer og bein også, for sikkerhetsskyld![;)]

Krysser alt som er av fingrer å tær for deg! [8D]

cloetta, når har du termin? vet du når ca du ble gravid? unnfangelsen liksom.. for jeg er så usikker på når jeg ble gravid selv. når legen sier at jeg er nesten ti uker på vei, betyr ikke det at ungen bare er litt over 7 uker og at han har regnet med de to ukene fra første menstruasjonsdag? unnskyld mange spm [:)] lykke til helen79 forresten [:D] håper for din skyld du er gravid da! klemmer

Man regner fra menustrasjonens 1. dag ja[:)]

Lykke til med svangerskapet[;)]

ja men da er det litt rart for da skulle jo jeg vært ca 13 uker på vei.. hadde siste mensen ca 1. mai... [8|] merkelig dette. ungen r bare litt over 10 uker.. vet du om det går an å få eggløsning to ganger i løpet av en mnd? vet jeg hadde eggløsning i midten av mai, men da sku babyen vært større også..

maria_bridge:
Jeg har termin 24. februar. Etter mine beregninger (og notater!![8|]) så hadde jeg eggløsning rundt den 1. juni.... Hadde iallefall sex tre dager etter hverandre da, så...
Når jeg regner på terminkalkulatoren her inne, så sier den 3. juni. Jeg har syklus på 28 dager, og har alltid vært rimelig presis. Sykluslengden har jo også noe å si.
Men tickeren min henger ikke helt med. Jeg er 11 uker idag. [:D]
Når det gjelder hvor langt du er på vei, og hvor gammel ungen er, så skiller det med to uker. Det er fordi man regner termin fra første dag i siste mens. Da tar det +/- to uker til befruktning. Så, hvis du er nesten ti uker på vei, så er knøttet nesten åtte uker.
Er du i fin form?

okey.. akkurat det jeg kom fram til også.. betyr det at om jeg hadde eggløsning den 16 mai eller noe hadde jeg fremdeles mulighet til å bli gravid den 3.juni? for jeg hadde sex rundt midten av mai og en gang den 3.juni akkurat.. vil det si at jeg antagligvis da ble gravid den 3.juni? stemmer det blir jeg veldig glad.. får jeg en bra pappa til barnet [:)] huff ikke lett alt dette [:D]

forresten jeg har ikke helt skjønt hva som menes med sykluslengde.. kan du hjelpe meg med det? moro vi har termin samme dag da [;)] jeg føler det er en gutt. men vet jo ikke.. men jeg vegrer liksom å se på jenteklær og sånn. må være ett tegn. hehe [:D]

jeg er å forresten nesten 11 uker på vei ca [:D]

Gikk på do før jeg skulle på jobb i gårkveld. For å si det sånn, jeg var så fra meg at jeg gråt halve veien til jobben. Var ikke gravid likevel. Men jeg visste jo at den skulle komme denne uken. Men jeg hadde jo et håp da. Var ganske lei meg.
Men det er nesten gått over nå, er litt utafor fremdeles.

heisann. om 1 mai var første dag av siste menstruasjon skal du ut i fra min beregning være 13+5.. hmm

men ifølge ultralyd er jeg nå ca 11 uker på vei.. var 9 uker og 4 dager ca på vei den 26 juli. babyen var da 26 mm stor.. betyr jo at den bare var 7 uker da, selve fosteret. ettersom jeg leste i svangerskapsboka.. hadde jeg blitt gravid i mai som det skulle vært, sku babyen vært ca 50-52 mm på ultralyden. så tydeligvis har jeg blitt gravid i begynnelsen av juni, og ikke ca 15.mai som jeg trodde. trodde jeg hadde eggløsning da.. jaja.. jeg får vel vite ting mer sikkert når jeg kommer til ultralyd neste gang [:D] koselig å få svar, dette er fælt å gå å lure på. [:)] blr en besettelse nesten. heh, klemmer

det kan jeg tenke meg. liker godt å følge med selv jeg om hva som skjer uke for uke. å da hadde det vært krise om jeg ikke hadde vært sikker. men på UL får du vite det vettu. lenge til el?

Back
Topp