Hva tror dere?

LilleGull90

Flørter med forumet
Hei jenter!
Jeg har en slik uro i kroppen og kjenner på diverse smerter og murringer jeg aldri har kjennt tidligere. Er av de som kvier for å ringe JM vakt, spesielt når det er helg. Så tenkte at jeg kunne spørre dere her inne hva dere tror.. redd for å ringe føde osv "uten grunn"..

Natt til 17.mai våknet jeg av uro og akutt kvalme og oppkast.
17.mai merka jeg lite til noe annet enn vanlige kynnere..
Men igår, så hadde jeg veldig harde kynnere, mye stikking i underslivet og kjentes ut som jeg måtte på do hele tiden (altså, å gjøre nr 2) uten at jeg måtte..
Har det ganske likt idag også ang kynnere og dobesøk uten grunn..

Inatt var kynnerne såppas at jeg våknet av de, + at noen av de kom med ganske intense smerter i ryggen som ble mer som "tannpine" når de økte, men avtok ganske fort..

Hva tror dere her inne ? Er det modning på gang?
Synes dette er litt tidlig med tanke på at jeg er i uke 33 imorgen...
Skal også nevnes at magen min har falt flere hakk siste tiden, noe hodepine og litt hjertebank (men det er ting jeg ser på som narmalt i ett svangerskap..)

Dette ble vell kanskje litt langt, men håper noen der ute vil ta seg tid til å lese å kanskje komme med noen råd? 1.gangs her, og vet ingenting om hvordan ting skal kjennes ut og ikke...

Stor Klem !

Eg ville ringt jordmor eller føden. Det er bedre å ringe en gang eller to for mye. Det høres ut som modning. Men dette kan du ha i mange uker, uten at det trenger å skje noe mer. Men alle er forskjellige, og det fins ingen fasit på en graviditiet :) Så ring du! Kan hende det holder bare med en prat, eller så vil de ha deg inn! Lykke til! Og gleder meg til å høre hva de sa ;)

Har hatt akkurat samme greine de siste dagene,bortsett fra oppkast.
Kontaktet JM min,og hun sa det var kroppen som jobbet på spreng for å modnes og gjøre seg klar :)
Huff,jammen ikke bare bare å gå gravid altså,sååå mye å bekymre seg for.

jeg har også en del av dette unntatt oppkast.. min jordmor sier at så lenge smertene ikke kommer regelmessig så er det kun modning på gang! men man vet aldri.. en venninne av meg var i fødsel uten regelmessige rier (hun var riktignok tredjegangsfødende)

Sannsynligvis modningssmerter, men for din egen del kan du jo godt komme deg til en kontroll. Bedre å sjekke en gang for mye, og få roet nervene enn å gå lenge og føle deg utrygg.

Jeg har hatt perioder med mye kynnere, nedpress og stikk i kjeden, men ikke noe ryggvondt. Forrige gang startet fødselen helt uten smerter, ved at vannet gikk, så det trenger ikke å begynne med smerter heller.

Og forresten, om hodet har skrudd seg ned i bekkenet, så kan det være grunnen. Når babyen prøver å bevege hodet trykket den på nerver i bekkenet, og det kan være utrolig vondt. Kan også gi følelsen av å måtte på do. Du sier jo at magen har sunket, det kan være fordi hodet har festet seg godt.

Back
Topp