Hva tror dere?

lilli84

Andre møte med forumet
Hei alle sammen! :) Har smuglest litt på dette forumet en stund, men ikke meldt meg inn før i dag... Jeg skal i dag være 8 uker og 3 dager på vei i følge terminkalkulatoren. Første gang jeg er gravid. Ikke helt planlagt, men ikke tilstrekkelig forhindret heller. Så et ønsket uhell kanskje? ;)

Har blitt litt småparanoid etter å ha lest her da så mange har mistet osv. Enda mer nervøs har jeg nå blitt da jeg på fredag fikk litt brun utflod. Dette har vart siden. Er ikke mye, ser det stort sett kun på papiret. Etter samleie søndag var det også litt rødt i sæden som rant ut igjen...

Har lest en del rundt, og funnet ut at dette ikke nødvendigvis trenger å være farlig. Men har nå i tillegg mistet alle symptomene mine. :( Har ikke hatt så mange symptomer i utgangspunktet. Men var veldig trøtt i uke 5 og 6. I tillegg til at jeg har kjent en del mensmurring og stikking i magen tidligere. Nå er alt jeg kjenner "noe" i magen. Vanskelig å beskrive, men er ikke smerter... Var også veldig oppblåst, men føler meg ikke oppblåst lengre selv om magen ser slik ut.

Tenkt på å bestille legetime i morgen og høre om jeg kan få time til ultralyd over påske. Men hvor mye skal til for å få det? Tror dere jeg får det på mitt grunnlag? Redd for at legen bare vil dysse det ned og ser det an. Hvis ikke jeg får det igjennom legen vurderer jeg å bestille privat, men koster jo noen kroner. Så det beste hadde jo vært å få en henvisning...

Synes det er lenge å gå til slutten av mai/begynnelsen av juni for å få komme på ultralyd! Kan jo bli gående med et dødt foster til da i værste fall?? Har ikke fortalt det til så mange enda, og vil gjerne ha en bekreftelse på alt er i orden før jeg forteller det til flere.

Jeg mista ALLE symtomene mine i 2 dager. Den første dagen hadde jeg bittelitt lys lys brunt utflod å så forsvant alt, dag nr to lørdag, så hadde jeg ikke symtomer i det HELE tatt bortsettt fra på kvelden begynte det å hele søndag var jeg på do...hehe..  De kommer å går. men jeg kan skrive på under på at når de ikke er der så synstes jeg det var skummelt...jeg stortuta en hel kveld pga det...

Er du nervøs så hadde jeg snakket med legen, er jo derfor de er der...bare si at du er nervøs å ønsker tidlig ultralyd. [:D][:D]

Håper virkelig det ordner seg for deg å kanskje imorgen er det du som ligger å kaster opp om morningen å sovner under middagen[:D]

Stor klem

OG VELKOMMEN HIT TIL NOVEMBER 2010

Hei og gratulerer med spiren [:)]

I mitt forrige svangerskap var jeg litt kvalm i uke 5-7 og fra uke 8-9 ga kvalmen seg. ( jeg skrev dagbok) Og den oppblåste kulen forsvant også helt plutselig. Så jeg vil ikke tro at du har mistet selvom du ikke har noen symptomer. Jeg hadde ingen blødninger så det kan sikkert noen andre uttale seg om, men det jeg har lest så er det fersk blod som man skal være litt på vakt på. Så at det kommer brunt vil jeg ikke tro er noe galt så lenge det ikke kommer store mengder og klumper. Siden du nå er 8 uker så kan nok man snart finne hjertelyden til spiren. Jeg fikk høre hjertelyden i uke 9 forrige svangerskap ( jordmødre er mye flinkere til å finne hjertelyden enn leger) Så kanskje du kan høre om du kan få en time til jordmor ettet påske? Tror man skal ha større blødninger før man FÅR ul men du kan jo selvfølgelig ta det privat selv men da koster det jo alt fra 500-1000kr.

Håper du klarer å slå deg til ro i påsken, skjønner det ikke er så lett. Lykke til!

Takk for beroligende ord! Fint å høre fra andre at dere ikke tror det er noe alvorlig galt.

Men får ta en telefon til legekontoret i morgen og få en time over påske. Blir jo dessverre til at en går å tenker på det. Men får vel heller prøve å nyte at jeg føler meg normal igjen, og klarer å gjøre litt. Følte meg ganske ubrukelig her en stund. Trøtt, sliten og rar... [&:]

Gratulerer så mye med spira og velkommen så mye inn hit[:)][:)]

Husk det går stort sett altid bra og ulykken er brukt opp for novemberjentene nå
*banker hardt i bordet*

ORIGINAL: _Dollface_

Husk det går stort sett altid bra og ulykken er brukt opp for novemberjentene nå
*banker hardt i bordet*

signerer denne! nå skal vi IKKE miste flere!

Jeg har ikke så mange symptomer i det hele tatt.
Jeg blir fort trøtt og sliten, men utenom det har jeg ikke vært mye kvalm og sånt.. Jeg tenker som så at jeg kanskje burde være glad for at jeg ikke har særlige ubehag;P

Ønsker dere alle en fantastisk påske[:D]

Ringte legekontoret i dag tidlig. Eneste de kunne tilby var en test (og med det regner jeg med de mente en vanlig graviditetstest)! Det kommer det vel ikke mye ut av? Den vil bel fortsette å være positiv en stund til fremover selv om det evt har gått galt? Så den droppet jeg. Kjente jeg ble veldig irritert. Ymtet frampå om ultralyd, men jeg var jo bare 8 uker på vei, så hørtes ikke så aktuelt ut. Jeg begynner lett å grine når jeg føler jeg ikke blir trodd/hørt osv, så like greit jeg holder meg unna hele legesentret for å ikke lage en stor scene ut av det hele. [&:] Er ikke første gangen jeg ikke blir tatt på alvor der så...

Nei, jeg bestiller meg heller time til privat ultralyd etter påske. [:)] Prøvde ringe dit i dag, men de var visst stengt i påsken. Der vet jeg jeg blir tatt på alvor da jeg faktisk var der da jeg bare var noen dager på vei. Ante jo ikke jeg var gravid da, men var der pga andre problemer. Så har faktisk tatt en tiiiiidlig ultralyd allerede. [:D]

Blir en lettelse å få det utført! Har ikke sakt noe til mine foreldre enda. Vil jo gjerne være sikker før jeg sier noe. Ikke noe morsomt å fortelle det hvis man er i tvil... De bor på en annen kant av landet, men kommer på besøk litt over påske, så tenkte å vente til da.

Huff, blir bare mer og mer bekymret jeg. Er så og si overbevist om at dette har gått galt. [:(] Kan vel ikke være normalt miste ALLE symptomer slik som jeg har gjort? Kjenner meg overhode ikke gravid lengre...

Lyst og prøve å ringe legevakta i morgen, men det er jo ikke akutt i og med jeg hverken blør eller har smerter. Men går å tenker på det hele tiden, og det er slitsomt! Men har vært alene hjemme i dag da. Ikke helt sunt å være alene når man går å tenker neativt. Forhåpentligvis blir jeg ikke alene resten av påska, venter litt besøk osv. Så kanskje jeg klarer å drøye det til over påske.

Jeg har heller ikke mange symptomer, er bare litt mer trøtt enn vanlig og går oftere på do. Det har også vært dager da disse symptomene har vært helt borte, for så å komme tilbake. Prøver å si til meg selv at jeg bare er heldig=) Vet også at mammaen min hadde veldig få symptoner og det gikk jo bra!!

Vet det er vanskelig å ikke tenke på, men du får prøve så godt du kan. Tenk positivt og finn på noe gøy i påsken!! Det er nok uansett det beste for deg og spiren.

Husk at kroppen vår er rar, så kanskje gjør/påvirker det at du er så nervøs og usikker at du ikke føler symptomene...Er de fortsatt borte etter påsken kan du jo evtuelt ta kontakt med noen da, men tror ikke du skal være redd nå som de "bare" har vært borte noen dager. Det har i hvert fall også skjedd meg og de har kommet tilbake=)

Krysser fingrene

ORIGINAL: Soul

ORIGINAL: _Dollface_

*banker hardt i bordet*

signerer denne! nå skal vi IKKE miste flere!

Jeg har ingen symptomer jeg, er ikke trøtt lenger heller.....men jeg er gravid [:)]
Hadde det sånn i forrige svangerskap også, ikke noe særlig symptomer, følte meg helt fin i formen og jobbet helt til 3 uker før termin.

Så det går nok bra skal du se [:)]

.calc_period_lbl { border:0 none; color:#000000; font-family:Arial,Verdana,Helvetica,sans-serif; font-size:11px; line-height:12px; margin:0; padding:0; text-align:left; width:70px; margin:0 0 6px; float:left; } .calc_period_dd { font-family:Verdana,Sans-Serif,Arial; font-size:10px; clear:right; float:left; }
HAR DU INGEN ELLER FÅ SVANGERSKAPSTEGN? Ingen er like normalt og vanlig som mange, og betyr ikke at noe er galt.

æ e 8+5 og dette er beskjeden æ fikk fra lege

Men er det normalt at ALLE tegnene blir borte når man har hatt en del tegn tidligere da? Rart at jeg i alle fall ikke kjenner et eller noe...

Dette går nok ikke rette veien tror jeg. Har hatt ubehag, et slags spreng i magen siden i går kveld. Når jeg var på do nå var det kommet en del blod...

You must log in or register to reply here.
Back
Topp