Hva tror dere egentlig om oss?

*Meya*

Elsker forumet
Hva tror dere egentlig muslimer bedriver dagene med? Hvordan tror dere vi løser praktiske ting i hverdagen, hva vi finner på, hygger oss med familien eller ikke, hva er vi engasjert i og så videre?

Svarene kan bli brukt i en bloggpost på min blogg, i løpet av helgen. Anonymt selvsagt.

Klipper inn litt her, fordi mange leser ikke hele tråden. 

Dere aaaaner ikke hvor mange dumme kommentarer jeg får, og hva jeg leser, om hva folk tror vi gjør, eller på ting jeg gjør eller avstår fra. Så spørsmålet er ikke så dumt, for mange, veldig mange, sitter inne med hauger av fordommer, og mener ting i hytt og belegg om hvordan vi lever. 

Dere jobber vel og bedriver de samme tingene som "oss andre" regner jeg med? Bortsett fra bønnetider og andre religiøse ærender..

Egentlig vet jeg alt for lite om muslimer til å svare på spørsmål som dette. Men jeg vil tro dere lever nogenlunde som oss ikke-troende men med noen forandringer i kosthold, væremåte og oppførsel da jeg har inntrykk av at dere trekker inn og snakker mye om Allah i mye av det dere gjør.

Senator Malin skrev:
Dere jobber vel og bedriver de samme tingene som "oss andre" regner jeg med? Bortsett fra bønnetider og andre religiøse ærender..

Egentlig vet jeg alt for lite om muslimer til å svare på spørsmål som dette. Men jeg vil tro dere lever nogenlunde som oss ikke-troende men med noen forandringer i kosthold, væremåte og oppførsel da jeg har inntrykk av at dere trekker inn og snakker mye om Allah i mye av det dere gjør.

Enig med den

For meg er "gruppen" muslimer like mangslungen som alle andre grupper. De jeg vet av løser sin hverdag på veldig ulike måter. Noen er veldig bevisst sin religion og opptatt av å vise den fram, for å spre kunnskap om den. Noen utøver den, uten at de vil ha noe oppstuss rundt det. Mens andre er mer sekulære, og har religionen mer som et bakteppe.

Når jeg tenker meg om er det mange som er veldig dyktige med mat, så jeg tror "dere" driver mye med matlaging og kos sammen med familie og venner  

Det samme som ¨alle andre¨, vil jeg tro..?

Frøkenfriken skrev:
Det samme som ¨alle andre¨, vil jeg tro..?

Det er jo det de fleste mener, men tydeligvis ikke alle.

Så nå er det plutselig "oss".  Er ikke muslimer like forskjellige som alle andre mennesker?

giggsy skrev:
Så nå er det plutselig "oss".  Er ikke muslimer like forskjellige som alle andre mennesker?

Jo, men jeg har fått så utrolig mye tilbakemeldinger fra folk som blir overrasket over ting jeg gjør, eller ikke gjør. Og det samme får andre også.

Pucca skrev:
Hæ? Er ikke alle muslimer terrorister da, og planlegger bombinger dagen lang?

Jo, men vi gjør jo andre ting også da...

©Smartass skrev:

Pucca skrev:

Jeg syns kanskje dere har litt mye fritid... driver å trener på dagtid og sånn....

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

Pucca skrev:

Jeg syns kanskje dere har litt mye fritid... driver å trener på dagtid og sånn....

Det er en del av programmet!emoticon

Pluss at da har jeg barnevakt halvannen time mens jeg trener... Ikke rart du ser meg ivrig trippende ned på Sats hver enda dag!!

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

Pucca skrev:

Pluss at da har jeg barnevakt halvannen time mens jeg trener... Ikke rart du ser meg ivrig trippende ned på Sats hver enda dag!!

Terrorist-programmet?
Dere må komme dere i bedre form enn oss vestlige feitinger...?

Dollface skrev:

Terrorist-programmet?

Mja.. Jeg SA ikke dét, men.... du sa det du!emoticon

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

Terrorist-programmet?

Mja.. Jeg SA ikke dét, men.... du sa det du!emoticon

hvis du lover å ikke drepe meg så skal jeg ikke si det til noen....

Dollface skrev:

mm.. du ber om et umulige her..

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

mm.. du ber om et umulige her..

vær litt gem'a!! Pliiis... det er meg lissåm!

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

Dollface skrev:

©Smartass skrev:

Pucca skrev:

Terrorist-programmet?
Dere må komme dere i bedre form enn oss vestlige feitinger...?

*leeeeer*

Dere lever vel som alle andre vel...
Bønnetidene holder de fleste så fremt det passer inn i hverdagen, er det umulig sløyfes det.
Hjemme er dere som alle andre, kaster hijab, slenger beina i sofaen og slapper av som alle andre.... Dere jobber, går på skole og lever livet som alle andre regner jeg med...

I mine øyne var det ett skikkelig dumt spørsmål, for jeg kan ikke se noen grunn til at dere skal leve noe anderledes...

Dere driver vel ca med det samme som alle andre? hva dere er engasjert i er vel individuelt? 

Back
Topp