Hva trengs til barnet?

• Trådstarter Trådstarter Maanda
  • Opprettet Opprettet
M

Maanda

Guest
Vi har vært så heldige å arve masse, samt at noe er kjøpt selv. Her er det vi har nå:

-vogn
-seng
-madrass
-dyner/puter
-sengetøy(ikke laken)
-vippestol
-kjøkkenstol
-div. klær
-masse ulltøy
-brystpumpe
-amme-bh
-reiseseng
-gulpekluter
-voksipose

Hva mer trenger vi?
Dette er det vi har på må ha lista:
-bilstol
-hånkler
-vaskekluter
-fler gulpekluter
-evt.tåteflasker og smokker

Vi kommer ikke på noe særlig som vi MÅ ha. Er det noe vi har glemt?

- Stellebord/stellematte (alt etter plass)
- Amme-topper (valgfritt, men syns det var kjekt)

Febermåler, neglesaks til baby, zinksalve

Håndklær brukte vi bare dei vi hadde. Hadde ikke egne til babyen :)
Vippestol kan være greit. Men man kan se ann behovet :)
Stellebord, stellematte
Sportsbh. genialt å ha på natta, slipper søl ;)
ammeinnlegg (ull)
Tisselaken

Gitte__ skrev:

Stellebord, stellematte
ammeinnlegg (ull)
Tisselaken

Vippestol har vi =)
Glemte å skrive at jeg har ammeinnlegg i ull..

Men ja, stellematte må vi ha!!
Tisselaken må vi ha! =)

Base til bilstolen,gull:)
Lammeskinn
Jeg synes bleiebøtte er genialt,men vet det er en smakssak, noen føler de aldri trengte den:)

Hvis madrassen er arvet, så hadde jeg hivd den og kjøpt ny :)

Maanda skrev:

Gitte__ skrev:

Stellebord, stellematte
ammeinnlegg (ull)
Tisselaken

Vippestol har vi =)
Glemte å skrive at jeg har ammeinnlegg i ull..

Men ja, stellematte må vi ha!!
Tisselaken må vi ha! =)

Og lammeskinn. Vi har et i senga og et i vogna. Kjempedeilig :)
Babysitter? Hvis det trengs?

AnaBanana skrev:

Hvorfor det? Den er brukt av 1 barn, min fetter, og både madrassen og tøyet på utsiden kan vaskes. Ser ikke noen grunn til at det er ille? Vil tro at mange bruker samme madrass til søsken...

sånn for å træ utenpå febermålet :)

Maanda skrev:

AnaBanana skrev:

Hvorfor det? Den er brukt av 1 barn, min fetter, og både madrassen og tøyet på utsiden kan vaskes. Ser ikke noen grunn til at det er ille? Vil tro at mange bruker samme madrass til søsken...

Det har noe med faren for krybbedød å gjøre. Mener å huske det var noe med at evt. gammel gulpl, som var nede i madrassen kunne være utølsende faktor.

Fant dette:
Grunnen til at vi ikke anbefaler brukte madrasser er todelt: Rester fra gammel babyoppkast e.l. kan gi en bakterieflora som barnet kan puste inn hvis det ligger på magen. Innpustede bakterier kan gi immunstimulering i luftveiene med feberstigning og forstyrrelser i åndedrettsreguleringen. Død kan da bli et mulig resultat. En gammel madrass som ikke er vasket på 60 grader og som ikke har et vaskbart trekk over seg er ikke bra med hensyn til at gulp, urin og avføring gir gode vekstvilkår for bakterier. Hvis man vil bruke en brukt madrass kan man ha et vanntett, vaskbart trekk rundt madrassen for å hindre at barnet puster inn bakterier. Pass imidlertid på at madrassen ikke for slitt eller myk. Hvis det er tilfelle bør du kjøpe ny madrass.
En studie fra Skottland viser at krybbedød-risikoen er tre-doblet dersom barnet bruker en brukt madrass, eller 8-doblet dersom barnet har fått en brukt madrass fra en annen familie.

Det jeg synes var gull når jeg ammet var en ammesinglett jeg kjøpte på H&M. Den var god å myk å sove i, mens det var en bh i singletten om du skjønner, da slipper man gris av melkepupper og det er fortsatt lett å amme på natta.

Det jeg synes var gull når jeg ammet var en ammesinglett jeg kjøpte på H&M. Den var god å myk å sove i, mens det var en bh i singletten om du skjønner, da slipper man gris av melkepupper og det er fortsatt lett å amme på natta.

For oss var pose til bilstolen helt gull. Kledde sjeldent på knerten noe mer enn lue og kanskje en genser/jakke til langt uti november en gang. Ofte fikk han på seg pysj hvis vi var borte et sted, sovna på vei hjem og da var det bare å løfte over i senga uten å kle av.
Myggnett evt kattenett?
Badebalje? Evt med sånn liggestol til å ha oppi for å spare ryggen... Og tilhørende badeolje/såpe - jeg forelsket meg i en aloe vera såpe som brukes enda, 3 år seinere...
Kremer? Inotyol er gull
Potetmel - genialt for både sår stump og klamme hudvalker.

Jeg var helt avhengig av Purelansalve til brystvortene, man blir veldig fort sår. greit med engangs innlegg også utenpå ullinnleggene, da slipper du lekasje.
Hadde også god bruk for nesesug da vesla var forkjølet.

Hmm..Nå ble jeg skeptisk til brukte madrassen. men der er jo så fin.

Hvilke madrasser anbefaler dere da? Legg evt. med link til bilde/pris =)

Takk for mange gode tips!

Back
Topp