Hva trenger nyfødt

N-40411733

Første møte med forumet
Hei, jeg trenger hjelp å kjøpe utstyr til baby som blir født på oktober.det er første barn og har ingen erfaring.
1:Hvilken størrelse dyne er lurt å kjøpe? 65*85 eller 100*80? Trenger nyfødt baby dyne og pute?
2: hvilken bæresele er best ?
 
Hei, jeg trenger hjelp å kjøpe utstyr til baby som blir født på oktober.det er første barn og har ingen erfaring.
1:Hvilken størrelse dyne er lurt å kjøpe? 65*85 eller 100*80? Trenger nyfødt baby dyne og pute?
2: hvilken bæresele er best ?
Jeg har 65x85 i vogna og 80x100 i senga :) nyfødt trenger dyne men ikke pute. Hvilken bæresele som er best er veldig individuelt hva du foretrekker. Men anbefaler en nyere sele pga de gamle ikke har skikkelig hofte støtte. Til helt nyfødt er ergobaby embrace nydelig. Jeg har den + ergobaby omni breeze. Sistnevnte kan brukes helt til baby er ca 4 år.
 
Jeg har 65x85 i vogna og 80x100 i senga :) nyfødt trenger dyne men ikke pute. Hvilken bæresele som er best er veldig individuelt hva du foretrekker. Men anbefaler en nyere sele pga de gamle ikke har skikkelig hofte støtte. Til helt nyfødt er ergobaby embrace nydelig. Jeg har den + ergobaby omni breeze. Sistnevnte kan brukes helt til baby er ca 4 år.
Tusen takk for hjelpen. Siden alt er dyrt jeg tenkte kanskje trenger ikke to dyne. Jeg har kjøpt vognpose og teppe .er det ikke nok ?
 
Jeg har kjøpt nattpose til natten og dyne til vogna. Grunnen er om ting går etter planen så sover ikke jeg og baby på samme rom. Da vil jeg selv være mer trygg på at dyna ikke havner over hode. Bruker dyne i vogna frem til det blir vinter pg vurderer da om jeg burde bytte til vognpose. Kjøper det eventuelt da. Har da 65x85 dyne i vogna. Har og lammeskinn i vogna.

Ingen pute.

Har ikke kjøpt bære sele enda. Men tenker etterhvert når jeg blir kjent med baby ser om det er noe jeg ønsker
 
Hei, jeg trenger hjelp å kjøpe utstyr til baby som blir født på oktober.det er første barn og har ingen erfaring.
1:Hvilken størrelse dyne er lurt å kjøpe? 65*85 eller 100*80? Trenger nyfødt baby dyne og pute?
2: hvilken bæresele er best ?
Jeg har ikke kjøpt sele, men har fått arvet et bæresjal, det kan du få kjøpt brukt til en rimeligere penge vil jeg tro :)
 
65x80 første månedene :)

Og ergobaby embrace liker vi godt
 
Jeg skal bruke dyne i vognen til å begynne med, så bytter jeg evt til vognpose etterhvert som det blir kaldere. Jeg har voksi urban, den blir for varm til å begynne med her jeg bor.
Skal bruke dyne i sengen tenkte jeg, brukte det til begge første barna mine. Det er en ganske tynn dyne da. Viser det seg at babyen sover veldig urolig så får jeg heller skaffe sånn pose.

Har ingen bæresele eller sjal, ryggen min har forsøkt bæring flere ganger med forskjellige typer, men jeg får like vondt hver gang, så jeg dropper det.

Dersom det er litt vanskelig mtp høye priser på babyting, så anbefaler jeg å se etter brukt. Det er masse flott å finne til den lille til en ganske lav pris, om du bare holder et godt øye på f.eks finn.no.
Jeg har masse brukt og trives godt med det. Tingene er fine og hele, og bærer lite preg av bruk.
 
Back
Topp