Hva trenger man IKKE? :)

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Hva kjøpte du til forrige baby som du var sikker på å få bruk for, men endte opp med å bare legge bort?

Babybjørn bæresele er vel det eneste jeg kommer på. Prøvde den en gang og var ikke god p bruke. Kjøpte meitai i stedet.

Enig, innsats til badebalje brukte vi aldri. Ellers er det nok mye individuelt.
Standard feilkjøp som ; Kjøpte pysj i str 47, den ble aldri brukt...... Gutten var 54 cm ved fødsel.

hehe, der gjorde vi motsatt feil: vi kjøpte nesten bare fra 56 oppover. Første vi gjorde da vi kjørte hjem fra sykehuset var å kjøpe klær i 44 og 50. Våre gutter var 46 og 47 ved fødsel ;-)

Fikk ikke brukt manuell brystpumpe, da jeg trengte elektrisk med to pumper siden ungen ikke ville spise av puppen. Så der ble det dobbelt kjøp.

Bæreselen brukte jeg en gang, så den ligger vel støvete inni et kott.

Denne gangen har vi ikke kjøpt så mye greier, vi har jo litt etter førstemann. Men det er ikke lett å vite hvordan barnet blir før det kommer til verden. :-)

Innsats til badekar, ammepute og bæresele/sjal. Ammepute vet jeg mange ikke klarer seg uten, men for min del var den bare i veien. Det bæretøyet jeg har ville ikke Oliver ligge i, så det fikk jeg bare brukt to-tre ganger. Bedre lykke denne gang kanskje, ellers så har jeg fått låne en ergobaby av ei venninne. Kanskje den er bedre! Jeg anser liksom ikke bæretøy som en unødvendighet, det bare funka ikke her i gården ;)

Innsats til badekar, ammepute og bæresele/sjal. Ammepute vet jeg mange ikke klarer seg uten, men for min del var den bare i veien. Det bæretøyet jeg har ville ikke Oliver ligge i, så det fikk jeg bare brukt to-tre ganger. Bedre lykke denne gang kanskje, ellers så har jeg fått låne en ergobaby av ei venninne. Kanskje den er bedre! Jeg anser liksom ikke bæretøy som en unødvendighet, det bare funka ikke her i gården ;)
Jeg håper virkelig jeg får brukt det bæresjalet jeg har, hvis ikke blir bjeh skuffa! Men hvis babyen virkelig ikke liker det, er det ikke mye man får gjort...

Jeg håper virkelig jeg får brukt det bæresjalet jeg har, hvis ikke blir bjeh skuffa! Men hvis babyen virkelig ikke liker det, er det ikke mye man får gjort...
Ble litt skuffa selv, for jeg hadde betalt en del penger for det, og det hadde tidvis vært veldig kjekt å kunne putte ham oppi der i stedet for å slepe med den svære vogna, eller bære ham i bilsetet! Men dengang ei :) Viljesterk fyr!

Det med ammepute og bæresjal er veldig individuelt tror jeg, vi har brukt begge deler mye til begge guttene. Brukte ammeputa mye til førstemann selv om han bare fikk flaske også (er født med spalte så kunne ikke amme).

Her har vi ikke fått bruk for vogndyne, vi har bare brukt vinterpose/sommerpose eller pledd i vogna. Har ikke brukt tisselaken, synes det blir alt for klamt. Og så har vi ikke brukt noe særlig kremer etc, kun jojobaolje til badeolje/bleiekrem og en veldig mild og kremete såpe/shampo fra Weleda til hårvask (trengs ikke om babyen ikke har så mye hår i starten). Stive dongeribukser og hettegensere er bare upraktisk, og vi har heller ikke brukt noe særlig vinterdress/tykk jakke før de har blitt en del større, siden de alltid lå i pose både i vogna og i bilstolen de gangene vi var utendørs.

Det med ammepute og bæresjal er veldig individuelt tror jeg, vi har brukt begge deler mye til begge guttene. Brukte ammeputa mye til førstemann selv om han bare fikk flaske også (er født med spalte så kunne ikke amme).

Her har vi ikke fått bruk for vogndyne, vi har bare brukt vinterpose/sommerpose eller pledd i vogna. Har ikke brukt tisselaken, synes det blir alt for klamt. Og så har vi ikke brukt noe særlig kremer etc, kun jojobaolje til badeolje/bleiekrem og en veldig mild og kremete såpe/shampo fra Weleda til hårvask (trengs ikke om babyen ikke har så mye hår i starten). Stive dongeribukser og hettegensere er bare upraktisk, og vi har heller ikke brukt noe særlig vinterdress/tykk jakke før de har blitt en del større, siden de alltid lå i pose både i vogna og i bilstolen de gangene vi var utendørs.
Jeg har både ammepute, bæresjal og bæresele. Men alt er gaver/arv så jeg har ikke brukt noe penger på det.
Har ikke kjøpt vogndyne heller, tenkte det holder meg vognpose. Eneste dressen jeg har kjøpt er en sånn søt bamsedress fra h&m:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dongeribukser og hettegensere må jeg si meg enig i er ganske upraktisk. Jenta på to år bruker fortsatt veldig mye ull om vinteren, og da blir det klumpete med bukser utenpå, feks i Bhg. Er jo mer behagelig og gå i longs også da ;-)

Når dere sier innsats til badebalje, mener dere sånn nyfødtstøtte? Har vurdert å kjøpe det, men det er kanskje like greit å holde babyen? :)

Vi hadde ikke sånn innsats til badebalje til Herman. går så fint uten atte. Var pappaen sin "jobb" å bade. Og da kosa han seg innmari altså.

ellers harjeg luket ut klær etter Herman som var nøytrale men med hetter på. Hetter er virkelig hat på små barn altså. Syns jo mye av de klærne var fine, men brukte de gjerne kun en gang. og bare en liten periode. Så denne gangen, hvis vi får noe med hette på så blir det byttet :) Eneste er på dresser kan det være ltit greit med hette da :)

Og så syns "alle" det er veldig søtt med sko til små babyer! Converse, Nike, sneakers fra HM.. Det kan være så søtt det bare vil - det funker ikke :)

Og så syns "alle" det er veldig søtt med sko til små babyer! Converse, Nike, sneakers fra HM.. Det kan være så søtt det bare vil - det funker ikke :)
Så et par helt nye baby-converse på fretex her om dagen. Tipper noen har fått dem i gave, men fant ut at de ikke kan brukes. De var jo så stramme i åpningen, skjønner ikke hvordan man skal få dem på.

Sko generelt til babyer er unødvendig tenker jeg da. De kan få det når de lærer å gå.
For et par år tilbake hadde adiddas en skokolleksjon i samarbeid med disney. Dødssøte joggesko med f.eks. Minni eller Dolly på! Hadde så lyst å kjøpe de, selv om jeg ikke hadde barn. Hvia jeg finner noe sånt igjen kommer jeg definitivt til å kjøpe. I str. 18 mnd eller noe da:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sniker... Stellebord med innebygd badebalje. Den balja ble brukt to ganger, for noe styr!

Så fort babyene er oppe å står blir det noe annet. Men de har jo ballerinaføtter i begynnelsen, og det er vanskelig å få på sko når de kronisk spisser tærne. :)

Back
Topp