Hva trenger man IKKE til fødebagen??

Jeg har med og er avhengig av egen shampo og balsam.
Sist hoppet jeg nærmest i dusjen etter ca en time for måtte få vasket av meg alt mulig :o

Ja det er det jeg ser for meg også ;) Avhengig av en type shampo og balsam jeg også, ellers blir håret som en tova tøffel! Tenker de blir med.. :)

Altså, shampo/balsam, ser for neg at jeg har lyst til å dusje etter stabasene?? Eller gjør man ikke det? ;)
Jeg hadde da med meg sjampoo og balsam første gang, men da tok jeg keisersnitt og lå 5 dager på barsel. Jeg husker når de sa at jeg fikk lov å dusje. Herregud så deilig det var etter 2-3 dager i samme klær! :D Jeg følte meg så fresh etterpå :D
Men mulig det blir noe annet når man føder vaginalt og ikke blir så lenge? Det tar jo uansett ikke så mye plass da, så bare å plukke med :)

Har født tre ganger før og fikk ikke bruk for: morgenkåpe, shampoo/balsam, bleier til babyen, bind, truser, masse sminke/renseprodukter/såper etc(untatt mascara, lipsyl og fuktighetskrem)blader/bøker og masse tepper til babyen:)
Og jeg er på barsel og har virkelig bruk for shampoo, balsam, truser og morgenkåpe.

:)

Jeg har med og er avhengig av egen shampo og balsam.
Sist hoppet jeg nærmest i dusjen etter ca en time for måtte få vasket av meg alt mulig :o
Og jeg har blitt oppfordret og nærmest beordret inn i dusjen etter begge mine fødsler. Da er det greit å få vasket seg godt.

Og jeg har blitt oppfordret og nærmest beordret inn i dusjen etter begge mine fødsler. Da er det greit å få vasket seg godt.
De syns jeg var litt for rask i dusjen for de var redd for blodtrykksfall, men jeg skulle virkelig dusje!
Godt å få virkelig vasket seg selv fra topp til tå ja, man føler seg jo gjerne ikke så fresh etter en fødsel med svette, fostervann og blod div steder :p

De syns jeg var litt for rask i dusjen for de var redd for blodtrykksfall, men jeg skulle virkelig dusje!
Godt å få virkelig vasket seg selv fra topp til tå ja, man føler seg jo gjerne ikke så fresh etter en fødsel med svette, fostervann og blod div steder :p
Helt enig!

Jeg svimlet skikkelig etter dusjen denne gangen og måtte støttes til senga, men ren ble jeg :p

Og jeg er på barsel og har virkelig bruk for shampoo, balsam, truser og morgenkåpe.

:)
Hehe, tenk så forskjellig det er!! :P
Jeg tror og jeg får bruk for morgenkåpa da jeg sover i BH og trusa. Greit å ta den rundt seg om man må på do eller hente noe nattamat på kjøkkenet tenker jeg :)

Jepp;) men bare str 2:) hadde med str 1 selv, da jeg synes de passer bedre i starten, men skjønner godt at folk ikke tar med selv, for det er jo egentlig helt unødvendig;)
Tusen takk! Er så kjekt å høre fra andre som har født på St.Olavs :-) Håper alt er bra med deg og den lille, og ikke minst gratulerer ❤

Altså, shampo/balsam, ser for neg at jeg har lyst til å dusje etter stabasene?? Eller gjør man ikke det? ;)
Sikkert forskjellig fra person til person, men jeg orket ikke å dusje på sykehuset. Generelt ukomfortabel med sykehus, så dro hjem så fort jeg fikk tillatelse til det:P

Dusj etter fødsel, syns æ va så gull.. Dusja nok litt fort sist gang, type sånn en time etter og var litt sliten da kan man si. Men sjampo og balsam e greit å ha i bagen

Dusj etter fødsel, syns æ va så gull.. Dusja nok litt fort sist gang, type sånn en time etter og var litt sliten da kan man si. Men sjampo og balsam e greit å ha i bagen

Takk for tips. Mangler litt klær til babyen og toalettsaker i bagen nå. Ellers har jeg alt jeg trenger der. Kanskje pappaen vil ha med noen klær selv, men tror kanskje han pakker ned det selv. Bilstolen står klar ute i boden.

Her trengs visst ikke de minste klærne :nailbiting: ellers pakka jeg den ferdig i går egentlig, siden det kunne bli ks idag. Så får vi se hva annet som ikke var nødvendig når alt er overstått.

Sikkert forskjellig fra person til person, men jeg orket ikke å dusje på sykehuset. Generelt ukomfortabel med sykehus, så dro hjem så fort jeg fikk tillatelse til det:P

Nå har jeg litt erfaring jeg også ;) veldig kjekt å få dusjet rett etter fødselen, men den ble en kjapp en. Orket knapt å stå på beina, så det ble ingen hårvask.. Men utrolig godt å få tatt seg en skikkelig dusj en dag eller to senere! :)

Nå har jeg litt erfaring jeg også ;) veldig kjekt å få dusjet rett etter fødselen, men den ble en kjapp en. Orket knapt å stå på beina, så det ble ingen hårvask.. Men utrolig godt å få tatt seg en skikkelig dusj en dag eller to senere! :)
Skjønner hva du mener;) Var nok en blanding mellom veldig dårlig form og ufyselige dusjer(supergammelt bygg) i tillegg til alt det andre. Var bare min erfaring av shampoo i fødebagen:D

Back
Topp