Hva trenger man IKKE til fødebagen??

[

Tenker at hårføner med kaldluft umulig kan være galt ;) og det tror jeg er ganske behagelig :D

Jeg ble klippet og sydd sist, og det var ikke vondt å spyle med hånddusjen ved siden av do etter dobesøk, og så klappe tørt med papir. Hadde med en rull Lambi dopapir. Den ble liggende i bagen, var helt greit det papiret de hadde der :)

Jeg ble klippet og sydd sist, og det var ikke vondt å spyle med hånddusjen ved siden av do etter dobesøk, og så klappe tørt med papir. Hadde med en rull Lambi dopapir. Den ble liggende i bagen, var helt greit det papiret de hadde der :)
Signerer denne :)

Herregud, er det så dyrt?? :o er det mat med og da eller?
På Levanger mener jeg det er 200kr per natt :(

For meg er opphold og mat gratis men for å ha barnefar tilstede/overnatting(noe jeg mener er helt naturlig for baby og meg/mor !!!?) må han betale ca 1000kr PLUSS mat(slik jeg har forstått det) helt f**** spør du meg- er jo billigere med hotell inkl frokost midt i sentrum liksom.... så det blir ca 3000kr for disse nettene, om det blir tre netter som er vanlig'ish.... Får nå se når fødselen er over osv hvordan det blir men SUS har vist vært temmelig skyhøye alltid:(
Skal være bra hotell da:p
Er ikke penger jeg egentlig sutrer over eller i det hele tatt kan bryr/kvier meg om siden det faktisk er nødvendig (for oss,synes virkelig vondt for dem som faktisk ikke har råd til dette og trenger hverandre om dere skjønner)og det er ingenting å gjøre med det så vi får se på det som ferie hahahahaha :p

For meg er opphold og mat gratis men for å ha barnefar tilstede/overnatting(noe jeg mener er helt naturlig for baby og meg/mor !!!?) må han betale ca 1000kr PLUSS mat(slik jeg har forstått det) helt f**** spør du meg- er jo billigere med hotell inkl frokost midt i sentrum liksom.... så det blir ca 3000kr for disse nettene, om det blir tre netter som er vanlig'ish.... Får nå se når fødselen er over osv hvordan det blir men SUS har vist vært temmelig skyhøye alltid:(
Er ikke penger jeg egentlig sutrer over eller i det hele tatt kan bryr/kvier meg om siden det faktisk er nødvendig (for oss,synes virkelig vondt for dem som faktisk ikke har råd til dette og trenger hverandre om dere skjønner)og det er ingenting å gjøre med det så vi får se på det som ferie hahahahaha :p

Jeg ser tankegangen din! Siden det faktisk er helsevesenet burde det vært nasjonale retningslinjer for pris på pasienthotell! Greit at man har store forskjeller i standard, men at prisen skal skille så mye er helt vilt!

Klart det blir jo noe annet om det er barselhotell. Det har de ikke i Levanger (hva jeg vet). Men jeg synes allikevel at dye var litt i overkant å betale 1000kr per natt for en seng... Det er jo ikke et "hotell" liksom.. Eller er det det? O_o

Klart det blir jo noe annet om det er barselhotell. Det har de ikke i Levanger (hva jeg vet). Men jeg synes allikevel at dye var litt i overkant å betale 1000kr per natt for en seng... Det er jo ikke et "hotell" liksom.. Eller er det det? O_o

Det er et hotell, men det er i samme bygg som sykehuset. Mener at andre også kan leie rom, men at de har noen rom som er forbeholdt barsel...

Wow... 1000 kr natta.. Jiiiissees.. Ser ut til at det koster 450*i Tromsø, da må man kjøpe middag og kvelds uteonom

Last edited:
I Trondheim er det også et skikkelig hotell, men der betaler far bare 3-400kr per natt inkl frokost :o

Det er et hotell, men det er i samme bygg som sykehuset. Mener at andre også kan leie rom, men at de har noen rom som er forbeholdt barsel...

Skal stemme dette. Håper iallfall det er ledig når vi trenger,pleier ikke å være et problem så lenge enn setter deg på ventelisten om natten/morgen/med engang baby kommer.

Håper iallfall frokosten for far er inkl, det bør det:p Vet at de andre måltidene ikke er inkl men jaja,får håpe vi kommer raskt hjem

Beklager for avsporing av tråden btw

Radioapp på mobilen
Har tatt med meg en liten dab-radio i tilfelle jeg får ligge selv på rommet :) den tar uansett ikke noen plass i veska
Ellers var det lurt med radio på mobilen :) (bare at det tar veldig mye batteri!)

Såpass :-o Det var jo litt underlig :-P Da må jeg sjekke om det er det samme på St.Olavs.
Sniker fra september, men de har nettingtruser, bind osv på st.olavs;) fødte for 2 uker siden:) man må bare spørre etter nettingtruser på barselhotellet, ellers er resten fritt tilgjengelig;) tok med noen ekstra fra føden jeg da, hehe;)

Sniker fra september, men de har nettingtruser, bind osv på st.olavs;) fødte for 2 uker siden:) man må bare spørre etter nettingtruser på barselhotellet, ellers er resten fritt tilgjengelig;) tok med noen ekstra fra føden jeg da, hehe;)
Bleier til småtassene også? :-)

Har født tre ganger før og fikk ikke bruk for: morgenkåpe, shampoo/balsam, bleier til babyen, bind, truser, masse sminke/renseprodukter/såper etc(untatt mascara, lipsyl og fuktighetskrem)blader/bøker og masse tepper til babyen:)

Sniker fra februar-16 :)
Kan bare si at det absolutt BESTE jeg tok med meg var BBhugme puten. De sengene på føden er så jævlige. At den puten støtter SÅ godt under fødselen. Samt etterpå når man er sår og alt er vondt. Da er den bare super å avlaste bekkenet når man skal slappe av. Samt god støtte til ammingen! Så hvis jeg kun måtte velge 1 ting hadde det ABSOLUTT vært den. Alt annet kunne jeg klart meg uten :) En annen ting jeg var veldig glad jeg hadde med meg på føden var medisinsk grønnsåpe. Den renselsen og gørra som kommer ut etterpå lukter ikke godt.. Samt man skal ikke bruke såpe. Men denne kan man bruke til å få skylt høna :) :) i dusjen eller etter toalettbesøk. Da slipper man å tørke med papir :)

Har født tre ganger før og fikk ikke bruk for: morgenkåpe, shampoo/balsam, bleier til babyen, bind, truser, masse sminke/renseprodukter/såper etc(untatt mascara, lipsyl og fuktighetskrem)blader/bøker og masse tepper til babyen:)

Altså, shampo/balsam, ser for neg at jeg har lyst til å dusje etter stabasene?? Eller gjør man ikke det? ;)

Back
Topp