Hva trenger en?

Pearl81

Glad i forumet
Hehe, var på babybutikk igår og så på vogn. Men ble helt satt ut når jeg så alle sånne "småting" som en trenger når en får en ny verdensborger i hus[:-] Og jeg må bare innrømme at jeg har ikke snøring! Dette er første baby for oss og har ingen erfaring fra før av[:D]

Så det jeg lurte på, om det er noen som kan hjelpe meg med å liste opp disse "småtingene" som er lurt å ha. Som f.eks babyolje og ammeputer osv.....[:)]

Ok, takk skal du ha! Jeg er helt forvirret når det gjelder sånt...prøver ¨å suge til meg informasjon, men jommen meg så e det noe som slipper unna! [:D]

Avhenger litt fra person til person og husk du får gjerne mye. På babyverden står det en liten oversikt, trykk på denne liken: http://www.babyverden.no/templates/Article____4418.aspx
Lykke til![:D]

Hei!

Som pappa kan det jo hende at jeg ser ting på en annen måte, men jeg har finni ut at det enkle ofte er det beste. Barnet som kommer merker for eksempel ikke forskjellen på om det finnes noen ekstra knapper på vogna, eller om du bruker en olje til 200 kroner i stedenfor den til 100 kroner.

Tror det lønner seg å skaffe det mest nødvendigste først, så kan du skaffe det du har behov for etter hvert.
Et absolutt er: Bleier, noe skift til å starte med. bilsete (hvis dere har bil), barnevogn som er behagelig for barnet å sove/ligge i(husk at de dyreste vognene nødvendigvis ikke er de beste), flasker, og eventuelle begynner leker. Og ikke minst: Siklekluter og våtservietter!

Har et par venner som har venetet til etter fødselen med å kjøpe en del også!
Det er litt individuelt. Men husk for all del bleier, våtservietter og gulpekluter![:D]

Håper det hjalp noe!

Vil bare legge til at ammepute er også en kjekke ting!!
Vi brukte vår ved stort sett hver amming vi!!

TIPS!
Kjøp babyprodukter fra Babyline (fås på helsekost og apotek) disse er parfymefri og inneholder ingen farlige ingredienser (som det har vist seg i Natusan produkter)

Babyline produktene er best i test[:D]
Selger de der jeg jobber

Bleiekrem er greit å ha, siden det fort kan komme utslett. Brukte den fra Weleda, godt lukter den også selv om det ikke er parfyme i den. Vaskeservietter er greit på tur, men unødvendig hjemme. Men vær obs på hvilke dere bruker. Fikk to prøvepakker fra Pampers. De reklamerer med at de kan brukes på babyens sensitive hud, både i ansiktet, hender og på rompa. Men så leste jeg hva de inneholdt... Methylparaben, ethylparaben og propylparaben. som ikke er bra for sarte huder.

Methylparaben har vist hormonforstyrrende effekter i laboratorieforsøk.
Ethylparaben har vist østrogeneffekter i laboratorieforsøk.
Probylparaben er svært giftig for vannlevende organismer, potensial for bioakkumulering og har vist hormonforstyrrende effekter i laboratorieforsøk, også på dyr.

Så vær obs på hvilke produkter dere kjøper inn. Les innholdet og unngå alt med parabener.
Anbefaler da heller de fra Coop, fri for alt og vinner i tester.

Tror nok at det meste man trenger er nevnt, men bare husk på noen ting ang klær.
Klær i de minste størrelsene(50 og 56) trengs det ganske lite av. Fikk selv en gutt som var 52 cm lang, og ingen av klærne i størrelse 50 passet, og det i størrelse 56 ble ganske fort for lite.
Babyer liker ikke noe særlig når tøy skal over hodet, så pass på at det er god halsåpning. Er veldig praktisk med bodyer som lukkes foran, og ikke skal over hodet.
Er også en fordel med litt tøyelige plagg. Merker godt at det er enklere å ta på.
Husk og sjekk hvordan klærne skal vaskes. Er en del merker hvor klærne krymper en størrelse hvis det tørkes i tørketrommel.

Bæresele er også greit og ha, men det haster jo ikke så veldig. Vi har brukt det, men bare de 4 første månedene. Blir ganske tungt når babyen vokser. Er også veldig grei å bruke hvis barnet er plaget med mye luft.

Back
Topp