Hva trenger en sommerbaby?

eemmaa

Flørter med forumet
Av klær og utstyr, hva trenger egentlig en baby født i midten av juni? [emoji254][emoji295]️

Vanlige klær. En tynn dress, tynn lue..
En vognpose som kan varme på kalde dager.

Tja. Ville ikke kjøpt så mye sommerlig før du faktisk har behov for det. Babyer skal ikke være i solen denne sommeren uansett.

Og det kan jo være maks 15 grader..
Jeg har alltid kledd de med det jeg ville gått med, pluss et lag. Har 3 sommerbabyer fra før..

Eneste som KAN være lurt å sikre seg tidlig, er uv-telt. Slik at du har et sted å amme om du skal være ute (blir alltid utsolgt for det)

Vi satser på body med lang arm og bukser. Tar av bukse om veldig varmt.. om det skulle bli veldig varm sommer så kjøper vi klær når behovet oppstår. Har ett nøstebarnteppe og ei dundyne til vogna, samt skinn under. Tar bort skinn om det blir for varmt.. babyene trives nok best i skyggen..
har faktisk tenkt på sånt UV-telt..

Har sommerbarn fra før. Da gikk det mye i bukse (gull å ha med fot i starten!!), kortermet body + evt cardigan over. Eller langermet body og bukse. Bomullslue er et must. Hadde også tynn sommerulldress på kalde sommerdager, men vi hadde en veldig varm sommer når jeg fkk kid sist. Bomullspledd og/eller dyne i vogn var perfekt.

Jeg har kjøpt masse bambus bodyer,bukser og heldresser fra hust and claire (lillemartine.no) selger for 99,- per del fra kl 18:00 idag.
Mange tynne lillelam dresser i ull. Tenkte å bruke de rett på kroppen, spesielt på "Kalde" sommerdager. Har også kjøpt en del rompere, bodyer og strømpebukser :) Som kan pynte litt på sommerdager :)

Vi satser på body med lang arm og bukser. Tar av bukse om veldig varmt.. om det skulle bli veldig varm sommer så kjøper vi klær når behovet oppstår. Har ett nøstebarnteppe og ei dundyne til vogna, samt skinn under. Tar bort skinn om det blir for varmt.. babyene trives nok best i skyggen..
har faktisk tenkt på sånt UV-telt..

Omtrent som her. Aldri hatt noe stort behov for sommerklær (typ shorts og kortermet), vi har stort sett brukt langermede bodyer og bukse, og fjernet bukse om det ble varmt. Bruker bare dyne i vogna, eventuelt rilleteppe i stedet for/i tillegg.

Jeg bruker langermede bodyer, bukse med bein, eller kun strømpebukse. Om det er veldig varmt. Ellers helseteppe, eller dyne. Og solhatt, eller tynn lue.

Jeg ser an været når den tid kommer. Sommer med sol å varme er det jo ikke sikkert vi får en gang :o
Var ikke mye til sommer i fjord :(

Back
Topp