Hva trenger en baby i Oslo på vinteren?

Sommermamma2022

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Augustbarna2024
Vi flytter til Oslo fra langt 'varmere' England i desember og jeg føler meg skikkelig lost på hva en baby på 5 måneder trenger når vi skal ut på tur? Vi har Cybex Priam vogn og enn så lenge funker det med tynn ull og en vårpose her.

Har sett litt på Easygrow Nord og lurte litt på hvor mye klær dere tar på babyen når de er i den posen? Tips om andre vognposer, ytterklær osv tas i mot med stor takk.

Det samme gjelder for klær til meg og mannen da vi har enda minder vinterklær en ungen :dead:

Vi flytter til Oslo fra langt 'varmere' England i desember og jeg føler meg skikkelig lost på hva en baby på 5 måneder trenger når vi skal ut på tur? Vi har Cybex Priam vogn og enn så lenge funker det med tynn ull og en vårpose her.

Har sett litt på Easygrow Nord og lurte litt på hvor mye klær dere tar på babyen når de er i den posen? Tips om andre vognposer, ytterklær osv tas i mot med stor takk.

Det samme gjelder for klær til meg og mannen da vi har enda minder vinterklær en ungen :dead:

Du trenger lammeskinn i vogna, varm vognpose fra feks Voksi eller Easygrow. Jeg har hatt voksi urban og voksi city. Det ligger ofte mange uten på Finn. I vogna trenger baby body, strømpebukse, ulldress, lue i ull, votter og ullsokker.
Ved ekstra kalde dager legger jeg et strikkepledd inni posen rundt det som stikker opp, sånn etter baby har sovna.
Etterhvert som han blir større og sitter mer i sittedel med overkroppen utenfor selve posen, har jeg hatt på en vinterjakke. Trenger ikke være noe dyrt eller fancy, vi har hatt en fra Lindex. Men mulig din ikke når det nivået før våren igjen :)
Mine er født på starten av året, så de har vært 7-8 til vinteren igjen

Du trenger lammeskinn i vogna, varm vognpose fra feks Voksi eller Easygrow. Jeg har hatt voksi urban og voksi city. Det ligger ofte mange uten på Finn. I vogna trenger baby body, strømpebukse, ulldress, lue i ull, votter og ullsokker.
Ved ekstra kalde dager legger jeg et strikkepledd inni posen rundt det som stikker opp, sånn etter baby har sovna.
Etterhvert som han blir større og sitter mer i sittedel med overkroppen utenfor selve posen, har jeg hatt på en vinterjakke. Trenger ikke være noe dyrt eller fancy, vi har hatt en fra Lindex. Men mulig din ikke når det nivået før våren igjen :)
Mine er født på starten av året, så de har vært 7-8 til vinteren igjen
Tusen takk for tips! Her blir det nok sitte del ikke lenge etter vi flytter. Hun er allerede veldig nysgjerrig og jeg er ikke sikker på hvor lenge hun godtar å 'bare' ligge i vogna. :joyful:

Tusen takk for tips! Her blir det nok sitte del ikke lenge etter vi flytter. Hun er allerede veldig nysgjerrig og jeg er ikke sikker på hvor lenge hun godtar å 'bare' ligge i vogna. :joyful:

Jeg har bytta ganske tidlig selv, tok ikke lange tida før mine ville opp å se, så ser godt den :p

Gode tips fra Veivalsa :) Generelt kan du tenke et lag mer enn hva du selv har på, siden de ligger/sitter stille :) Barn er likevel ulike i forhold til hvor varme/kalde de er. Prøv dere frem ved å kjenne underveis, også kan det lett justeres med et teppe ekstra eller ei :)

Vi har også Cybex Priam, og har kikket på Easygrow. Skal undersøke i butikken, men usikker på om det blir vanskelig å feste denne posen i sittedelen? Har du sjekket dette @Sommermamma2022 ? :)

Har Cybex Priam selv, og har kikket på Easygrow. Skal undersøke i butikken, men usikker på om det blir vanskelig å feste denne posen i sittedelen? Har du sjekket dette? :)

For Cybex burde du velge en vognpose som har borrelåsåpning i ryggen :)

Ooops, har ikke sjekket dette og en Easygrow pose ligger kjøpt og venter på oss i Oslo. Får se hvordan det går eller om den må byttes. Håper virkelig det går, den posen virker så praktisk og god

Ooops, har ikke sjekket dette og en Easygrow pose ligger kjøpt og venter på oss i Oslo. Får se hvordan det går eller om den må byttes. Håper virkelig det går, den posen virker så praktisk og god
Vi endte opp med Voksi City. Tror ikke det går med easygrow i sittedelen til Cybex, dessverre. Men, mulig det finnes noen triks som ikke jeg ble opplyst om. Ble litt skuffet selv, hadde falt for easygrow jeg også. Men, med det sagt, endte jeg opp med å like Voksi også :)

Vi har voksi urban! :) Elsker at man kan løfte opp hele «dynedelen» (siden man har to glidelåser) når man for eksempel går inn på butikken, uten å vekke baby.

Back
Topp