Hva trener du? Hvor og når?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg driver jo egentlig knapt med trening, og de er jo ikke helt heldig

Hverdagen er innmari full i en familie med 3 unger og to foreldre med et par verv hver i ungenes aktiviteter i tillegg til jobb og på denne tiden av året overtid.

Min trening er egentlig svømming en time før jobb på tirsdager. I går fjernet jeg en føflekk på morgenen så da kom jeg meg ikke på svømming og nå skal jeg unngå basseng til stingene er tatt så det blir ikke neste uke heller, men i februar, da må jeg komme igang igjen.

Men, jeg burde jo reelt sett trent noe mer tror jeg. For helsa sin del

Spørs om jeg får fjerne et tonn klær av sykkelen som står i kjellergangen...
 
Vi har et barn som er hjemme, jeg jobber 25% kveld/helg, mannen jobber 100% dagtid 07-15 og 25%kveld/helg + skole en kveld i uka.

Jeg trener noen ganger sammen med lille i stua, Hu elsker å herme mamma og elsker å være med å danse.

Annet enn det så trener jeg etter leggetid ca 18, de kveldene mannen er hjemme og ikke har skole.
Søndager så svømmer jeg rett etter jobb, da tar mannen legging.
Har han skole/jobb på kvelden så hender det jeg fortsatt trener etter det rundt sånn 21.

Varier mellom svømming, tredemølle med stigning, styrketrening og dansing.
 
Nå de siste 3 dagene har det vært rett til sats etter frokost hvor jeg har vært 20min på tredemølle på cardio-pulsprogram og så gjort 4 ulike styrkeøvelser i 2 supersett. Må bli sprekere av dette.
 
Trener Zumba 2 dager i uka på kveldstid.
Når jeg er tilbake i jobb i februar tenker jeg i tillegg å trene litt i arbeidstiden igjen. Fin gode på jobben :)
Ellers er det jo hektisk her også. Prøver å planlegge aktivitet i helgen som familie men ikke alltid like lett.
 
Akkurat nå, så er treningsmedlemskapet fryst. Har 2 hunder som jeg går mye tur med.
Har satt opp tempoet så jeg blir skikkelig andpusten og svett en av de daglige turene ;)
Ellers er det yoga hver kveld.
 
Her er det bootcamp på jobb hver onsdag, ellers blir det trilleturer også har vi ellipsemaskin og diverse utstyr stående i kjellerstuen. Mulig jeg prøver meg på yoga eller spinning og hvis tidspunktene passer. Er ikke medlem i noe treningssenter, men har treningsrom med mye utstyr på jobb.
 
Jeg har satt trimsykkelen midt i stuen enn så lenge så funker det fint her
 
Trener på treningssenter (når jeg en sjelden gang gar både tid og ork). Blir mest spinning, step og tabata.
Ellers har jeg som mål å få til et par skiturer i uka. Fikk meg en tur på et par timer i dag, og det var herlig.
Når snøen forsvinner blir det å finne fram joggeskoene.
 
Treningsmatte hjemme. Finner forskjellige Hiit- treningsvideoet på YouTube.

Meen, har ikke trent på over 1 uke pga baby som *a*l*d*r*i sover når hun legges mellom 18.30 og 19.30. På dagen når hun sover, spiser jeg og tar husarbeid. Må bruke tiden da, for når hun er våken, må hun bæres konstant. Lille slips♡
 
Bare utendørs, mest langrenn og noe raske gå/joggeturer
 
Jeg prøver å trene 3-4 ganger i uken på treningssenteret, men aldri færre enn to dager i uken. Å trene gir meg energi og er noe jeg prioriterer foran andre ting. Vi har to barn som går på fritidsaktiviteter 4 dager i uken med et godt stykke kjørevei. Jeg og mannen jobber fullt, jeg pendler og er borte 3-4 dager i uken. I tillegg er jeg prosjektleder for et bygdeprosjekt som krever litt tid og innsats. Mannen er turntrener for ungene.

Konklusjonen min er: er det viktig for deg å trene, så finner du tiden. Om det er grytidlig på morgenen eller etter ungene er lagt, om det er å
Gå til og fra barnehage/jobb/butikk eller om du trener hjemme spiller ingen rolle så lenge man beveger seg.
 
Trener etter ungene har lagt sagt, nå for tiden på spinningsykkelen i kjelleren. Når sola kommer tilbake på kvelden blir det ut i skogen igjen :)
 
Konklusjonen min er kjapt at det er ikke viktig nok for meg å trene da.

Nå frem til vinterferien er ungene prioriteten når jeg ikke jobber. Og trening gir meg ikke glede eller energi Det er ikke noe jeg liker. Det er noe jeg burde.
 
På onsdag er medlemskapet på Evo aktivt igjen. Skal bli godt å få trent igjen. Kjenner at kroppen virkelig trenger det!
Hvordan får dere tid til trening?
Er ikke noe problem når jeg har korte arbeidsdager. Det er verre med de dagene jeg har 11-12 timers dager. Da har jeg ikke lyst til å dra på trening etterpå :p
 
På onsdag er medlemskapet på Evo aktivt igjen. Skal bli godt å få trent igjen. Kjenner at kroppen virkelig trenger det!
Hvordan får dere tid til trening?
Er ikke noe problem når jeg har korte arbeidsdager. Det er verre med de dagene jeg har 11-12 timers dager. Da har jeg ikke lyst til å dra på trening etterpå :p

Det må prioriteres men kan godt skjønne at det ikke frister :hilarious: føles ut som om jeg og samboer kun møtes i døren til tider :bag:

Dette er en typisk uke for oss, han pleier å være hjemme fra jobb 15.30 så han tar selvfølgelig lille en stund så fort han er hjemme.

Mandag: 08-18 med lillemor, så rydde, gjøre noe jeg har lyst til, samboer jobber dag og kveld mandag.
Tirsdag: 08-18 med lillemor, samboer har skole til 21 så da styrer jeg på med noe til da før jeg drar på trening.
Onsdag: 08-18 med lillemor så jobb 18.30-23.
Torsdag: 08-18 med lillemor, sove 1.5t før det er jobb til 23.
Fredag: sjelden jeg trener for samboer jobber dag og kveld.
Lørdag: lillemor 08-12, jobb 12-17 så legge lille og så slenge beina høyt.
Søndag: lillemor 08-12, jobb 12-18 og så svømming kl 18. :wacky:
 
Det må prioriteres men kan godt skjønne at det ikke frister :hilarious: føles ut som om jeg og samboer kun møtes i døren til tider :bag:

Dette er en typisk uke for oss, han pleier å være hjemme fra jobb 15.30 så han tar selvfølgelig lille en stund så fort han er hjemme.

Mandag: 08-18 med lillemor, så rydde, gjøre noe jeg har lyst til, samboer jobber dag og kveld mandag.
Tirsdag: 08-18 med lillemor, samboer har skole til 21 så da styrer jeg på med noe til da før jeg drar på trening.
Onsdag: 08-18 med lillemor så jobb 18.30-23.
Torsdag: 08-18 med lillemor, sove 1.5t før det er jobb til 23.
Fredag: sjelden jeg trener for samboer jobber dag og kveld.
Lørdag: lillemor 08-12, jobb 12-17 så legge lille og så slenge beina høyt.
Søndag: lillemor 08-12, jobb 12-18 og så svømming kl 18. :wacky:

Da er det travelt ja!!
 
Her sovner eldste unge som regel rundt 22, så trening etter legging er uaktuelt:) Det blir endten etter frokost eller mellom middag og førstemanns kveldsmat
 
Back
Topp