Hva tjener du nå og hva syns du at du egentlig burde tjent for jobben du gjør?

Jobber du også i barnehage? Jeg tror vi er litt over tariff, så sånn sett er det ikke ille. Men jeg kjenner jeg irriterer meg over at det er et lavtlønna yrke. Jeg har Mye utdannelse, og føler jeg gjør en veldig viktig jobb. Men jobb med mennesker vil vel alltid være mindre betalt enn jobb med tall og formler.
Jobber foreløpig ikke i barnehage siden jeg enda studerer, men har flere familiemedlemmer som er varnehagelærere og de tjener ett stykke over 500k i året. Men vet også at privatsektor er dårligere betalt en offentligsektor. Hvor jobber du?

Satser på fulltidstilling etterhvert og vil da tjene rett under 300.000. Blir ikke rik av det, men har lært at trivselen er viktigst:) har utdanning og mulighet for å øke lønn om rette jobben melder seg men stresser ikke med det nå som jeg er gravid :)

Jobber foreløpig ikke i barnehage siden jeg enda studerer, men har flere familiemedlemmer som er varnehagelærere og de tjener ett stykke over 500k i året. Men vet også at privatsektor er dårligere betalt en offentligsektor. Hvor jobber du?
Jobber privat. Men har foreløpig bare 4 års ansiennitet.

Jobber privat. Men har foreløpig bare 4 års ansiennitet.
Hmm syntes fremdeles det virker lavt asså vet om ansatte som er pedagogiskeledere som tjener langt mer, og er på sitt første år etter endt utdanning

Tjener 520.000 brutto, privat/byggenæringen, har mastergrad. Det er lavt i forhold til gjennomsnittet for mitt yrke, spesielt siden vi har lav pensjonssparing. Jeg burde hatt minst 50-70.000 mer (opp til gjennomsnittet). Men vi holder på å forhandle lønn på jobb, så stiger forhåpentligvis endel.

Tjener 230 000kr i året som vikar... Har bachelor, men er ikke fast jobb og ikke innenfor det yrket jeg har bachelor i... Håper på fast etter jeg har vært i perm og da tjene over 300 000 :)
Det var lite til å ha en bachelor. Kan jeg spørre hvilken utdanning du har?

Tjener 230 000kr i året som vikar... Har bachelor, men er ikke fast jobb og ikke innenfor det yrket jeg har bachelor i... Håper på fast etter jeg har vært i perm og da tjene over 300 000 :)
Jobber i staten og tjener 430500kr, er 26 år og har foreløpig kun bachelor. Gikk fra et privat selskap og vet jeg hadde tjent minst 470.000kr om ikke mer hadde jeg blitt i jobben :p

Ligger på omkring 600 000 brutto, hvorav 1/3 er pga overtidsbetaling - har omtrent 350-400 overtidstimer i året, stort sett på kort varsel og hovedsaklig kveld/natt. Har 2 bachelorgrader, og jobber som "potet" i spedisjonsbransjen (de bruker meg der de har bruk for meg, en dag er det regnskap, neste dag er det matfortollinger osv). Har ikke fast arbeidssted eller arbeidstid. Fortjener hver eneste krone som kommer inn på konto :)

Det var lite til å ha en bachelor. Kan jeg spørre hvilken utdanning du har?
Det er fryktelig tight med den årsinntekten :( Jeg har bachelor i idrettspedagogikk med fysisk aktivitet og helse som fordypning ;) Jeg vil da kunne jobbe med rehabilitering for eksempel ;) Men siden jeg er gravid og skal i perm så søker jeg ikke jobb før etter permen :) Har hatt den jobben imens jeg har studert..

Jobber i staten og tjener 430500kr, er 26 år og har foreløpig kun bachelor. Gikk fra et privat selskap og vet jeg hadde tjent minst 470.000kr om ikke mer hadde jeg blitt i jobben :p
Hva jobber du med? Jeg hadde jo håpet på over 400 000, men jeg har jo enda ikke startet å jobb med det jeg er utdannet som, så det har vel litt å si, men jeg ønsker å ligge på rundt 360 000 i året når jeg begynner...

Hva jobber du med? Jeg hadde jo håpet på over 400 000, men jeg har jo enda ikke startet å jobb med det jeg er utdannet som, så det har vel litt å si, men jeg ønsker å ligge på rundt 360 000 i året når jeg begynner...
Hva er du utdannet som? Jeg jobber som veileder i NAV :)

Hva er du utdannet som? Jeg jobber som veileder i NAV :)
Jeg har bachelor i idrettspedagogikk med fysisk aktivitet og helse som fordypning ;) Jeg vil da kunne jobbe med rehabilitering for eksempel ;) Men siden jeg er gravid og skal i perm så søker jeg ikke jobb før etter permen :) Har hatt den jobben imens jeg har studert.. Er det greit i Nav? Jobber du i Oslo?

Jeg har bachelor i idrettspedagogikk med fysisk aktivitet og helse som fordypning ;) Jeg vil da kunne jobbe med rehabilitering for eksempel ;) Men siden jeg er gravid og skal i perm så søker jeg ikke jobb før etter permen :) Har hatt den jobben imens jeg har studert.. Er det greit i Nav? Jobber du i Oslo?
Ja, det er greit i NAV. Jobber i stat, så er mye saksbehandling på kontoret. Er i Oslo, ja. Har ikke jobbet der 1 år enda, da jeg startet i høst. Jobbet med HR og HMS før jeg begynte å jobbe i offentlig sektor. Mest fordi jeg trengte en mer fleksibel jobb mens jeg har småbarn og det er mye større aksept for å være gravid i jobben min nå, enn den jeg hadde før.

Back
Topp