Hva tenkte du da...

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
...du sto der med positiv graviditetstest??

Var det planglagt, eller var det "en glipp"?
Hadde du følt det på deg før mens uteble, eller var det bare et faktum!?

håper jeg ikke mister denna gangen...
Følte ingenting egentlig. Hadde mista tre ganger og skulle til utredning og skulle egentlig ikke bli gravid men ble det likevel...

"Hva har jeg stelt istand for meg selv nå?"[:D]

Tok egentlig en test for å avkrefte at jeg var gravid, ser i ettertid at jeg hadde hatt symptomer en stund....

De to første gangene var jeg helt i skyene, meget planlagte barn, som tok sin tid å lage. Men sist nå trodde jeg ikke mine egne øyne, var i sjokk. Men selvsagt kjempe glad.[:)][:)][:)][:)]

Vi har jo prøvd i over et år nå, og begynner å bli "vant" til negative tester...
Gleder meg til den dagen jeg står med en positiv test.. Tror det sikkert ikke :P

ORIGINAL: KrepsenPrøver

...du sto der med positiv graviditetstest??

Var det planglagt, eller var det "en glipp"?
Hadde du følt det på deg før mens uteble, eller var det bare et faktum!?

Jeg var vel i en slags sjokktilstand (positivt sett). Det var planlagt. Jeg følte på meg at jeg var gravid (før mensen uteble). Glemmer aldri den dagen! [:)] Gleder meg allerede til neste gang! [:D]

Med Sander tenkte jeg å faen...
jaja nå skal jeg bli mamma til en liten gutt for det sto klart for meg allerede da...

Med Sabine skulle jeg bare ta full sjekk hos legen på alt og sa samtidig som en bisetning ta en gravid test å da så er det gjort.
holdt på å svime av når legen sa den var positiv for jeg skulle jo ikke være det. men når første sjokket la seg var det jaja nå skal jeg bli 2 barns mor aleine å.

men det har gått strålende å de er mammas gull på alle måter!!!

1mann var ikke planlagt, men fult klar over at jeg kunne bli gravid siden jeg måtte ha opphold på pilla, 2 man kom godt med etter 2 sa...

Å ja, med begge(eller alle 4 gangene om du tar med sa...)  bare visste jeg at jeg var grvid, aldri for sent ute med mensen eller noe ting[:)]

Visste ingenting før mensen uteble nei. Tenkte vel noe sånt som nei, herregud, dette kan ikke skje, hetta, hetta.. Eller noe sånt.. Hehe.. Begge gangene, men værst første gangen.
Men ble glad senere altså.. [:)] Etter noen dager i sjokk tilstand, langst første gangen.

fikk ikkje lov av typen å gå ut å drikke før eg hadde tatt en test, så kjøpte meg drikke og en g.test og gikk inn på badet, eg kunne jo hvertfall ikkje være gravid,men me en gang eg tisset på pinnen ble det kryss.!! æææ så ringte eg kusinen min å ga henne alkoholn[8D]

og no koser eg meg me bebisse min..!!

ORIGINAL: MorraTeFreja™

HOLY CRAP! Var min første tanke......[:D]

Så kom sjokket.
Jeg har PCOS og hadde ekstremt lange sykluser (opptil flere mnd mellom hver mens)
og hadde fått beskjed om at jeg måtte ha hjelp for å i det hele tatt bli gravid. Så jeg hadde sett for meg, og innfunnet meg med, et liv som barnløs....
Singel var jeg og.

Langt fra planlagt, men akk så velkommen og ønsket - selv om jeg visste jeg ble alenemor.

Innerst inne, i underbevisstheten min, så tror jeg at jeg visste hvordan det lå an, men hodet mitt ville ikke tro det. Hadde ømme bryst og trodde mensen var på vei.........så trodde jeg den kom, men det var, vet jeg nå, en festeblødning.

Kjøpte ikke test før ei venninne truet med å gjøre det for meg....[:D]

Det var 18 mars 2006 og jeg lo og gråt om hverandre....[8D][:D]

Så var ett skikkelig sjokk. Skulle egentlig bare bekrefte for meg sjøl at magesmerten og kvalmen bare var innbilning.. Ble ett eneste stort glis når jeg så de to strekene og så hyyyyyylte jeg [:D]

ORIGINAL: Lissyjane

Neeeei dette er en feil..og så dunket jeg testen i skuffene og irriterte meg over teite produsenten som hadde solgt meg den eneste produksjonsfeilen
hehehe

ORIGINAL: charlotte88

ORIGINAL: Lissyjane

Neeeei dette er en feil..og så dunket jeg testen i skuffene og irriterte meg over teite produsenten som hadde solgt meg den eneste produksjonsfeilen
hehehe

Sikkert noe sånn jeg også kommer til å gjøre...

jeg tror jeg sluttet å tenke i det sekund jeg så to streker på testen.. 8-9 tester, 2 legebesøk og 1 UL senere er jeg fremdeles ikke overbevist! [8D]

vet ikke hvorfor jeg testet den dagen, må ha vært noe i underbevisstheten som gjorde det tror jeg... vi skulle på fest den kvelden og jeg tenkte at jeg ville sjekke bare sånn i tilfelle rottefelle... [:)]

Fysst så lo eg og så grein eg.

Tok testen gratis hos amathea.

Hu damå babbla eindel ittepå, men eg huske ingenting om ka hu sa-

alle 3 gangene har jeg blitt utrolig glad, det har vært planlagt. Men siste ganga nå kjente jeg at jeg ble litt redd også for at jeg skulle miste igjen... heldigvis har jeg vært heldig og har snart enda en liten prins[:D]

Vi bestemte oss for å kutte ut prevensjon. Trudde d i alle fall skulle ta 6mnd før jeg var gravid. Tok 3 mnd. Hadde vært dårlig på hyttetur og trudd jeg hadde omgangssyke (søstra mi og alle ungene hadde akkurat hatt det). Plutselig kom jeg på at jeg skulle hatt mensen, og har hatt veldig regelmessig syklus. Så da mandagen kom tok jeg to tester. Og begge var positiv. Litt skrekkblandet fryd, men overlykkelig. Sende mannen bilde på mms av testen. [;)]

Var ikke planlagt, og ble vel lettere sjokkert....
Jeg tissa på pinnen, og gikk på stua og røykte som bare det.... Tenkte at hvis den var positiv, så var det siste sjangsen min til å røyke med "god" samvittighet.... (+ at jeg var litt nervøs da....)
Den var positiv, og da slutta jeg å røyke.... Er overlykkelig nå altså... Og vi gleder oss begge to, men var et lite sjokk kan du si....

jippi, vi skal ha unge! Var planlagt

første gang var d en glipp, men jeg var kanskje klar for d og hadde mine mistanker i forkant - testa når jeg var 15uker på vei...

andre gang hadde vi akkurat begynnt prøvingen, og 7uker etter jeg slutta på pilla fikk jeg + [;)] da hadde jeg og testa etter 4uker, men den ble negativ.....så jeg ble helt sjelven og tenkte "klarer jeg dette da??" siden snuppa bare var 7mnd...

Back
Topp