Hva tenker du om besøk etter fødselen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Synes du det er hyggelig med masse besøk etter fødselen, eller ønsker den nybakte familien ro i starten? Hvem er det greit at besøker på sykehuset, og hvem bør vente til familien har kommet hjem?

Synes det var kjempekoselig med besøk :)
Spesielt på sykehuset der dagene ble så lange. Ville i grunn ha mye besøk, var jo så stolt av skattene mine at jeg ville vise dem frem for slekta :D
På sykehuset kom den nærmeste familien bare, resten fikk vente til vi kom hjem :)

Synes det bare er kjekt med besøk, men tenker at det er greit at de ikke blir i timevis. :happy:
Så vi tar gjerne imot de som ønsker å komme, hadde vært ekstra kjedelig på sykehuset om det bare var oss.
Vi har også en del slekt i nærheten av sykehuset, så det er lettere for de å komme å se baby der enn å reise helt inn til oss :)

Ønsker på ingen måte masse besøk i starten. All familie er avhengige av å overnatte, så de drøyer nok litt. Mamma skal bo hos oss en tid før fødsel for å være barnevakt for storebroren, men hun reiser så fort vi er hjemme igjen.
Jeg trenger mye fokus på baby og amming, og kan ta igjen det sosiale en annen gang.

For meg så har det vært koselig med besøk, har overhode ikke opplevd å blir rent ned. Har heller fått for lite besøk.

Jeg vil at mamma og mine søsken skal komme på sykehuset, også kan resten vente til jeg kommer hjem. Rett og slett fordi at min familie har forståelse om jeg sier at jeg blir sliten, mens samboers familie blir fornærma så derfor ønsker jeg å få et par ekstra dager å komme meg på før de kommer.

Synes det var kjempekoselig med besøk :)
Spesielt på sykehuset der dagene ble så lange. Ville i grunn ha mye besøk, var jo så stolt av skattene mine at jeg ville vise dem frem for slekta :D
På sykehuset kom den nærmeste familien bare, resten fikk vente til vi kom hjem :)
Signerer denne :happy:

Fikk besøk av en kollega jeg ikke kjente så godt inne på rommet på sykehuset, utenom besøkstid, noen timer etter fødsel :p da ble jeg litt overrasket! Men jeg satte prins på besøk både på sykehuset og hjemme de første dagene :) ingen som forventet noe særlig servering, da :)

Første lå på sykehuset de første ukene (jeg måtte reise hjem) Da synes jeg hele greia var veldig vanskelig...med nr2 og 3 som kom hjem med en gang og var friske og fine ville jeg gjerne ha besøk :)

Så for min del veldig situsjonsbetinget :)

Stress. De første dagene går med til amming og å klare å gå selv, så lite gøy med besøk da.
Er sikkert annerledes for de der alt går knirkefritt.

I starten vil jeg fokusere på babyen, amming og mannen min. Nærmeste familie må gjerne komme på besøk på sykehuset og når vi har kommet hjem, men de besøkene må være veldig korte.

Jeg var veldig giret på besøk etter fødselen. Fikk både mine foreldre og søster med familie på besøk noen få timer etter vi var kommet hjem. (Dro hjem samme dag som jeg fødte).

Med eldste hatet jeg alt besøket. Da var jeg bare 16 og bodde hjemme. Det som irriterte meg da var egentlig alle som aldri ellers kom på besøk som plutselig skulle komme. Og min mor sa ja til alle. Jeg holdt på å bli sprø.

Så jeg tror svaret mitt er at besøk er tipptopp så lenge det er folk som bryr seg ellers også. :p

På rommet
Fikk besøk av en kollega jeg ikke kjente så godt inne på rommet på sykehuset, utenom besøkstid, noen timer etter fødsel :p da ble jeg litt overrasket! Men jeg satte prins på besøk både på sykehuset og hjemme de første dagene :) ingen som forventet noe særlig servering, da :)
På rommet? Har dere lov ta besøk inne på barsel? Det er kun lov med samboer og egne barn her, heldigvis!!!

Ville ikke ha besøk på sykehuset eller den første uka hjemme. Det klarte ikke svigermor å respektere, så hun maste og maste om å komme på sykehuset. Fikk til sist lov til å komme dagen etter vi kom hjem. Og da måtte jo alle andre få lov å komme og....

Om jeg skal føde en gang til. Skal jeg ikke se dama på en måned!

Back
Topp