Hva tenker du om besøk etter fødselen?

Jeg ønsket ro og minst mulig besøk i forkant. Viste seg at etter fødselen så ville jeg ha mer besøk enn vi fikk :p
Tenker det er koselig at besteforeldrene og evt tanter og onkler besøker på sykehuset, mens annet besøk kan vente til man kommer hjem.

Jeg ville ikke ha besøk på sykehuset, men plutselig sto svigerforeldrene mine der. Kjente de ikke siden jeg ikke var sammens med barnefaren på den tiden. Svigerfar stinket parfyme så var ikke OK. De dro heldigvis fort når jeg sa at vi skulle amme å sove. Ellers var to av mine tanter som jobbet på sykehuset innom på snarvisit. Var greit da de fort måtte tilbake på jobb. Min mor var med på fødsel å hentet oss når vi skulle hjem

når man er flere dager på sykehuset så er det fint med besøk, men ikke om man må ut av avdeling for å motta besøk, man er tross alt sliten etter en fødsel og etter keisersnitt har man jo smerter. så når man har eget rom så er det veldig fint å kunne få besøk på rommet. når man kommer hjem der i mot å man endelig kan slappe av å man klarer å sove, noe jeg nesten ikke kalrte på sykehuset. så er det fint å ikke ha besøk å måtte varte opp venner og familie. det er bare tungvindt. noen er jo flink å hjelpe til når de kommer langveis fra, mens andre som også må overntte pga lang vei og ikke hjelper til med noe, så du som nesten ikke kan gå må drive å ordne med alt mulig da er det ikke like greit.

På sykehuset fikk vi to korte besøk. Vi ble skrevet ut rett før påske så da kom det noen runder med "kaffebesøk" i påsken. Men det gikk greit. Varmet boller fra frysen jeg hadde baket før fødsel, så servering var lett å få til.

Det som ikke gikk greit var overnattingsbesøk fra min mor da mini var 4 uker. Det som er bra med "kaffegjester" er at de blir et par timer, og så drar igjen. Så får man koblet ut :D Men med overnatting får man ikke pause. Og min mor kom hele tiden med meningene sine om alt og var kverulant om jeg ikke gjorde det hun sa (feks om jeg ikke kledde mer på han når hun mente han var for lite kledd) . Det var en veldig slitsom og nedbrytende. Selvom jeg skjønner hun mente godt

Så til denne gang blir det ingen overnattingsbesøk i barseltiden. Ei heller av personer som overkjører meg/oss, nyfødt tiden skal nytes og båndes. Tiden skal ikke måtte brukes på "bedrevitere" :)

Fikk mye besøk både på sykehuset og hjemme.
Synes det var koslig. Så lenge de ikke blir sittende i timesvis. Men å stikke innom en liten time er supert

Mammaen min og søsteren min fikk komme ca 3 timer etter keisersnittet på sistemann :) Jordmora syntes det var alt for tidlig:D Men de var bare der en kort stund. På første og andre ble det katastrofesnitt og hastesnitt så da kom svigerinnen min og søsteren min. Så de fikk se første babyen min før meg:happy:

Her ble ikke ønskene mine respektert og det kom til og med folk som ikke var invitert eller hadde spurt oss på forhånd. Neste gang ønsker jeg ikke besøk på barsel i det hele tatt.

Synes det er hyggelig med besøk. Så lenge folk kjenner sin besøkstid og spør på forhånd om det passer. På sykehuset vil jeg ha minst mulig besøk annet enn av mamma, mannen min og barna mine...

Syns i utgangspunktet at det var koselig med besøk, men desverre så var det så mange som «ikke kjente sin besøkstid». De ble liksom halve dagen. Jeg kunne trengt å sove litt da baby sov osv, men hadde jo ikke hjerte/styrke til å kaste folk ut. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det neste gang. Det er jo en del som ikke vil ha noe besøk de første to ukene ol, men jeg vil jo gjerne ha besøk. Jeg gav beskjed på forhånd sist at «et kort besøk er greit» eller «dere kan komme en liten tur» og vips så hadde de vert på besøk i 5 timer liksom..

Vi ga beskjed om at vi ikke ønsket besøk selv om vi var på sykehuset i fem dager. Amming var et slit og jeg var i dårlig form og fikk behandling med intravenøs medisiner. Da vi kom hjem fikk vi besøk av svigers, det var koselig :)

Tenker at selv om formen hadde vært fin og alt sånn så var det fint at vår lille familie på tre fikk lov til å bli litt kjent først uansett :)

Jeg synes det var greit med nærmeste familie på sykehuset (foreldre og søsken), og venner og øvrig familie etter at vi kom hjem :)

Har ikke noe imot besøk med engang. Sprekker av stolthet på babyen så hele verden kunne kommet for min del Svigermor&far og svigersøster med familie kom noen timer etter nr tre var født, med våre to. Bare koselig.

Vil ikke ha besøk på sykehuset :) annet enn storebror

Back
Topp