M
Moderator Wilma
Guest
Blir du irritert eller tenker du det er noe man må regne med når man flyr? Gjør du noe for å prøve og lette situasjonen for foreldrene? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

men, er ikke noe å gjøre med det, neste gang kan det være oss
Blir overrasket over å lese at folk blir irriterte på foreldrene fordi barna gråter på flyet. Seriøst? Og dere har barn selv eller? I de fleste tilfeller må man ikke reise på ferie, men i noen tilfeller så gjør man det. Reise for å besøke venner eller familie. Man kan jo ikke vite at barna kommer til å gråte. Jeg har flydd en del med spedbarn fra 8 ukers alder og har aldri opplevd at mine barn gråter, men hvorfor skal jeg bli irritert på foreldrene? Blir dere også irriterte når barna gråter på butikken, bussen eller toget? For man MÅ heller ikke på butikken. Man kan jo sende noen andre eller bestille mat på nettet.. [emoji849]
Full medlidenhet for babyen, null medlidenhet for foreldrene, skjønner ikke helt hvorfor noen syns synd på foreldrene, det er valgfritt å dra til syden (eller andre land) og man MÅ som regel ikke ta med en baby på fly. Å ta med en baby til syden er i prinsippet en egoistisk handling, hvertfall når barna er spedbarn, det er jo for at foreldrene og evt søsken skal kose seg, et spedbarn har ingen nytte av en slik tur. Tenk så skummelt for en liten baby, trangt rom, masse mennesker, støy, sus og trykk i ørene[emoji20]
Så jeg syns synd på babyen og irriterer meg over foreldrene[emoji35]
Nå var jo ikke dette nødvendigvis snakk om sydentur da, eller utenlandsreise.
Du skjønner vel forskjellen på en flytur på 4 t og en tur til butikken eller? Det kam da på ingen måte sammenlignes.
Jeg har selv barn og tok et bevisst valg om å ikke ta de med til syden før de var nærmere 2 år, rett og slett fordi det er ren egoisme og ta med en så liten baby på sydentur eller fly i det hele tatt.
Hvordan glede har en liten baby av å ligge å svette i en vogn på standa?
Nei man kan ikke vite at babyen kommer til å hyle, men man tar en risiko som i mange tilfeller er helt unødvendig å ta. Flott at dine barn har det fint på fly, det er det desverre ikke alle som har, så når jeg sitter over gangen for en liten baby som hyler av smerte når vi letter, ja vet du hva, da irriterer jeg meg over foreldrene som bevisst har tatt en risiko for å selv dra på ferie.
Hvorfor er du så opphengt av syden? Jeg skrev at noen ganger reiser man for å besøke familie eller venner. Kan være en flytur fra Oslo til Stavanger eller til Alta. Det er ikke snakk om en svett baby på en strand, men en skrikende unge på et fly. Og du velger å bli sint på foreldrene uten noe forståelse for situasjonen. Alle som reiser er da vel ikke på vei til syden.
Min eldste ble født i utlandet da jeg studerte. Var det egoistisk av meg å fly hjem til Norge med henne da etter hun hadde fått pass av ambassaden? Eller hva med de som reiser til familien sin i jul/påske? Er det egoistisk av de foreldrene å ta fly for å reise hjem til familien?
Det er forskjell på butikk og fly, men poenget mitt er at noen ganger gråter barn og sånn er livet. Er ikke noe å bli sint på foreldrene for. De syns vel ikke det er noe gøy selv, og da hjelper det lite med fordomsfulle mennesker som skal bli sinte på de. Finnes så fryktelig mye å bli irritert på i verden at jeg ikke fatter hvorfor man bruker energi på slikt.
Til din info betyr ikke skrik at barnet har smerter i ørene. Noen ganger er gjerne de mobile barna rastløse fordi de gjerne vil krabbe og røre på seg på flyet. Det må kunne gå an å være litt objektiv.