Hva tenker du om at Stavanger vurderer å nekte uvaksinerte barn fri tilgang til bhg og skole?

Ikkje glem voksne. Eg har fornya det eg kan men får ikkje tatt mot meslinger.
Ikke minst de også :Heartred generelt mennesker (små som store) som ikke har mulighet til å vaksinere seg :) (jeg tenkte bare barn i første omgang siden det var snakk om skole o.l)

Ikke minst de også :Heartred generelt mennesker (små som store) som ikke har mulighet til å vaksinere seg :) (jeg tenkte bare barn i første omgang siden det var snakk om skole o.l)

Voksne jobber jo i skule. Eg jobber innen helse, som sekretær.

Jeg syns det virker fornuftig.

Og ja, har tatt oppfriskningsvaksine. Både jeg og mannen. Og barnet følger selvsagt vaksineprogrammet, og pr nå så har han tålt vaksinene veldig godt. Håper det fortsetter, ekkelt om de skulle reagere og ikke kan følge vaksineprogrammet. Hadde fått hetta om han hadde vært en av de som ikke kunne vaksineres av medisinske årsaker. Selv om flokkimmuniteten i vår kommune er bra nok. Pr nå i alle fall.

Jeg syns det er helt innafor! Burde fulgt USA der de nekter de som ikke vaksinerer ungene å ha de på offentlige plasser! Jeg blir illsint av at folk kan være så egoistiske å utsette de som faktisk ikke kan ta vaksinen for denne faren «bare fordi»! I Norge er vaksinasjonsprogrammet gratis! Det er forsket på og det er meget anbefalt å følge.. jeg kjenner dette treffer meg når jeg har en 5 mnd gammel baby som tidligst kan få vaksinen når han er 9 mnd..

Her er et annet eksempel på de som må beskyttes: https://www.facebook.com/666400140/posts/10156616456090141?sfns=mo

Jeg syns det er helt innafor! Burde fulgt USA der de nekter de som ikke vaksinerer ungene å ha de på offentlige plasser! Jeg blir illsint av at folk kan være så egoistiske å utsette de som faktisk ikke kan ta vaksinen for denne faren «bare fordi»! I Norge er vaksinasjonsprogrammet gratis! Det er forsket på og det er meget anbefalt å følge.. jeg kjenner dette treffer meg når jeg har en 5 mnd gammel baby som tidligst kan få vaksinen når han er 9 mnd..

Her er et annet eksempel på de som må beskyttes: https://www.facebook.com/666400140/posts/10156616456090141?sfns=mo

Enig! Og nettopp av de grunnene der kan heller de som frivillig ikke vaksinerer barna sine skygge banen og ligge unna, heller enn at de som allerede har mange hensyn å ta må tilpasse seg enda mer! Syns heller de barna skal få prioritet på nærskole og barnehage enn vaksinemotstandere :)

anbefaler dere å se klippet av "Radio rock" ta deg sammen-om vaksinemotstandere..fantastisk morsom :-P

Hva med de barna som ikke kan vaksineres av medisinske grunner?
Men de er det ikke mange av, så de har aldri hatt noe økning av smitte pgr disse barna. Det er nå i senere tid som folk ikke vil vaksinere barna sine som er problemet .

Til ts
Så synes jeg man skal nekte de skole og bhg. Man dør ikke av det, man kan dø av smitte. Kanskje foreldre får det inn i knollen sin at dette er livsviktig .de er ikke klar over alvoret i dette.
Og da går ikke disse barna lenge uten skolegang likevel.

Folk for mener det de vil , men jeg synes de som tåler p vaksinere gjør det, de fleste tåler vaksinasjon :)

Men de er det ikke mange av, så de har aldri hatt noe økning av smitte pgr disse barna. Det er nå i senere tid som folk ikke vil vaksinere barna sine som er problemet .

Til ts
Så synes jeg man skal nekte de skole og bhg. Man dør ikke av det, man kan dø av smitte. Kanskje foreldre får det inn i knollen sin at dette er livsviktig .de er ikke klar over alvoret i dette.

Folk for mener det de vil , men jeg synes de som tåler p vaksinere gjør det, de fleste tåler vaksinasjon :)
Hvis du hadde lest videre svar fra meg, så hadde du sett at jeg formulerte denne dårlig:p
Jeg var på tanken med de som ikke har mulighet til å vaksinere mot de som nekter å vaksinere. Hvorfor det er de som ikke har mulighet til å vaksinere det skal gå ut over, og ikke de som nekter :sorry: (Klatremus Lillemann klarte å formidle det jeg ikke klarte)

Til ts

Dette svaret fikk jeg, og som jeg prøvde å få frem (mislykket forsøk):
"Jeg tror egentlig vi er helt enige, bare formulerer oss litt forskjellig.

Ja vi har et problem hvis flere tenker sånn. Derfor, tror jeg, mener Stavanger at de som nekter å vaksinere ikke får lov til å gå i en bhg eller skole der det går barn som av medisinske årsaker ikke kan vaksineres. Da blir de som ikke kan vaksineres beskyttet av de som går på skolen, for de må være vaksinert.
De som nekter å vaksinere må da gå på en skole der det ikke er barn som ikke kan vaksineres. Men da vil jo de som ikke er vaksinert der også være utsatt forsmitte, men det har jo da foreldrene valgt selv tenker jeg... For de som vaksinerer er jo beskyttet og kan fint gå sammen med barn som er nektet vaksine."

Flott at man setter ned foten før dette sklir alt for langt ut og det går ut over liv. I USA var det ikke spørsmål engang; barna mine fikk ikke går på skole uten å ha vaksinene på plass.

Respekterer høyt at man tar vaksinene såpass seriøst, og støtter fullt ut at man tar de grep i Norge også. Det handler ikke kun om eget liv, og da skal man ikke kunne velge dette selv. Syns jeg.

Flott at man setter ned foten før dette sklir alt for langt ut og det går ut over liv. I USA var det ikke spørsmål engang; barna mine fikk ikke går på skole uten å ha vaksinene på plass.

Respekterer høyt at man tar vaksinene såpass seriøst, og støtter fullt ut at man tar de grep i Norge også. Det handler ikke kun om eget liv, og da skal man ikke kunne velge dette selv. Syns jeg.
Jeg er enig. Dette burde faktisk ikke være et valg, syns jeg. Enten kan man ikke ta vaksine av medisinske grunner eller så tar man dem.

Back
Topp