Hva tenker dere....

Cali

Gift med forumet
om janteloven? Er den fortsatt for sterk hos mange av oss? legger inn hele janteloven slik at man kan se.

1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro at du er like så meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mere enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mere enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

Sitter dette for godt igjen i mange av nordmennene i dag? Jeg vil selv si at JEG har slitt veldig med meg selv for å "oppheve" denne loven og se litt mer fritt på ting. Hva med dere? Er det en fin lov? eller er det en lov som er lagd for å undertrykke?
Vil høre deres meninger om dette :)

Personlig så føler jeg at den sitter Innmari sterkt i norge i dag, vi liker ikke personer som skiller seg ut, vi liker ikke folk som er smartere, vi liker ikke folk som er lykkelige osv. Det kan være greit helt til man kommer til ett punkt hvor man faller ut mot hverandre, så kommer janteloven. (feks 2 gode veninner, krangler, så er alt bare tull etterpå pga det som en gang var positivt, er nå negativt).

aaaaaaaaaw, så søtt!!
Vil insette det i stedet for janteloven jeg :)

Hvem er oss??? 

føler ikke at jeg har slitt så innmari med selvbildet mitt. har hatt noen usikkre perioder som fjortis. men har vel hevet meg over det. er vel alt for sta[8D]

Oss er nordmenn generelt :)

Og nei vi sang faktisk ikke den på skolen.... Kanskje skolen var litt for janteloven?

Back
Topp