Hva tenker dere?

Baby<3Love

Elsker forumet
Januarhula 2014
Har dere tenkt til å ta tidlig ultralyd evt når og hvorfor? Har noen brukt eller tenker å bruke en doppler når den tiden kommer ? Og har dere fortalt evt når kommer dere til å fortelle om graviditeten og hvorfor?
Litt mange spm, men veldig nysjerrig.

Litt usikker ang tidlig ultralyd, tar det litt som det kjem tenker eg ;) Men kjenner eg meg rett, så kan det godt hende at det skjer ja ;)
Doppler har eg aldri vore borti, det er sikkert stas, men trur ikkje det blir å kjøpe/bruke det nei.
Når det gjelder å fortelle om graviditeten så tar me det og litt som det kjem... forteller det når me ikkje klarer å holda oss lengre, når det ikkje kan skjules lengre (enten pga magen eller oppkast/dårlig form osv). Hehe... og blir nok berre å fortelle det uten noko stort happening tenke eg ;)

Skal på tidlig UL til fredag, er da 8+1.. Må bare få det bekreftet! Klarer ikke helt å innse det og lenge å vente til uke 18. Doppler skal jeg ikke ha.

Jeg skal på tidlig ultralyd nå til tirsdag. Er da 6+3. Grunnen til dette er at jeg hadde en spontanabort for nettopp 6 uker og 3 dager siden og er helt utrolig bekymret denne gangen :( håper inderlig det er liv der inne!

Jeg har også en time til ul om to uker også.. Mulig jeg avbestiller denne hvis alt er bra til tirsdag.

I tillegg kommer jeg til å bestille en ul når jeg er rundt 13 uker for å sjekke nakkefold og slikt :)

Skal på tidlig ul i uke 12, for å faktisk få det til å gå opp for meg, sånn var det sist også :D også pga nakkefold osv..
Har doppler og kommer til å prøve den om noen uker...klarer ikke holde meg så veldig lenge tenker jeg.

Vi tar nok en privat ul rundt uke 12 denne gangen også, mest for å hilse på. (For at det skal bli mer virkelig, og fordi det er så lenge å vente til ord.ul) Men sjekker jo samtidig at alt er i orden.. Kommer trolig ikke til å kjøpe noe for å høre hjertelyden, får holde at jeg hører den på kontrollene.

Og blir nok ikke så storslagen annonsering av denne graviditeten, med førstemann tok vi det under julefeiringen. Nå blir det nok mer "jeg skal bli storebror"-body el.l hvis vi greier å vente så lenge:)

Vi skal ta tidlig ul, pga å finne riktig termindato..
Har doppler selv fra sist svangerskap, så har allerede lekt litt med den uten å finne hjertelyd enda.. er for tidlig :)
har sagt det til familiene våres allerede, klarte ikke å holde oss :) pluss kjekt å få støtte vist noe skjer

Sent from my U8860 using BV Forum mobile app

Når jeg bestilte time hos jm i uke 12 så sa hun at hun kunne ta ul. MEN hun sa bestemt ifra at hun ikke målte no nakkefold å slikt! Hvorfor det???
Må man ta det privat da eller? Før uke 18

Er nok ikke alle som sjekker dette nei., mange er jo imot tidlig ultralyd hvor det blir sjekket for downs og slikt..sorteringssamfunn osv osv

Jeg har time nå 30. mai. da er jeg 7+6. Synes det er så ok og få sjekket at alt er ok. har også fått time når jeg er 11 uker på vei.

Hva er nakkefold ?

ul blir første gang uke 7 tenker jeg. skal ringe på tirsdag. fått beskjed om å ringe med en gang jeg har pos test, men jeg fikk meg bare ikke til å gjøre det. så nå må jeg gjøre det.
den er for å se at hjertet banker og for å se hvor langt på vei jeg er.
det er nemmelig et kort tidsrom der jeg er nødt å ta en del tester, så de må passe på at det klaffer.
kommer ikke til å ha doppler da det bare kommer til å uroe meg mer tror jeg. får masse oppfølging hele veien så blir ikke mangel på det. forteller nok etter svaret på alle de testene :)

Bra med litt inspirasjon fra dere. Jeg vil ta tidlig ultralyd men vet ikke om jeg klarer å vente til uke 11 da de kan sjekke ca 40 forskjellige ting. Vil se hjerte så fort som mulig, hvertfall i uke 8. Men 1500kr gangen er mye peng. Men det er jo verdt det.

Her i gården blir det tidlig ultralyd, er 4+5 i dag og ringer inn på tirsdag for å få time fortest mulig. Vi hadde nemlig en MA i januar, Så jeg må se noe, for å tro på testene.

Jeg skal på ul på tirsdag da er jeg 6+2. Det er fordi jeg hadde en liten blødning forgje uke. Sånn til å høre hjertelyden fikk jeg låne av ei venninne sist jeg var gravid og håper hun kanskje fortsatt har den. Men gidder ikke å kjøpe selv.

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Jeg skal ha ultralyd i uke 7 pga at det er en del av IVF-pakken. Om vi velger å ta ul rundt uke 12 i tillegg er jeg usikker på, men det er rundt den tiden jeg skal til gyn så da kan jeg jo kanskje ta en ul i tillegg når jeg først er der.

Kommer ikke til å bruke dopler. Det tar jeg ikke sjansen på. Har lest for mye om at det er usikkerhet rundt om dette kan påvirke hjernen til den lille, så nøyer meg med hjertelyd og ul hos jordmor/gyn i stedet.

Vi har fortalt det til noen venner, skal fortelle det til familie ila uken som kommer og gleder oss veldig til det. Blir godt å ikke holde det skjult og lyge mer. :) Resten forteller vi gjennom takkekortene fra bryllupet hvor vi legger ved et bilde fra ul til uka, om det går an å se noe :)

Jeg har begynt.. Rett og slett pga komfort.. Orker ikke noe stramt over nedre del av magen..

Tror jeg vil bestille privat ul i uke 8-9 for jeg må si ifra til avdelingsleder ang graviditeten før sommerferien, og da føler jeg at jeg må vite litt mer sikkert at alt er bra der inne før jeg sier noe...

Jeg skal på tidlig ultralyd som en del av ekstra oppfølging pga komplikasjoner forrige svangerskap. Har ikke fått time enda.

Vi har fortalt om graviditeten til svigermor og min far og søster. Samt noen venner som vet vi prøvde å bli gravide.

Jeg trodde jeg ikke ønsker tidlig ultralyd. Men sendte akkurat en mail til en klinikk. Regner med at det blir ultralyd i uke 10 eller 11. Er bare sååå nysgjerrig siden dette er mitt første svangerskap :) :)

Back
Topp