Hva tenker dere?

PrinsessaOgErten

Betatt av forumet
Ikke få helt bakoversveis nå da! [;)]

Men jeg og samboeren BARE prata sammen om dette temaet.
Han selv har to barn fra før, som bor hos oss nå. Men som etterhvert flytter 50/50 med sin mor. (long story om hvorfor vi har dem)
Jeg har et barn, som bor med oss. Men som kommer til å bo 50/50 med far etterhvert...KANSKJE.

Så vi har jo uansett tre barn tilsammen fra før da[:)] De fungerer FLOTT sammen. Men i en stund har de jo mast om en liten søster eller en bror. Og hva de ikke vet er at det har jeg jo i magen[:)]

Vi syns det fungerer fint med så mange barn og gruer oss ikke til å få en til. Men vi tenker litt på aldersforskjellen det blir mellom de vi har og den i magen.
Hans barn blir 8 og 6. Mitt blir 5 år..

Vil det til tider komme til å kjennes ut som den minste da er "ENEBARN"? For jeg tenker at siden søsknene er såpass mye eldre, så får nok ikke minsten lov å være sammen med dem hele tida. Jeg har selv en søster som er 7 år yngre og kan ikke si forholdet vårt er helt supert og det har det aldri vært heller.... Begynner vel kanskje bli bedre nå i voksen alder men.....

Hadde det vært opp til samboeren, så kunne han nemlig tenkt seg to tette neste gang han skjønner du og vært helt ferdig med barn etter det. Da mener han at de to minste iallfall hadde hatt hverandre og han hadde oppfyllt mitt ønske- mitt ønske om å føde tre egne barn[:)] Jeg er glad i hans barn også og de skal også følges opp like mye- de betyr masse. Men uansett hvor mye man vrir og vender på det, så er jo ikke de helt MINE. Selv om vi i hverdagen ALDRI gjør forskjell på barna.

Om det samboeren min mener hadde skjedd, så hadde det blitt 5 barn tilsammen(ikke hele tiden, to av de flytter jo 50/50). Og det høres egentlig vilt ut i mine ører..... Men jeg er ENIG i at han kan ha et poeng når han sier det kunne vært moro å ha to så tette og at da hadde iallfall de vært nogenlunde jevnaldrende. De skal følges opp ja. Og vi skal ha et godt sted å bo og god inntekt. Men vi er UNGE begge to, har fast jobb og utdannelse begge to. Har en inntekt som er bra i mnd.
Jeg jobber med ei som har fem barn og på tross av at hu har ganske stor aldersforskjell mellom to av de så syns hu livet er HELT PERFEKT. Hu sier alt blir en rutine og ville aldri vært foruten noen av de... Vi trenger jo ikke bestemme oss nå før vi ser hvordan det går med denne babyen, men vi er vel litt sånn at vi liker å planlegge begge to...

Også håper jeg på saklige tilbakemeldinger! [8|][:)][:D]

Har evt noen her mange barn?

Jeg synes dere skal gjøre akkurat som dere ønsker jeg.
Hvis situasjonen fungerer bra, og dere ser det som noe positivt, så er det vel bare å få flere barn sammen da[:D]

ORIGINAL: konelinn

Hvis situasjonen fungerer bra, og dere ser det som noe positivt, så er det vel bare å få flere barn sammen da[:D]

Ja, såklart... Takk for det![;)] Bare tenkte det er greit å høre om noen har erfaringer, tanker og meninger[:)]
hadde vi vært helt ville da, liksom? Eller er det fullt mulig?

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Gjør det som passer for dere, og ikke alle andre.
Har selv en bror som er 14 år yngre enn meg, og en som er 5 år yngre enn meg. Funker veldig bra.

Har to fettere som er litt tette i alder og halvsøsknene deres er mye eldre enn dem. Det funker veldig bra.

Lykke til med valget deres[:D]

Tusen takk.. Ja, er jo noe med det. At man skal gjøre som man selv ønsker og ikke hva alle andre tenker og mener. Men dessverre har man en tendens til å bry seg om hva andre mener![&:][8D] Men syns det er greit å høre andres meninger jeg!

dytt

Mine - dine og våre

Jeg er oppvokst med 4 eldre søsken, de to eldste 6 år eldre enn meg, en søster som er 2.5 år eldre enn meg og en bror som ikke levde sammen med "oss" som er 3 år eldre enn meg, familie med mine barn, dine barn og våre barn. har også et mindre søsken som er 10 år yngre enn meg.

i dag er jeg voksen, halvveis til 50 ca og når jeg setter meg ned å husker så er det en av mine eldste søsken samt min yngste søsken jeg har best kontakt med, både da og nå. Så aldersspenn trenger nødvendigvis ikke å bety alt, i dag er de mine to beste venner. Alle barn er jo forskjellige og derfor vil noen knyttes tettere sammen enn andre. I dag er det den som er 2.5 år eldre enn meg jeg har best dagligsdags kontakt med men vi bor veldig tett. før var det ikke slik i det heletatt.

litt rotete forklart men i mitt tilfelle så illustrerer det at selvom de er to tette evt så er det ikke sikkert det er de som vil ha mest knyttet bånd

ORIGINAL: sjura

Jeg er oppvokst med 4 eldre søsken, de to eldste 6 år eldre enn meg, en søster som er 2.5 år eldre enn meg og en bror som ikke levde sammen med "oss" som er 3 år eldre enn meg, familie med mine barn, dine barn og våre barn. har også et mindre søsken som er 10 år yngre enn meg.

i dag er jeg voksen, halvveis til 50 ca og når jeg setter meg ned å husker så er det en av mine eldste søsken samt min yngste søsken jeg har best kontakt med, både da og nå. Så aldersspenn trenger nødvendigvis ikke å bety alt, i dag er de mine to beste venner. Alle barn er jo forskjellige og derfor vil noen knyttes tettere sammen enn andre. I dag er det den som er 2.5 år eldre enn meg jeg har best dagligsdags kontakt med men vi bor veldig tett. før var det ikke slik i det heletatt.

litt rotete forklart men i mitt tilfelle så illustrerer det at selvom de er to tette evt så er det ikke sikkert det er de som vil ha mest knyttet bånd

det skjønner jeg. såklart ingen GARANTI for det. men kan jo alltids håpe de får godt forhold![:)]

[:)]

jeg ville også tenkt på at muligheten for at 3 av barna ikke vil flytte 50/50 er tilstede. Man vet aldri hva fremtiden bringer. Så det kan jo ikke skrives i sten når dere tenker slik. Livet er ikke statisk. Muligheten av at noe vil skje i de andre foreldrenes liv er jo tilstede. Om dere da kan takle evt 5 barn sammen.

ORIGINAL: sjura

jeg ville også tenkt på at muligheten for at 3 av barna ikke vil flytte 50/50 er tilstede. Man vet aldri hva fremtiden bringer. Så det kan jo ikke skrives i sten når dere tenker slik. Livet er ikke statisk. Muligheten av at noe vil skje i de andre foreldrenes liv er jo tilstede. Om dere da kan takle evt 5 barn sammen.

Jo, men det har vi såklart tatt i betraktning. At det blir 5 tilsammen enten hele tida eller til tider[:)]

ORIGINAL: Drømmeren

Trur dere kommer til å få det fint jeg....vi har 3 barn. 11 og 3 år + minsten på 3 mnd :-)
Alle 3 har supergod kontakt :-)

Så lenge dere har økonomi, overskudd, energi, plass, bil og dette med at de alle skal følges opp, så er det jo bare å få så mange man orker! [:D]

ORIGINAL: Labambie

Så lenge dere har økonomi, overskudd, energi, plass, bil og dette med at de alle skal følges opp, så er det jo bare å få så mange man orker! [:D]

Vi har alt det der unntatt den stooore bilen ennå. Men den kjøper vi til sommeren![:)] Vi er ikke rike akkurat, men vi greier oss veldig fint...og det er det viktigste.
Men grensen hadde gått på 5 tilsammen uansett, for som du sier; de skal følges opp.

flere innspill?

Vi får 5-6 år mellom T og nestemann, og begge blir jo på en måte enebarn.. Kunne godt tenkt meg 2 tette nå jeg, men mannen sier nei..

Jeg tenker nymotens famile, mine-dine-og-våre-barn...

Vet at det er for seint å tenke sånn så, men så deilig det hadde vært å hatt barna noen uker så fri noen uker i stedet for barn hele tida. Er vel bare meg som tenker sånn...

ORIGINAL: Dollface

Vi får 5-6 år mellom T og nestemann, og begge blir jo på en måte enebarn.. Kunne godt tenkt meg 2 tette nå jeg, men mannen sier nei..

kanskje du får han med på det etterhvert? [8D]

Back
Topp