I det øyeblikket jeg føler for dette, kommer jeg til å ringe mamma med forsterkning og be om avlsating! Å jeg vet at x-antall familie medlemmer vil hjelpe meg gladelig! Tror de fleste på et elleranna tidspunkt har følt trangen til å gjøre noe man aldri kunne forestilt seg før å gjøre med det lille nurket. Men det er jo så klart lov å tenke ting, til og med si at man føler seg fristet! Men aldri aldri aldri gjør det! Våres oppgave er å gi omsorg og godt stell til barna våre uansett hvor tøft og tungt det kan være. Vi må huske at disse barna ikke er fulle av ondskap bare griner for å være slemme! De gir bare beskjed at noe ikke er greit.
Vet mange har høy terskel for å be om hjelp, for de skal klare det selv. Å det er så dumt. For det er akkurat på slike ting man burde be om hjelp så lenge man har muligheten. Noen få timer en dag med avlasting, kan gi mye nye krefter
Vi bodde en dagsreise fra alt av familie da vi fikk vårt første barn, kolikkbarnet.
Det var ikke bare det var høy terksel (men det var det også. Var jeg ikke skikket til å være mor kanskje? Var jeg virkelig så ubrukelig, siden jeg ikke taklet mitt eget barn, så etterlengtet som han var? Var jeg en så dårlig mor?) Jeg lot ikke mamma få vite hvor mye vi sleit før han var et par mnd gammel. Da va hun klar til å sette seg på flyet neste morgen, men vi hadde planlagt en tu til dem et par uke senere, så jeg sa at det skulle gå greit. Og det gjorde jo det
At det var kolikk innså jeg ikke før i ettertid.
Når jeg var gravid med mitt andre barn fikk jeg mannen til å love at om den også fikk kolikk, og jeg IKKE ringte mamma, skulle han gjøre det.
Hun viste seg å være helt, helt annerledes. Tenk, det er faktisk ikke alle babyer som gråter, noen er våken og... gråter ikke! Han sov eller gråt, eller diet.
Men aldri, aldri, aldri et sekund vurderte jeg å riste ham. Jeg gråt, trøstet, bar, sang, trillet. Aldri, aldri, aldri vurderte jeg å skade ham. Det må være heftig ille for at noen dyttes over den kanten, altså!