Blir provosert. Hun er mer opptatt av hvordan hun ser ut etter fødselen enn at barnet har det bra
Og om hun spiser sunt? NEI! Hun spiser low carb/no Carb, og det er IKKE bra - hverken for henne eller barnet.
I tillegg erstatter hun alt det normale sukkeret med sukrin og stevia. Det er et liknende aspartam-middel. Kjemisk fremstilt. Hvor bra er det, kanskje??
NEI! ikke bra! Hun er ikke et forbilde, synes nå jeg. Trist hun tjener penger på slikt.
Det var da voldsomt, og helt på jordet. Sukrin og stevia er naturlige søtstoffer, planter faktisk.
Er selv på en slags kavkarbo, mye pga intoleranser, og litt pga blodsukker. Er nøye oppfulgt av ernæringsfysiolog. Det er ikke skadelig for barnet, jeg spiser sunt og næringsrikt. Det er utrolig mye karbo som bare er tomme kalorier, det er det ingen av oss som trenger.
Når er sagt har jeg også sagt mye om bildet. Ja, jeg er sjalu, fordi jeg ikke er naturlig tynn og aldri har fått komplimenter for utseendet, snarere tvert imot, selv om jeg har prøvd å gjøre noe med det. Jeg gikk ned 10 kg som forberedelse på svangerskapet, men det synes ikke noe særlig, så ingen ros der heller, selv om jeg innerst inne føler jeg har rett til å være stolt. Blir faktisk såra av de som polariserer i denne debatten, det er de tynne, fine,flinke treningsglade mødrene som blir flate i fødestuen, og "vi"feite, late som bare ligger og trykker i oss drit. Nå har jeg desverre utrolig lite energi og blir svimmel av trappa, så jeg har måtte redusere treninga, og har dødsdårlig samvittighet, fordi jeg leser om hvor bra det ville vært for meg og barnet, men jeg vet også at jeg gjør det jeg kan, og alt jeg gjør gjør jeg for barnet mitt.
Har lært en ting i livsstilsendringen min: jeg leser ikke om kosthold på nett og i aviser lenger. Det er så utrolig viktig å få en personlig utredning. Det er ikke slik at en diett er bra eller dårlig, egentlig bør man ikke ha slike dietter heller. Man bør ha en diett/et kosthold som er tilpasset ens kropps egne behov. Jeg ville aldri fått en sunnere kropp bare av å kutte kalorier, for meg er lite fett helt poengløst, fordi karbohydrater gir meg insulinresistens og holder på det usunne fettet, som gjør meg tung og slapp. Det måtte lavkarbo til, for meg.
Ja, dette ble litt på siden, men jeg skrev et eviglangt blogginnlegg om dette i natt, fordi denne saken har vekt så mye følelser i meg. Konklusjonen er vel at jeg synes hun kan være stolt av innsatsen sin, og at jeg er misunnelig og litt lei meg for at hun får kred, men ikke jeg, fordi jeg også bør få lov til å være stolt, selv om jeg fremdeles er stor. Men vi tenker begge på helsa og passer vekten på en sunn måte. Yey, oss!
Men jeg skjønner ikke hvorfor det var så viktig for henne å poste dette bildet, om det ikke var for å fiske komplimenter. Og det er viktig å få frem at det er fåtallet som ser slik ut, generelt og rett etter fødsel. Og at uansett hvor sunn man er er det ikke alle som kan bli slik heller.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk