hva tenker dere om fotballfruens magebile?

frøk1

frøkenlie
Mailykke <3
Sommerfuglene <3
jeg personlig synes det er flott og givende og se at det faktisk går ann og se så smashing ut både før og etter fødsel,selv ser jeg ut som en hval som er strandet oppå stratosen når jeg er gravid,og magen min ser ut som den er 11 mnd på vei selv om ungen ble født for 7 mnd siden.... men jeg er da aldeles ikke sjalu,jeg skylder litt på gener for både strekkmerkene og hengemagen,og resten av skylda får jeg ta selv. fortballfrue trente daglig gjennom nesten hele svangerskapet,passet på helsen og kostholdet,ikke rart hun ser bra ut.

og jeg tenker at hun ikke er noe dårlige forbilde for noen...hun er opptatt av helsen og viser både unge og gamle at det er viktig og ta vare på seg selv,både med sexy undertøy,salat,trening og extension:D

look good,feel good<3

Jeg er veldig enig med deg, og tenker at jeg hadde vært veldig stolt selv dersom jeg hadde sett sånn ut 4 dager etter fødsel :D

Flott for henne tenker jeg :) hun ser jo helt strålende ut!
Men selv har jeg ikke ork og motivasjon til å gjøre et halveis så bra forsøk som henne ;-)
Jeg blir ikke sjalu, eller provisert, skjønner henne godt at hun vil vise hva hun har jobbet for. Hadde jeg også gjort hvis jeg så så bra ut ;-)

Jeg syns det er flott at hun er så godt trent og all ære til henne for det så absolutt! Men ALLE disse toppbloggerne syns jeg virker uoppmerksomme på at noen av leserne deres er fra 12 år og oppover, og noen av disse er igjen jenter/gutter med mye hormoner i spreng og tenker ikke alltid som vi da at "ja dette har kommet med trening!" Men mer "oi så fin sånn vil jeg se ut helst igår!" Det er kjempefint med fokus på kropp og helse, men det må være en balansegang. Typ litt sånn "jeg spiser oftest sunt fordi det er bra for kroppen, men noen ganger er det veldig godt med en feit fleskete baconburger og sjokkis!" Og "hjemme hos oss er det vanligvis ryddig, bortsett fra de dagene jeg er lat" :) syns man må huske at alle er litt late og ikke perfekte hele tiden og også huske st det faktisk er helt jævla greit :)

Sent from my iPhone using BV Forum

det er klart at det må finnes en balanse gang her,men jeg føler at hun får det til.synd egentlig at så små jenter har tilgang til nett btw:/ når jeg var på den alderen og opp til 18 år så hadde jeg ikke pc eller internett tilgang:p lekte med barbie til jeg var 12 år og brukte ikke sminke før 14....litt anderledes nå ja! :o

Har så lyst til å si jeg ikke bryr meg.. men jeg gjør det. Rett og slett gammeldags sjalusi.. hehe. Men jeg blir ikke provosert eller hisser meg opp.. men syns det er litt synd at dette kan gi dårlig selvbilde til andre..

Blir provosert. Hun er mer opptatt av hvordan hun ser ut etter fødselen enn at barnet har det bra
Og om hun spiser sunt? NEI! Hun spiser low carb/no Carb, og det er IKKE bra - hverken for henne eller barnet.
I tillegg erstatter hun alt det normale sukkeret med sukrin og stevia. Det er et liknende aspartam-middel. Kjemisk fremstilt. Hvor bra er det, kanskje??
NEI! ikke bra! Hun er ikke et forbilde, synes nå jeg. Trist hun tjener penger på slikt.

-men for å avslutte, Jeg så også sånn ut 4 dager etter fødselen. ikke etter nr 3, for da brukte jeg to uker, men etter nr 1 og 2., så vil bare si at jeg ikke er sjalu eller noe. Trener masse under svangerskap, og både før og etter, og da kommer man raskt tilbake.
Hun er bare for tynn og skrapa. Ikke et sunt forbilde.

fjellgeita: du burde ha fakta rett før du uttaler deg så barskt.... stevia og sukkrin er helt naturlige stoffer og kan ikke samenlignes på noe måte med andre søtstoffer..og hva lavkarbo anngår så er vell ikke det heller noe problem,hun går til hs og lege og hadde det vært skadelig for barnet så hadde hun nok fått beskjed og sluttet...og at hun er tynn og skrapet har vell mer med kroppsfasong og gjøre enn noe annet,hun er slank og vakker.(min mening)

det er vell nettopp slike holdninger jeg ikke skjønner meg på:o og for min del lukter det intet annet enn misunnelse....

Frøk1. Hadde du sett hvordan fjellgeita ser ut, så hadde du skjønt at hun ikke trenger være misunnelig. ;-)

fjellgeita: du burde ha fakta rett før du uttaler deg så barskt.... stevia og sukkrin er helt naturlige stoffer og kan ikke samenlignes på noe måte med andre søtstoffer..og hva lavkarbo anngår så er vell ikke det heller noe problem,hun går til hs og lege og hadde det vært skadelig for barnet så hadde hun nok fått beskjed og sluttet...og at hun er tynn og skrapet har vell mer med kroppsfasong og gjøre enn noe annet,hun er slank og vakker.(min mening)

Hun er betraktelig mye tynnere nå enn hva hun var da hun begynte å blogge.
Det er mer og mer forskning som sier høyfett diett er skadelig http://www.dn.no/dnaktiv/article2716148.ece

Blir provosert. Hun er mer opptatt av hvordan hun ser ut etter fødselen enn at barnet har det bra
Og om hun spiser sunt? NEI! Hun spiser low carb/no Carb, og det er IKKE bra - hverken for henne eller barnet.
I tillegg erstatter hun alt det normale sukkeret med sukrin og stevia. Det er et liknende aspartam-middel. Kjemisk fremstilt. Hvor bra er det, kanskje??
NEI! ikke bra! Hun er ikke et forbilde, synes nå jeg. Trist hun tjener penger på slikt.
Det var da voldsomt, og helt på jordet. Sukrin og stevia er naturlige søtstoffer, planter faktisk.
Er selv på en slags kavkarbo, mye pga intoleranser, og litt pga blodsukker. Er nøye oppfulgt av ernæringsfysiolog. Det er ikke skadelig for barnet, jeg spiser sunt og næringsrikt. Det er utrolig mye karbo som bare er tomme kalorier, det er det ingen av oss som trenger.

Når er sagt har jeg også sagt mye om bildet. Ja, jeg er sjalu, fordi jeg ikke er naturlig tynn og aldri har fått komplimenter for utseendet, snarere tvert imot, selv om jeg har prøvd å gjøre noe med det. Jeg gikk ned 10 kg som forberedelse på svangerskapet, men det synes ikke noe særlig, så ingen ros der heller, selv om jeg innerst inne føler jeg har rett til å være stolt. Blir faktisk såra av de som polariserer i denne debatten, det er de tynne, fine,flinke treningsglade mødrene som blir flate i fødestuen, og "vi"feite, late som bare ligger og trykker i oss drit. Nå har jeg desverre utrolig lite energi og blir svimmel av trappa, så jeg har måtte redusere treninga, og har dødsdårlig samvittighet, fordi jeg leser om hvor bra det ville vært for meg og barnet, men jeg vet også at jeg gjør det jeg kan, og alt jeg gjør gjør jeg for barnet mitt.

Har lært en ting i livsstilsendringen min: jeg leser ikke om kosthold på nett og i aviser lenger. Det er så utrolig viktig å få en personlig utredning. Det er ikke slik at en diett er bra eller dårlig, egentlig bør man ikke ha slike dietter heller. Man bør ha en diett/et kosthold som er tilpasset ens kropps egne behov. Jeg ville aldri fått en sunnere kropp bare av å kutte kalorier, for meg er lite fett helt poengløst, fordi karbohydrater gir meg insulinresistens og holder på det usunne fettet, som gjør meg tung og slapp. Det måtte lavkarbo til, for meg.

Ja, dette ble litt på siden, men jeg skrev et eviglangt blogginnlegg om dette i natt, fordi denne saken har vekt så mye følelser i meg. Konklusjonen er vel at jeg synes hun kan være stolt av innsatsen sin, og at jeg er misunnelig og litt lei meg for at hun får kred, men ikke jeg, fordi jeg også bør få lov til å være stolt, selv om jeg fremdeles er stor. Men vi tenker begge på helsa og passer vekten på en sunn måte. Yey, oss!

Men jeg skjønner ikke hvorfor det var så viktig for henne å poste dette bildet, om det ikke var for å fiske komplimenter. Og det er viktig å få frem at det er fåtallet som ser slik ut, generelt og rett etter fødsel. Og at uansett hvor sunn man er er det ikke alle som kan bli slik heller.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Nå har ikke jeg sett bildet av henne og tenker ikke å gjøre det heller. Det er mange som ser smashing ut rett etter fødsel, flere heldige og hardtarbeidende damer der ute :) så jeg blir ikke provosert av det men hadde blitt veldig såret hvis min forlovede eller familie hadde ventet at jeg så slik ut :p minimalt med kroppsfett er ikke i mine gener, selv om jeg ser bra nok ut for det :) spørsmålet er bare hvilket forbilde hun er for den generasjonen som vokser opp hengende på disse bloggene....?

varla: man kan da være misunnelig selv om man ser ut som en million dollar selv....? er mye som ligger bak sjalusi....

Heder og ære til fotballfrue sier nå jeg.
syns det er latterlig mye sjalusi ute å går. syns det er så mange som SKAL finne en negativ side ved at hun la ut bildet. enten kommenterer de kostholdet hennes, undertøyet/at hun eksponerer seg selv (gurimalla, de på badestranda er jaggu dristig som tør å gå i bikini....) eller at hun setter andre i dårlig lys. Ren sjalusi! og virker som at noen bare slenger kommentarer fordi hun tør å stå frem og være stolt av seg selv. Syns det er kvalmt av de som ikke klarer å være saklige og se det positive ved dette.

Og hvorfor skal hun ikke få bruke noen min på seg selv , selv om hun ha blitt mamma?

Vesla mi sov vel 19-20 timer i døgnet, jeg hadde da god tid til å sminke meg, dusje og fikse håret. Orket ikke se ut som en dass, selv om jeg var nybakt mamma.

Må si att jeg kunne gjerne sett sånn ut jeg 4 dager etter fødsel:) Men uansett om jeg hadde trent og gjort som henne hadde jeg uansett ikke sett ut som henne p.g.a gener osv.. I min familie er vi tynne men magen er et problem område!
Så all ære til fotballfrue som ser sånn ut:)
Morsomt og hårreisende og lese hva alle har å si om denne saken:)Tenker fotballfrue tjener pengene sine nå:)

Back
Topp