Hva tenker dere om fødsel?

Har smertene fra jeg fødte jenta mi i uke 21 i sommer litt for friskt i minne så gruer meg denne gangen.

Førstemann satt fast, etter 1 1/2 time med pressrier og klipping i flere omganger endte det med vakumforløsnibg. Likevel så blir det meste glemt når man får premien på brystet :)

Sikkert teit spørsmål - men hvorfor er så mange redd for å få store barn, og hva vil ett stort barn si? 4500g?
Er det pga rifter osv?:)
For meg er det det, "ødelagt" nedentil, eller at barnet skal sitte fast, eller få senere problemer som jenta mi fikk... Hun fikk nakkeproblemer og spiseproblemer pga lang trykketid :/

Jeg er mest spent på opplevelsen! Kan ikke si jeg verken gleder meg eller gruer meg da jeg ikke vet hva dette innebærer for meg. Men er litt bekymret for stor baby pga både jeg og broren min veide over 5 kg da vi ble født. Mamma kunne dødd under fødselen av meg pga hun mistet veldig mye blod. :eek::(

Jeg gleder meg jeg:) dog jeg vet d er vondt å alt d der så er det så spennende å kroppen er så levende!
Vet litt mer hva jeg går til, neste blir bok raskere men håoer alt går bra:)
Ikke lyst på et klipp til...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gleder meg til å føde selv om jeg ikke helt vet hva det går ut på siden jeg er førstegangsfødende. Har veldig lyst å sitte i badekar. Har slitt mye med ryggen og det er en utrolig smertelindring med varmt vann, så det håper jeg at jeg får tid til :)

Er spent på hvor lang tid det tar. Blir spennende! :)

Jeg gleder meg til fødsel! Er førstegangsfødende, men bare gleder meg. Det store ønsket er å få føde i badekar :-) Noen som har erfaringer med å føde i vann?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Om man skal føde i vann, må man føde på ABCklinikk eller lignende. Mange sykehus tilbyr smertelindring i åpningsfasen i vann, men så må man opp når man skal føde. Rart det der med badekar. Jeg hadde forestilt meg at jeg ønsket å være i badekar i åpningsfasen, men da jeg kom på sykehuset var jeg så kvalm, og frøs noe forferdelig. Orket ikke tanken på å måtte opp igjen av badekaret med rier, og det ble derfor ikke aktuelt likevel.

Jeg gleder meg! :) Hadde en lang og forholdsvis tøff fødsel med førstemann (KS med andre), men gleder meg likevel masse til å oppleve det igjen!

Hadde en noenlunde ok fødsel sist, men den endte i totalruptur, så jeg skal ha planlagt ks denne gangen.

Back
Topp