Hva tenker dere om amming?

Jeg er førstegangs og galgruer meg [emoji27][emoji27] har så ekstremt overfølsomme nipple nå at jeg lurer på hvordan i alle dager jeg skal klare å amme

Jeg strevde veldig i starten allerede på fødeavdelingen fordi hun bare sovnet. Jeg spurte faktisk om hjelp, men fikk beskjed om at det burde du kunne selv (er ikke svaret jeg skulle fått). Fikk masse hjelp og oppfølging fra helsestasjon og kom tilbake til sykehuset for veiledning. Også godt med hjelp fra mor og eldre søster med erfaring og utstyr - pumpe, skjell, krem for ømme brystvorter osv. Det ble å gi med skje og håndmelke i kopp, litt pumpet melk fra flaske, og alle mulige ting da det var for sårt å amme direkte.

Men strevet er verdt det! Er fantastisk å kunne legge ut på trilletur med kun bleie og vann (og kanskje mat til en selv) uansett hvor langt en tenker å gå. Å ikke måtte begynne å styre med først å tilberede på natt, kveld, ute osv... Det er også mye kos i det (er nok det med flaske også). Kunne godt ha ammet lengre enn jeg gjorde (1,5 år), men er ikke helt aksept dessverre å amme lengre, hvertfall på dagtid som mellommåltid.

Er førstegangs og ønsker å amme. [emoji4] Men, går det ikke så går det ikke. Synes det er trist at det skal være det presset på alt mulig..

Jeg er førstegangs og galgruer meg [emoji27][emoji27] har så ekstremt overfølsomme nipple nå at jeg lurer på hvordan i alle dager jeg skal klare å amme

I hear ya'! [emoji51] Jeg gruer meg faktisk mest til ammingen av alt sammen. Synes det gjør vondt at dusjstrålen treffer nipplene [emoji28]

I hear ya'! [emoji51] Jeg gruer meg faktisk mest til ammingen av alt sammen. Synes det gjør vondt at dusjstrålen treffer nipplene [emoji28]

Ja dusjstråla gjør vondt og puppa er off limmets for mannen [emoji23][emoji23]
Å kulden ute den stråler gjennom alt av klær å gjør også vondt på nipplene

Er førstegangs og håper på å få til ammingen:)

Var utrolig mye styr sist gang med slapp baby, melk som kom seint, pumping, brystskjold+++ Så de første ukene var ikke så gøy... men da det endelig løsnet var det superpraktisk og så verdt det! Håper det går litt lettere denne gangen Er i hvert fall forberedt på det meste [emoji14]

Back
Topp