Knerten3
Glad i forumet
Tror ikke barna tenker nevneverdig over det, så lenge de får lekt med venner i barnehage og på skolen. Jeg tenkte aldri et sekund over at søsteren min ikke var yngre, men var heller sjeleglad da jeg fikk sitte stille i et hjørne når søs hadde besøk av vennene (lol!). Var stas å få henge med de eldre barna liksom. Savnet aldri noen flere søsken. Ikke tenk på det som noe trist, vi voksne tillegger ofte barna følelser de ikke kjenner på. Så går nok så fint så
3 år mellom meg og lillebror, 6 år mellom meg og lillesøster - vi er utrolig nære venner i dag. (27, 24 og 21 år).
Vi var gode venner også gjennom hele barndommen, med kanskje en liten "pause" når vi var midt i tenårene. Ellers tror jeg ikke det har så mye å si nødvendigvis. Jeg har et utrolig beskyttende instinkt ovenfor mine søsken, og det kommer kanskje av at jeg alltid har vært mye eldre enn dem.
8 år mellom meg og eldste bror, 5 med stor søster, som kommer jeg, 1,5 mellom meg og lillebror.
Har mest med de elste å gjøre i dag, men et spesielt bånd med lillebror uansett hvor mye vi prater. Iomed vi var så tett.
Nå blir det 6 år imellom våre barn, og frøkna ønsker seg søsken over alt! Så tror de vil få et godt forhold på sitt vis uansett. Selv om det blir en periode i livet de vil være fra hverandre.
Syns du undervurderer barna dine litt,sjøl om det er mer enn 2år i mellom så kan de fint få den tette,nære kontakten og samme interesser. Kan hende barna dine sy s det er superstas med en baby i hus og duller og leiker masse med den minste. Alt kommer ann på kjemi og hva barna syns om hverandre.
Jeg er storesøster til 6 gutter og aldersforskjell fra 6år-18år på døm og meg. Han som er 12 år yngre enn meg er han jeg har ett nært bånd til,vi er bestiser og det er nok fordi vi er mest lik hverandre,liker de samme tinga og har like interesser. Jeg har ikke noe dårlig forhold til de andre men er ikke bestis med de andre men vi alle har ett bra forhold med hverandre og møtes og har det hyggelig.
Syns ikke du skal dømme ned forholdet til de 2 og babyen for du veit helt ærlig ikke hvordan det blir før dere er der
Det er 9 år mellom min lillesøster og meg, og vi har et veldig tett forhold i dag. Da vi var mindre og jeg bodde hjemme følte jeg meg mer som en "passepike" for henne.
Mitt eldste barn var 12 år gammel da han ble storebror. Vi må legge til rette for at begge to skal aktiviseres når vi feks drar på sommerferie. Det kan nok bli utfordrende, men sånn er det. Jeg ser at de har stor glede av hverandre allerede.
Tusen takk alle sammen, for mange fine svar
Helt sant at vi ikke vet hvordan dette blir. Verken nå eller når de blir voksne.. dumt å bekymre seg i forkant.