Hva tenker dere er positivt med å føde i

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
..Juni?
Artig med en positiv tråd om hvorfor denne måneden egner seg bra. Fyr løs! :D

Tja, si det! Siste fødte jeg i slutten av januar og det som var greit da var at det var mørkt (bor i Nord-Norge) og hele februar gikk bort i ei ammetåke. Håper jeg føde før ferieavviklingen går i gang på føden! Ellers er det vel greit å få baby i juni og ha hele sommeren fremfor seg.

Som andre har nevnt, slipper å gå høygravid på sommeren, og i tillegg så er man ikke på det største og mest vaggete når det er som kaldest og glattest. Og så er det jo ganske greit ifh til barnehagestart i august. :)

* Nygravid på høsten. For meg som er kvalm er høstluft på soverommet en redning.
* Ferdig med kvalme til jul.
* Slipper å gå høygravid i de verste vintermånedene.
* Kan ut og trille med en gang
* Barnet rekker å bli ganske stort til en ny vinter.

Jeg har tre vår/tidlig sommerbarn, og to høstbarn. Vår/forsommer er langt å foretrekke.

Fint å føde før ferien. Varmere i været så slipper å pakke oss i vintertøy. Fine trilleturer. Slipper å fyre med ved hver morgen. God klestørk. Fint at søsken snart har sommerferie og vi får mye tid sammen, og sikkert litt hjelp, hehe..:p

Slipper, og pakke inn en nyfødt i tykt vintertøy og varme tykke soveposer. Kan faktisk få brukt noen nydelige tepper, dyne med fine dynetrekk på. Kan bli mange fine trilleturer på lekeplasser, og ikke for kaldt til amming og bleieskift ute. Kan gå ute på sene kvelder, og trille uten det er for mørkt til å se noe :D
Har født 2.juli og da var det det varmeste året på mange år. DET var drepende varmt allerede før 17.mai og det varte å rakk. Jeg sleeeeeet med å være gravid da gitt :)

Mange av de tingene som allerede er nevnt er ting jeg også har tenkt, det med å trille ute i ok vær, mer lettvint å ha babyen med i bil og rundt omkring når man ikke må kle på for vinterstormer.
Perfekt i forhold til permisjon, barnehage, og etterhvert skolestart ;)

Masse positivt med juni!

Masse tid sammen i starten pga sommerferie. Og slutten av permisjon pga sommerferie!

Kan strekke permisjonen med ferie både 2018 og 2019.

Barnet blir godt over ett før han/hun skal starte i bhg!

Slipper gå høygravid på sommeren.

Perfekt tid å ha bursdag på. Kan få sommerting til bursdag og vinterting til jul.

Slipper styre så med kulde, ull og amming de første månedene. Samme med klær til lille.

Også er det fint at man kommer forbi de første ukene før det er skikkelig sommerferie for hele familien. Går seg mye til i løpet av første 4-6 ukene[emoji4]

Snakket med ei jeg kjenner på fertilitetsklinikk i går, og i tillegg til det som allerede er nevnt her sa hun at det var en så flott tid å føde på for vi nybakte mødre gjerne kommer seg raskere etter fødselen når man kan sitte litt ute i sola, gå turer og få rikelig med D-vitamin!

Snakket med ei jeg kjenner på fertilitetsklinikk i går, og i tillegg til det som allerede er nevnt her sa hun at det var en så flott tid å føde på for vi nybakte mødre gjerne kommer seg raskere etter fødselen når man kan sitte litt ute i sola, gå turer og få rikelig med D-vitamin!
Går du på noe støtte ? Jeg går på lutinus og ser frem til å bli ferdig med dritten .. lol

Nei, jeg kjenner bare tilfeldigvis ei som jobber der. Jeg var innom for å flytte timen min til TUL (praktiske årsaker til at jeg tar det der), også møtte jeg henne i gangen. Da måtte jeg bare fortelle om graviditeten og hvorfor jeg var på arbeidsplassen hennes [emoji12]

- slippe en sommer der jeg må være inne med AC på hele tiden. Sist var jeg helt ødelagt.
- permisjonsplanen er alt klar og går perfekt opp.
- jeg kommer tilbake på jobb til en rolig men økende start
- vi har nok av bursdager på den mørke delen av året
- håper på å føde før ferie rushet begynner.
- stor jenta mi kan ha en flott sommer der hun kan ha korte dager i bhg hvis hun ønsker. Og året etter blir det også en bra sommer.
- ei bra jul i 2018 mange fridager så mye familietid
- blir lettere å gå ut å trille

Første sommerbarnet [emoji16] Også begynner storesøster på skolen neste år og da kan jeg følge henne opp slik jeg ønsker [emoji1]

I 2016 fødte jeg sent på juli, vil si den desidert største fordelen er og slippe og være gravid på midtsommeren. Jeg bodde i skyggen uten klær med is i gudene vet hvor lenge. [emoji14] ulempen får vår del er vell at bhg stenger i starten av juli så kan bli en tøff start men pappan må ha ferie da pga bhg så regner med det skal gå greit :)

Masse positivt med juni!

Masse tid sammen i starten pga sommerferie. Og slutten av permisjon pga sommerferie!

Kan strekke permisjonen med ferie både 2018 og 2019.

Barnet blir godt over ett før han/hun skal starte i bhg!

Slipper gå høygravid på sommeren.

Perfekt tid å ha bursdag på. Kan få sommerting til bursdag og vinterting til jul.

Slipper styre så med kulde, ull og amming de første månedene. Samme med klær til lille.

Også er det fint at man kommer forbi de første ukene før det er skikkelig sommerferie for hele familien. Går seg mye til i løpet av første 4-6 ukene[emoji4]

Kan du forklare den ferie greia?[emoji4] Får du litt «lengre» permisjon om jeg forstår rett?

Kan du forklare den ferie greia?[emoji4] Får du litt «lengre» permisjon om jeg forstår rett?

Ja, man har rett på ferie selv om man er i permisjon. Når permisjon starter før sommeren regner jeg med å ha igjen ca 4 uker. Pluss året etter kan jeg ta ca fire uker etter permisjonen er over. Da vil jeg få 8 uker lenger "perm". [emoji4]

Forrige gang fødte jeg i september, så brukte opp det meste av ferien før jeg gikk ut i perm.

Får se hvordan vi løser det, men vil gjerne strekke permisjonen så lenge som mulig ihvertfall! [emoji4]

Hvis man tenker noen år frem i tid på fremtidige barnebursdager som skal feires så er jo juni helt ypperlig! Da kan man jo feire ute :)

Back
Topp