Hva tar dere?

samaha27

Elsker forumet
Hva tar dere mot halsbrann??Føler den bare bli verre i stedet for bedre hver dag..I hele går gikk jeg m halsbrann..Første jeg måtte gjøre da jeg sto opp var å ta tabletter mot d, men hjalp ikke..Så drakk jeg over 1liter m melk som heller ikke hjalp..Ved ett tiden tok jeg nye tabletter og melk uten hell..Samme i går kveld pluss at da knasket jeg også to ruller m lovehearts..Grrrr..Har dere tips? Tablettene jeg tar heter Novaluzid..Var d dem anbefalte

Jeg bruker link-tyggis. Funker innimellom bra noen ganger kun 10 min.
Føler sånn med deg, halsbrann er grusomt! Og ikke godt for noe...

Novaluzid. Men har ikke vært plaget på en stund

Har det samme... Og ingenting hjelper!
Gaviscon hjalp ikke i det hele tatt!!
Og har tatt 2 andre jeg ikke husker hva de heter som legen/jm anbefalte..men hjalp heller ikke. Hatt halsbrann hele svangerskapet og bare verre nå på slutten. Men drikker bare masse vann og håper på at det skal gi seg. Ikke alltid det hjelper heller :P men av og til! :)

Jeg drikker mye melk gjennom hele dagen og spiser yogurt, det virker forebyggende for min del. Når halsbrannen slår ut så spiser jeg Link-tyggis. Dette er det eneste som funker for meg, og jeg må ofte ta to rett etter hverandre. Men da roer det seg. Har prøvd Gaviscon, men det blir jeg bare kvalm av, og lovehearts funket bare veldig midlertidig.

Ikke noe som er redeptfritt eller kjærringråd fungerer når man er skikkelig plaget.

Jeg tar en pille omeprazol om dagen, du får den på resept fra legen din. Den er helt uproblematisk å ta (kapsel uten smak) og ingen bivirkninger, men den tryller bort halsbrann. Det gjør den ved at du rett og slett ikke produserer magesyre. Da får man ikke en gang antydning til halsbrann :)

Omeprazol er virkelig GULL verdt og jeg anbefaler det varmt! Etter å ha tatt det i over en måned tok jeg en pause på noen dager (for å se om det gikk bra uten) og etter tre dager uten begynte halsbrannen igjen.

Merkenavnet er Losec, men jeg har en annen genetisk variant som er billigere og bare heter Omeprazol (de spør jo på apoteket om du vil ha en billigere variant, nøyaktig samme innhold) fordi omeprazol er virkningsstoffet :)

Er også veldig plaget med halsbrann, og det er vel egentlig ikke noe som hjelper i mer enn ca 10-15 min. Men eg tar gaviscon, novalucid tyggetabl og en til flytende som eg ikke husker navnet på akkurat nå. Gleder meg til å ikke ha halsbrann lengre :D

Melk i store mengder...

Oboy

Oboy

Huff nå tuller mobilen min å bare poster før jeg er ferdig :p oboy, flytende gaviscon, gulerøtter, yoghurt, lovehearts, men ingenting tar det helt! Vann gjør det verre for min del.. å begynner å bli kvalm av alle overnevnte :p men så lenge jeg ikke legger meg ned å sitter i stedenfor så hjelper det også litt:)

Yoghurt eller melk hjelper meg litt. Men jeg er ikke så veldig plaget med halsbrann.

Jeg har ekstremt skjelden halsbrann. Men når jeg har det er det sent å legge tid. Da er det fram med hotellputa og sove halvt sittende. Har fungert her. Får egentlig ikke ned noe da det føles som alt skal komme opp

Mandler, melk, gaviscon, gulerøtter får meg gjennom dagene :-)

Titralac fungerer hos meg. Det er reseptfritt. Men legen sa jeg måtte si fra hvis jeg ble mer plaget og at titralac ikke fungerer, da var det visst noe på resept jeg kunne ta. Hørtes ut på legen min som at det var en ukomplisert sak.

Får det bare på kvelden til nå, så tar å spise noen lovehearts. Det funker enn så lenge. Men merke det begynner å bli endel verre nå. Så spørs om jeg må prøve noe nytt snart.

Back
Topp