Hva tar dere mot kvalmen?

Tar postafen, må komme meg igjennom jobbdagen i 2 uker til. samtidig må jeg spise litt hver 1-2 time for å ikke bli sulten - da blir kvalmen helt jævlig. forrige svangerskap pinet jeg meg igjennom det, det har jeg ikke mulighet til denne gangen.
Tar postafen selv, dog kun en halv TBL men blir såååå sløv av det... :arghh:

Jeg kunne ikke vente for lenge mellom hvert måltid/mellom måltid, ellers ble jeg veldig kvalm. Følte det hjalp å spise grønne epler:)

Jeg må spise konstant! Og enda er jeg kvalm
Jeg visste ikke at kvalmestillende var så utbredt. Kan jeg spørre dere som tar noe om terskelen for å få det foreskrevet? Altså snakker vi hypermesis før leger vurderer eller holder det å spørre?

Plages ekstremt med kvalme/oppkast/brekninger :arghh:
Prøvde først postafen, men ikke noe virkning. Fikk afipran av legen, men det funket heller ikke. Tok kontakt med legen idag fikk da utskrevet Phenergan som skal fungere mot brekningene. Tok en tablett for 1time siden, kastet opp :wtf:

Ble i tillegg syktmeldt idag

Tok Postafen i noen dager, men det tok for lang tid før effekt. Nå har jeg brukt Afipran i en uke, men har merket allerede at ikke det gir nok effekt. Så i går begynte jeg på Phenergan og det fjernet all kvalme hos meg. Det var utrolig deilig :)

Hvor lenge tok det før kvalmen ga seg? Merket du etter den første tabletten?

Hvor lenge tok det før kvalmen ga seg? Merket du etter den første tabletten?

Jeg tar Phenergan om kvelden og synes det har effekt til rundt 14-15 tiden dagen etterpå. Resten av dagen er jeg bare uggen :) Om jeg ikke tar noe kaster jeg masse opp. Afipran har ingen effekt lenger.

Rettelse: 20 min etter at jeg svarte deg så kastet jeg opp. Første gang jeg opplever det med Phenergan. :yuck:

Last edited:
Back
Topp