Hva tar dere mot kvalmen?

SKims

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Snøfnuggene 2025 ❄️
Tar dere noe kvalmestillen? Finnes det noen effektive kjærringråd der ute? Her kommer kvalmen på ettermiddagen :arghh:

Tar potetskruer... mange av dem ;-)

Salte greier fungerer tidvis for meg også, men kun i små doser. Har til gode å finne noe som garantert fungerer mot kvalmen. Dessverre. Så føler med deg! Men annet som tidvis funker; tyggis, kald klut i fjeset, isbiter, iskald og frisktsmakende smoothie, Farris, ristet loff (så den blir skikkelige hard) med ost, koke litt ingefær og trekke inn vanndampen.

Salte eller syrlige ting hjelper litt her, som saltstenger, Ritz, grønne epler, smoothier og saft som er litt syrlig, og hvertfall ikke for søte. Kald drikke med isbiter i er også godt når man er kvalm. Vet at mange anbefaler ingefær og Postafen også.

Last edited:
Her har ikke kvalmen satt skikkelig inn ennå.

Forrige gang måtte jeg for guds skyld ikke bli sulten, men småspise omtrent dagen lang.

Det hjalp også å drikke boblevann, gjerne med noe syrlig oppi. Har heldigvis sodastream..

Jeg ble også mest plaget av kvalmen på ettermiddag og kveld, fikk ikke sove for jeg var så kvalm.

Tar postafen, må komme meg igjennom jobbdagen i 2 uker til. samtidig må jeg spise litt hver 1-2 time for å ikke bli sulten - da blir kvalmen helt jævlig. forrige svangerskap pinet jeg meg igjennom det, det har jeg ikke mulighet til denne gangen.

Tar postafen, må komme meg igjennom jobbdagen i 2 uker til. samtidig må jeg spise litt hver 1-2 time for å ikke bli sulten - da blir kvalmen helt jævlig. forrige svangerskap pinet jeg meg igjennom det, det har jeg ikke mulighet til denne gangen.

Det høres veldig likt ut som for meg. Har tatt postafen i dag, men sist jeg tok det (for to dager siden) ble jeg så ufattelig trøtt - kjenner du noe til det? Bedre å sove et par timer på ettermiddagen enn å være kvalm sier nå jeg. Er usikker på om det er den som gjorde at jeg ble ekstra trøtt, er jo trøtt og sliten for tiden også.

Tok Postafen i noen dager, men det tok for lang tid før effekt. Nå har jeg brukt Afipran i en uke, men har merket allerede at ikke det gir nok effekt. Så i går begynte jeg på Phenergan og det fjernet all kvalme hos meg. Det var utrolig deilig :)

Tar postafen, tok første tabelett i går. Kjenner ikke veldig stor virkning enda.. men håper det blir bedre. Har ikke vært på jobb denne uken:dead:

bruker postafen og sea band. Har ikke spydd enda i dag så det hjelper vel, men er konstant kvalm.

Det høres veldig likt ut som for meg. Har tatt postafen i dag, men sist jeg tok det (for to dager siden) ble jeg så ufattelig trøtt - kjenner du noe til det? Bedre å sove et par timer på ettermiddagen enn å være kvalm sier nå jeg. Er usikker på om det er den som gjorde at jeg ble ekstra trøtt, er jo trøtt og sliten for tiden også.

jeg er trøtt uansett nå, tar det ikke hver dag. Men er kanskje ekstra trøtt når jeg tar postafen.

fått afipran av legen i dag, skal teste det nå istede :)

Afipran :happy: fikk resept av lege allerede første legetime jeg hadde, for å fortelle om graviditet :p

Jeg har bestilt legetime til 1.juli, så kan spørre om å få afipran da. Synes dere det hjelper?
Ja jeg tror det! Jeg har heldigvis ikke kjent på ekstrem kvalme eller kastet opp, men når jeg kjenner at jeg begynner å bli uggen så tar jeg en tablett, så det virker forebyggende hvertfall føler jeg :happy:

Ja jeg tror det! Jeg har heldigvis ikke kjent på ekstrem kvalme eller kastet opp, men når jeg kjenner at jeg begynner å bli uggen så tar jeg en tablett, så det virker forebyggende hvertfall føler jeg :happy:

Så bra :) Blir du døsig / trøtt av det? Postafen gjør meg skikkelig trøtt, så jeg sovner og sover et par timer. Det er jo ikke alltid det passer seg ;)

Så bra :) Blir du døsig / trøtt av det? Postafen gjør meg skikkelig trøtt, så jeg sovner og sover et par timer. Det er jo ikke alltid det passer seg ;)
Det tør jeg ikke svare på, siden jeg er så trøtt og utmattet som jeg aldri har vært før, og har vært det i 3-4 uker.... men jeg trooor ikke jeg blir noe særlig trøtt’ere av afipran :happy:

Back
Topp