Hva tar dere mot kvalme?

Lykke2023

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Maiskolbene 2023 :-)
Tar i mot alt av tips, både medisiner jeg kan spørre om jeg få av legen, mat- og drikkevarer. Jeg er desperat :hungover:

Jeg er så kvalm (ingen oppkast) og kjenner at jeg ikke orker gå 7 uker til med dette!
 
Huff,stakkar,leit å ønske velkommen i klubben,men du er ikke alene!

Jeg synes det er lettere å drikke enn å spise. Så det går myyye solbærsaft og sjokolademelk,samt Biola her og der.

Mat er skikkelig fingeren i lufta hver gang,så der tør jeg ikke si noe. For min del hjelper det mest med sunn mat,men forrige svangerskap var det bare fastfood som hjalp.

Jeg har heller ikke kastet opp,men er såpass kvalm at jeg var hos legen i dag.Hun foreslo Postafen og Pyridoksin (B6) i første omgang,og så kunne jeg få resept på Afipran hvis det ikke hjalp nok. Første dose i dag,merket ikke så mye men regner med det blir bedre i morgen!

Utrolig slitsomt å ha det sånn..
 
Jeg tar xonvea :Heartred Har gått på minste dosen i et par uker nå, men kvalmen har blitt verre de siste dagene. Er 8+2og HCG peaker de neste ukene, så da forventer jeg at kvalmen blir verre. Øker dosen til tre tabletter imorgen.

Har hatt veldig god effekt av medisinen. Forrige svangerskap brukte jeg Postafen. Hadde grei effekt av den, men desidert bedre effekt av xonvea.
 
Back
Topp