Hva tar dere med faren på..?

Heidi:)

Glad i forumet
Har bestillt tidlig ultralyd i uke 7, legetime i uke 10 og jordmor i ca. uke 15.....Sitter derfor og lurer litt på hva mannen min skal være med på av alt dette ?:p Han spurte plutselig om ikke han skulle være med på den tidlig ultralyden... det hadde jo ikke jeg tenkt på en gang :p jeg så på dette som en time hvor jeg bare skulle få bekreftet at jeg var gravid,kanskje se et hjertet slå og bare for å ha en å prate med om ting jeg lurte på... :p men om jeg ser et hjertet slår så er det jo veldig koselig å dele det med mannen min!! :p Legetimen er vel bare info,urin/blodprøve osv..det er vel ikke noe han trenger bli med på :p men info hos jordmor i august?..hmm...noen som har mer erfaring/tanker rundt dette her? :P
 
Her var faren med på det han kunne av timer, men ikke alle for han jobba skift og på de 3 ultralydene vi hadde :) 
 
Her har ikke sambo vært med på så mye. Ordinær ul, og et par jordmortimer bare. Men første gangen ble jeg sendt til gyn etter første legetime, og fikk da utrolig dårlig samvittighet for at jeg hadde sett det lille hjerte slå, og ikke han.
 
Ååh...jeg tenkte nå at det ikke var så farlig om han ble med på den første ultralyden hvor jeg skal ta innvendig ultralyd..men vil på en annen side dele alt med han og.. :/ jeg og tror jeg får dårlig samvittighet om jeg ligger der og ser spiren vår på skjermen,hjertet slår..og han ikke får se det.....
 
Her har faren bare vært med på ultralyd i begge de tidligere svangerskapene. Legetimer og jordmortimer har jeg gått på alene. Regner med det blir det samme denne gangen.
 
her har han vært med på ultralyder og omvisning på sykehuset forrige svangerskap.
det holdt plenty.
 
adde absolutt ingen behov for å ha han med til JM eller lege. Det hadde bare vært kjedelig for han. Så vi kjører nok samme nå også :)
 
Takk for svar alle sammen :) Jeg også tenker at lege og jm er noe jeg kan gå til selv... og vil selvsagt ha han md på ultralydene utover...det jeg er litt tvilende på er om han skal være med på den tidlige i uke7/8..hmm... får tenke litt:p
 
Kan du ikke bare spørre om han har lyst å være med da, la han få bestemme det selv?
 
Jo,men han visste ikke helt..blir det som en gu -undersøkelse så ville han ikke ..og det skjønner jg godt :p heheh..nei, vi får tenke litt her :)
 
Han blir nok i hvert fall med på ultralyder, og så får vi se hvordan det blir ellers. Har egentlig ikke noe stort ønske om å ha ham med for veiing, måling og snakking om alt det gufne som kan forekomme under et svangerskap.
 
Ville tatt med på tidlig ultralyd for om dere hører hjertet er det bare en magisk opplevelse.. Lege og jordmor er ikke nødvendig syns jeg. Jordmoren gjør ikke stort før etter ultralyden i uke 17-19, da begynner man og kunne måle symfysen etc. Hun vil sikkert ha urinprøve av deg da. Min jordmor tar alltid det hvertfall.
 
Hmm..ja,kan tenke meg det er magisk..tror jeg må ha han med! bestemte meg egentlig for det akkurat nå.. hehe.. :) Takk for hjelpen! ;)

Kjenner jeg grugleder meg...! <3
 
Her har far vært med på det han hadde anledning til å være med på. Alle UL timer, noen jm timer (var med på de "viktigste" timene, der det var snakk om fødsel osv.), men til legen gikk jeg alene :)

Magisk å kunne dele det øyeblikket med far, hvor man kan se hjertet slå for første gang ;)
 
Jeg regner med at han kun blir med på ultralyd(er). Har ikke så mye 'bruk for' ham på eventuelle lege/jordmortimer.  
 
Back
Topp