Hva syntes dere om dette...?

ORIGINAL: cattis83

ORIGINAL: mamma_86

Jeg er selv alenemor.... Men er enig med deg.. Jeg synes det er feil at alenemødre skal få penger i tre år uten og måtte gå ut i jobb....

Det kan jo ende som ho sa, jeg vil ha flere barn og sitte hjemme på ræva.... Jeg gikk hjemme i to år. det var nok for meg.. nå er jeg hjemme igjen fordi vikarjobben tok slutt, men håper og få noe nytt snart..
Jeg hadde ca 17000 i mnd og nesten 10000 gikk til lån og husleie og har endel andre regninger jeg levde IKKE fett for og si det sånn... Mange tror alenemødre får penger i hue og ræva, men er ikke alltid de gjør det...

Det er min mening da..

Syntes det hørtes veldig bra ut. Men ikke missforstå, jeg er glad jeg slipper å være alene og unner folk penger slik at de klarer sg.

Synes og det før.
Men tenk dette skal dekke ALT og hvis man er 2 så har man ikke bare 17000 inn i mnd hvis begge jobber. Synes det ikke er så mye når alt koster så masse.
Og alt arbeide det er å vær alene [&:]
Jeg bedundrer dere som klarer det.

og til deg som strata tråden ja kan virke fikt men tenk når hun ikke får noen trygd lenger kan jo ikke produsere under i all evghet da sitter du me ei feit lønn og ikke hun for hun må starte langt nede uten noe erfaring [;)]
Så det er smart å ha utdannelse skulle øsnke det selv så jeg må snart få fingen ut [&:][8D][;)]

Synes det er systemet det er noe galt med.. og ikke denne jenta egentlig[;)] Klart hun lever på NAV osv når hun har mere penger å hente der.. er jo ikke bra, i den forstand at man burde ha en jobb og en fremtid..

Men trodde ikke at det var sånn lengre.. da søsteren min gikk hjemme (hun er i dag 44 år, så mange år siden) da lønnet det seg å ikke jobbe fordi man får sånn og sånn skatt, boligstøtte osv osv... var så mye penger som kom inn at hun ville ikke tjene på å jobbe.. men trodde da systemet hadde endret seg siden den gang.. men har kanskje ikke det..

Og da synes jeg systemet burde ha vært gjort noe med.. sånn at det SKAL lønne seg å jobbe og tjene egne penger..

ORIGINAL: Suppadura

Jeg syns ikke det er feil at ett land som Norge skal kunne ta seg av alenemødrene.
Men jeg syns det er synd at det skal være såpass forskjellsbehandling av folk..
Som f.eks utdanning. Om jeg hadde kasta ut sambo, hadde jeg fått utdannelsen jeg nå begynner på.
Istedet betaler jeg full bhg og full sfo, fullt lån og alt en familie på en inntekt, fordi jeg, som gjør det staten nå oppfordrer oss til, fikk barn tidlig.
VI lever 4 på en inntekt, og det tar på.
ok, jeg kunne valgt å jobbe, og ikke utdanne meg.. Jobbe på Rema.. Men isåfall bør en alenemor og kunne jobbe på Rema!

Ja.. det er her jeg føler det blir noe galt..man blir nesten "straffet" for å være sammen med barnefaren..strafffet er kanskje ikke rett ord.. men man blir iallefall ikke premiert som man kanskje burde..!!
Masse Lykke til med studiene, veldig digg å være ferdig med skolebenken kjenner jeg..[:)]

Back
Topp