Hva syns du egentlig om disse kallenavna...

her sier eldste mormor og bestefar.
og minste sier nonno og sæsse.
Men blir nok mormor og bestefar på henne også etterhvert.

altså jeg kaller fortsatt min bestemor for monne, fysj jeg er tragisk altså[;)]

Jeg lurer på hva som gjør at det er så flaut når voksne sier "mommo", "bibbi" osv... Virkelig!
Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva det er som gjør at det er sååååå flaut?[8|]
Tell me!!

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: STJERNE*

Ser at flere skriver: "Men barna våre har jo mange besteforeldre, så da er det greit å skille dem litt"
Hva med å for eksempel si "Bestemor Astrid" Bestemor Torild" ???

Blir så flau når jeg hører voksne folk si at hele familien skal spise hos besta.. gud bedre[X(]

Nei, det er jo kjedelig å være litt unik[:-][8D]

Får inderlig håpe ikke det greiene her stjeler nattesøvnen din altså..
*Stikker en tur til mormor og offa jeg..*

Jeg skal nok få sove [;)] Men jeg får bare sånn......jeg føler at det blir så klissete. Det blir litt sånn "naaaw, hun kaller deg moffe, så søøøøtttt, helledussen[:D][:-]"

Samme for deg hva andre kaller besteforeldrene sine vel? [:)]

For min del er ikke Mormor noe koselig navn, av visse årsaker. Derfor synes både jeg og moren min at Mimmi var ett bedre alternativ [;)] Så her er det Mimmi, Moffa.

glemte helt, jeg har ei tante jeg kaller for nenne også, uffa meg, går å finner en kule altså[:-]

ORIGINAL: *SmulenOgSkalken*

Noen bra forslag her da?[:-][8|]
Skal barna kalle stebesteforeldrene med fornavn da eller?
Skal man ikke ta folk inn i familien?
Når dem har vært gift i 20 år? Dem blir jo også en del av barnets liv!

Ja, jeg ville brukt navn.
Aldri i verden at min stefar skal få et slikt "bestefar-navn."
Han kom ikke inn i livet mitt før jeg var 16, og pappa er død, så for meg blir det totalt feil at han "tar" pappa sin tittel. [&o]

ORIGINAL: Jadasåneida

Jeg lurer på hva som gjør at det er så flaut når voksne sier "mommo", "bibbi" osv... Virkelig!
Jeg kan bare ikke fatte og begripe hva det er som gjør at det er sååååå flaut?[8|]
Tell me!!

Fordi det er ingen ting som heter buffe og peppe og bappe.. For ikke lenge siden stod det en dame å ropte på dattra si; "kom, ellers får du ikke være med meg og bessi til buppe!!!" DA ble jeg flau.. Føler de snakker babyspråk enda..[:'(]

Ser at flere skriver: "Men barna våre har jo mange besteforeldre, så da er det greit å skille dem litt"
Hva med å for eksempel si "Bestemor Astrid" Bestemor Torild" ???

Blir så flau når jeg hører voksne folk si at hele familien skal spise hos besta.. gud bedre[X(]

Nei, det er jo kjedelig å være litt unik[:-][8D]

Får inderlig håpe ikke det greiene her stjeler nattesøvnen din altså..
*Stikker en tur til mormor og offa jeg..*

Jeg skal nok få sove [;)] Men jeg får bare sånn......jeg føler at det blir så klissete. Det blir litt sånn "naaaw, hun kaller deg moffe, så søøøøtttt, helledussen[:D][:-]"

Godt å høre det da.. Får ikke håpe dine barnebarn kaller deg for mimmi en gang i tiden da..

Forresten.. Tippoldemora til Naomi blir kaldt Tippi! (Bare sånn for å gjøre det ekstra ille !)[8D][:D]

Nei jeg håper ikke det, jeg skal bli BESTEMOR[:)].. Det syns jeg høres ungt og trendy ut i forhold til mommo.
Tippi syns jeg ikke var for sukkersøtt. Men tror nok jeg ville brukt tippoldemor, er ikke så ofte man får brukt det[;)]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

Han kom ikke inn i livet mitt før jeg var 16, og pappa er død, så for meg blir det totalt feil at han "tar" pappa sin tittel. [&o]

ja, men det kan da være forskjell på folk?
Her har stefaren til xen vært som en pappa for han i alle år, og er det fortsatt!
Skal han bli kalt med navn da? Når han ønsker å bli kalt bestefar og det føles naturlig for oss? [8|]
Forstår jo deg, men poenget mitt var jo at det går ann å skjønne de som har kallenavn, og hvorfor dem har det [;)]

Det får folk gjøre som de vil med, gitt.
Her sier vi mormor, morfar, farmor og farfar, og gutten sier også det.

Men til morfar sier han "bapas" - og hadde vi sagt det nå ville det jo blitt slik. Men vi fortsetter å si morfar - det vil han selv også.

Haha! Man skal jaggu lese mye rart her inne. Jeg sier fortsatt mimmi om min mormor. Det er ikke fordi jeg ikke klarer å si mormor, bestemor eller navnet hennes, men fordi mimmi er et koselig kallenavn, med affeksjonsverdi, om man kan si det om et ord. 

Så dere som er så utrolig imot det jeg sier, reagerer dere ikke i det hele tatt om store barn og foreldrene dems sier moffe og beppe, akkurat som babyer gjør?

Greit nok med "det får de gjøre som de vil med, syns man skal få velge selv" - Folk velger jo selv, er jo ikke det det er snakk om[;)]

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

ja, men det kan da være forskjell på folk?
Her har stefaren til xen vært som en pappa for han i alle år, og er det fortsatt!
Skal han bli kalt med navn da? Når han ønsker å bli kalt bestefar og det føles naturlig for oss? [8|]
Forstår jo deg, men poenget mitt var jo at det går ann å skjønne de som har kallenavn, og hvorfor dem har det [;)]

Jaja, jeg skjønner det.
Bare skrev min mening på spørsmålene du skrev jeg [:)]

Så dere som er så utrolig imot det jeg sier, reagerer dere ikke i det hele tatt om store barn og foreldrene dems sier moffe og beppe, akkurat som babyer gjør?

Greit nok med "det får de gjøre som de vil med, syns man skal få velge selv" - Folk velger jo selv, er jo ikke det det er snakk om[;)]

Hvorfor i heidundrandes helgoland skulle jeg gidde å reagere på noe så irrelevant?

Pappa blir kallt for BESTE men det ville han selv hete for han mener han er best [8D][8D]

Nei, det reagerer jeg virkelig ikke på.
En barndomskamerat kalte morfaren sin for Bessa, og det gjør til dags dato alle andre også - inkludert oss som egentlig ikke kjenner ham!

ORIGINAL: Bouncy Buttocks

Hvorfor i heidundrandes helgoland skulle jeg gidde å reagere på noe så irrelevant?

Vel, kanskje fordi det høres totalt teit og gossete ut..??

Back
Topp