Hva syns du egentlig om disse kallenavna...

OdaM

Elsker forumet
..; besse, boppe, mimmi, mommo, muffe, beppe osv. ?

Det er vel en selvfølge at barn kaller bestemor for mimmi, bestefar for besse eller mormor for mommo i starten når de ikke kan prate så godt.
Men burde ikke foreldrene uansett si MORMOR, FARMOR eller BESTEMOR istede for å begynne å si beppe, bare fordi ungen sier det når den er liten?

Det er jo som at alle sammen skulle begynt å kalle storesøster for "sille", selvom hun heter Cecilie?

Jeg kan ikke få sagt hvor teit jeg syns det er når 12 åringer sier "jeg skal sove hos mommo og moffe i kveld"..
Værst syns jeg det er når foreldrene sier det.

Hva tenker du?

(jeg får sikkert mye kjeft nå, men fyr løs!)

nei,hva folk velger er opp til de.. er jo noen som vil bli kallt for fks mimi, beppe osv..

fatter ikke hva det er å henge seg oppi egntlig...[8|]

Her går det i mormor og bessen og har gjort det i alle år. Har ikke noe problem med det jeg.[:)]

Kunne ikke brydd meg mindre om hva andre velger å kalle folk for. Synes heller det er mer rart at folk faktisk gidder å legge seg opp i ALT [8D]

min stefar ble fort til beste, og det forandret vi aldri på...
han vokste jo mange cm hver gang noen kaldte han det!!!

Svigermor blir kalt mimmi av sine andre barnebarn, og hun ønsket at alle skal bruke samme navn. I utgangspunktet er jeg ikke så glad i kallenavn, men har ikke noe problem med å etterfølge ønsket hennes.

Jeg kaller min mormor Mommi i en alder av 28 år...da er vel jeg teit da...
Ser ikke helt problemet da...!

jeg selv sier mommo og bessen og bestemor og bestefar
Barna sier mommo og bestefar og nonna og baba(som er bestemor og bestefar på Albansk)

Ja, det var jo også noe å henge seg opp i.........[8|]

Jeg kaller min mormor for Moje, har alltid gjort det og det gjør alle barn, barnebarn og oldebarn, hun er jo Moje for oss[:)]

Felix kaller min mamma (sin mormor) for Hegemamma og jeg sier og hegemamma om jeg snakker om henne til han og Emma. Akkurat som jeg sier Affa når vi snaker om farfaren.

Syns det er stor forskjell på å kalle mimmi for mimmi når du prater med henne, enn det å kalle henne mimmi for hele verden..
JEG syns det er teit[;)] Men det er meg da.. godt ikke alle tenker slik.

Synes det er søtt når en toåring sier det, men ikke hvis toåringen snakker reint og egentlig kunne sagt bestemor.

ORIGINAL: Zera

nei,hva folk velger er opp til de.. er jo noen som vil bli kallt for fks mimi, beppe osv..

fatter ikke hva det er å henge seg oppi egntlig...[8|]

sign.. Her sa jeg som regel famo å fafa da jeg var mindre.. Farmor og farfar....

jeg har selv aldri sagt mormor og morfar feks.. sier mommo/ momor og moffa.. hehe. men nå er synes jeg mormor høres veldig "kvast" ut på bergensk[;)] 

Jeg er helt enig med deg! 
ORIGINAL: STJERNE*

Det er vel en selvfølge at barn kaller bestemor for mimmi, bestefar for besse eller mormor for mommo i starten når de ikke kan prate så godt.
Men burde ikke foreldrene uansett si MORMOR, FARMOR eller BESTEMOR istede for å begynne å si beppe, bare fordi ungen sier det når den er liten?

Det er jo som at alle sammen skulle begynt å kalle storesøster for "sille", selvom hun heter Cecilie?

Jeg kan ikke få sagt hvor teit jeg syns det er når 12 åringer sier "jeg skal sove hos mommo og moffe i kveld"..

Hva tenker du?

[8|][:-][X(]

ORIGINAL: 1984Ida

Jeg er helt enig med deg! 

Hva tenker du?

SIGN [:D]

Syns det er stor forskjell på å kalle mimmi for mimmi når du prater med henne, enn det å kalle henne mimmi for hele verden..
JEG syns det er teit[;)] Men det er meg da.. godt ikke alle tenker slik.

Synes det er søtt når en toåring sier det, men ikke hvis toåringen snakker reint og egentlig kunne sagt bestemor.

Okei, men hva om toåringen allerede har en bestemor, en mormor og en farmor, noe som ikke er helt uvanlig i disse skilsmissetider. Hva er det greit å kalle denne bestemoraktige damen da, om man ikke kan bruke noe som kan minne om et kallenavn?

Her er det nanna og bestefar. Overhode ikke noe lillemann har funnet på selv. Når min mamma fikk sitt første barnebarn. Ville ho at han skulle kalle ho for mimmi og det er bare en grunn til og det var fordi min søster som døde når hun var to år kalte min mormor det. Fint minne tenkte mamma.
Men det ble ikke slik for det første barnebarnet bestemte at hun skulle hete nanna. Vi rettet på han hele tiden. Men han var ikke til å rikke.
Så selv om man retter på de så betyr ikke det at barna følger deg forde.

Her blir det mormor & morfar, farmor & farfar pluss kallenavn:)
Da foreldrene mine & min kjære sine er skilt:)
De vil alle ha stor del i livet til våre barn,å fortjener et "kosenavn" alle sammen[:)]

Back
Topp