Hva syns dere ?

Dararamm

Glad i forumet
Var på Ul i Oslo i går og bor/besøker mamma i Eidsvoll noen dager i samme sleng.
Mannen hun sin kjørte meg på UL og i forvei sa mamma "du lar han vel få komme med deg inn på UL" og det syntes jeg var jo greit. Liker han mannen til mamma, har kjent han i 4år nå.
MEN så kom jeg på at det muligens skulle være invendig UL og sa til mamma at hvis det var tilfellet hadde jeg ikke noen lyst å ha med han inn. Da sa hun " men han blir jo ved den andre enden" (ved hodet mitt d.v.s.) og mente da at han ikke ville vært å sett rett opp i helgedomen liksom. 
Følte som hun ikke skjønte at det uansett føltes ubehagelig å ha en mann med på en slik undersøkelse.
Heldig vis ble det utvendig UL og han ble med og alt gikk greit.
I etterkant da vi kom hjem var hennes største interesse om jeg ikke trodde han hadde syns det var gøy å få bli med. Ikke noe spørsmål om hva jeg følte og opplevde.
I siste svangerskap presset hun meg masse å ha med han mannen på føden.... jeg hadde kjent han i 1.5år!!
Må gjenta at jeg virkeligen liker han mannen, han er kjempe grei og snill.
Føler som mamma ikke tenker noe på mine behov i noe av dette. Hvem det er best for meg å ha med på føden eller åssen jeg opplever det å ha en 'ukjent' mann med på invendig UL. Prøvde å si til henne at jeg tippet på at hun ikke ville ta hvem som helst manfolka med på en undersøkelse på underlivet liksom.
Er jeg bare teit???

Absolutte ikke!! Jeg syns mora di er teit!! For meg er alt dette veldig privat, og det er ikke aktuelt at andre enn mannen min skal være med inn(hadde jeg ikke hatt mann hadde det vært mamma). jeg sier også at om mannen min ikke ville være med på fødsel hadde jeg betalt jordmoren min 5000kr for å være med, mamma hadde i grunn ikke vært noe alternativ. Og det har jeg sagt til muttern også... men som nevnt, det er en så privat opplevelse for meg at jeg kun ønsker å dele den med mannen min...

Ja, ikke sandt. Jeg har hatt ex-mann med på en fødsel og invendig UL, hatt mamma med på den andre fødselen og min søster var med meg på den siste.
Syns det må være en nær slekting eller samboeren som blir med på slike ting. Noen som kjenner meg godt.

hadde mamma kommet med et slikt forslag vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert engang det er så langt utenfor min komfortsone som det går ann å bli.  jeg drar gjerne på slikt alene. mannfolk som ikke har vært med på å lage babyen får sitte på venterommet å lese. 

LillyPersille skrev:
hadde mamma kommet med et slikt forslag vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert engang det er så langt utenfor min komfortsone som det går ann å bli.  jeg drar gjerne på slikt alene. mannfolk som ikke har vært med på å lage babyen får sitte på venterommet å lese. 

Signerer denne!

Back
Topp