Hva syns dere?

Marikii

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Rett før jul kjøpte vi oss hus som vi holder på å pusse opp litt nå (bad + litt maling her og der)
I dag på barseltreff forteller ho ene at de skal flytte til sommeren og at huset deres kommer på salg da...
Det huset er jo helt perfekt for oss!

Huset vi har kjøpt er greit for noen år, men vil bli for lite for oss etter hvert (vi ønsker oss flere barn om ikke alt for lenge), dessuten er det litt langt utenfor sentrum for min del siden jeg ikke kjører bil (til samboerns store fortvilelse [:'(]).
Siden vi har vært på utkikk så lenge så var dette en bra måte å komme seg inn på markedet, og området hvor det ligger vil med tiden bli veldig populært, vil jeg tro, siden det er landlig, men med gangvei hele veien inn til sentrum (ca 3 km).

Dette huset som ho i barselgruppa eier er veldig sentralt, men fortsatt usjenert og i et rolig område, de har utleiedel som de får inn 5000 kr i mnd, og det er i dag 3 soverom og ett som ikke er klargjort, ellers har de pussa opp det meste og man kan flytte rett inn uten å gjøre noe.
Jeg ønsker meg det huset [&o]

Samboern er ikke gira på å flytte igjen til sommeren, noe jeg godt kan forstå, men det vil jo i så fall være for siste gang EVER!

Aner ikke hvor mye dette huset kommer til å koste, det er jo større, med utleie og meget sentralt...
Mamma foreslo at jeg kanskje kunne få forskudd på arv for å ha mer egenkapital, det kan jo være en mulighet. Dessuten fikk vi huset vårt til en god pris, på et ugunstig tidspunkt å selge hus, pluss at vi pusser opp og markedet øker fortsatt og et evetuelt salg vil være på et mye bedre tidspunkt...

Hva tror dere, skal jeg pushe samboern litt? Aner jo ikke om det kan være aktuelt for oss (prismessig altså) når våren/sommeren kommer...[8|]

Huff, dette blei veldig langt og rotete, hvis du kom helt hit så TUSEN TAKK for at du gadd å lese [:)]

Jeg ville DEFINIIVT "lufta" forslaget for samboeren ganske ofte[;)] Ser at det er kjipt og flytte så masse, men som du sier: Det blir SISTE gang[:)] er jo ikke sikkert dere får en like flott mulighet som det igjen ???

Lykke til :)

Ja, hvorfor ikke? Peis på [:)] Har dere penger til det så..

Jeg syns du bør kjøre på, og gå for det nye huset.....

du får ha som argument at det blir jo mye lettere å flytte til sommeren med en unge som da er litt stor, enn om noen år med 2-3 unger.......

:)

ORIGINAL: Lillian84

du får ha som argument at det blir jo mye lettere å flytte til sommeren med en unge som da er litt stor, enn om noen år med 2-3 unger.......

Det var et bra argument, takk skal du ha [;)]

Problemet er jo at vi ikke aner om vi kan ha råd, siden vi ikke vet hva det huset er verdt eller hvor mye vi har selv...hvis ikke vi kan få hjelp da...

Om dere må flytte en gang senere uansett så kjør på nå. Hvorfor vente når dere har ett perfekt hus i sikte? Vi må også flytte igjen til sommeren, flyttet hit vi bor nå i august i fjor. Å flytte er kjedelig mye styr og jobb men må man så må man [8D]

ORIGINAL: Marikii

Problemet er jo at vi ikke aner om vi kan ha råd, siden vi ikke vet hva det huset er verdt eller hvor mye vi har selv...hvis ikke vi kan få hjelp da...

kan du ikke bare spørre henne om ca pris da? så slipper dere å gå helt fram til sommeren og ikke vite.....

slikt blir man jo så gira på når man får blod på tann... :) iallefall jeg.... :)

kan du ikke bare spørre henne om ca pris da? så slipper dere å gå helt fram til sommeren og ikke vite.....

slikt blir man jo så gira på når man får blod på tann... :) iallefall jeg.... :)

Spurte selvfølgelig om det i dag, men ho ante ikke i og med at det var noen år siden de kjøpte huset, har pussa opp og markedet har ekspandert noe voldsomt her...
Jeg kommer til å tenke på dette veldig mye nå [8D]
Har jo hele tida tenkt at huset vi har kjøpt på en måte er litt midlertidig...

Spurte selvfølgelig om det i dag, men ho ante ikke i og med at det var noen år siden de kjøpte huset, har pussa opp og markedet har ekspandert noe voldsomt her...
Jeg kommer til å tenke på dette veldig mye nå [8D]
Har jo hele tida tenkt at huset vi har kjøpt på en måte er litt midlertidig...

oi, kan jo bli spennende framover da..... :)

da får du prøve å sakte men sikkert "smøre" mannen litt, så kanskje du får han litt på gli......

men da egentlig, siden hun ikke vet sikkert, så får dere ikke vite noe om det kan være aktuelt eller ikke før de finner ut av prisen.... uff, nervepirrende... hihi....

Men siden du føler det er såpass midlertidig det "gamle" huset deres, ville jeg nok virkelig lagt hodet i bløt og funnet ut en lur måte å kanskje få det huset på..... :)

ORIGINAL: Lussa88

Jeg ville DEFINIIVT "lufta" forslaget for samboeren ganske ofte[;)] Ser at det er kjipt og flytte så masse, men som du sier: Det blir SISTE gang[:)] er jo ikke sikkert dere får en like flott mulighet som det igjen ???

sign!

Tror jeg må nevne det litt ofte, det er jo fortsatt en stund til, men underbevisstheten hans kan jo få jobbe litt i mellomtida [8D]

Eg ville kjørt på! Om det viser seg å bli for dyrt så kan dokke ikkje gjere så masse med det, men OM dokke har råd ville eg ha gått på med liv og lyst! Lykke til [:D][:D][:D][:D]

Jeg hadde pusha samboer, pusset opp ferdig for å komme litt i pluss, og så prøvd å godsnakke med venninnen din om dere skal gjøre det med advokat uten at huset legges ut for salg:)

Vet ikke om de reglene gjelder ennå, men selger du før det har gått et år, må en betale noe mer for evt overskudd av salget, er vel for å hindre de værste spekulantene. Men det er noen år siden jeg hørte om den regelen.....

ORIGINAL: Lussa88

Sign!:) Hadde defintivt prøvd og overtale han:)

ORIGINAL: Babbs

Vet ikke om de reglene gjelder ennå, men selger du før det har gått et år, må en betale noe mer for evt overskudd av salget, er vel for å hindre de værste spekulantene. Men det er noen år siden jeg hørte om den regelen.....

Oi, dette må jeg sjekke ut [8|]

Jeg ville nok pushet sambo litt... Å har dere penger til det, så ville vertfall jeg gått for det! Sjøl er eg veldig lei av å flytte, men som du sa det e siste gang visst dere tar det nye huset, så ville gjort det =)

Husk å i en oppdatering[:D]

Back
Topp