hva syns dere?

Reinbue

Forumet er livet
Har han rett til å bli sint på meg?
I går var jeg på forelesning til klokka halv fire, og startet på jobb en halvtime senere. Der var jeg å jobba til klokka halv 12 på natta. I dag har jeg hatt fri fra skolen. Det er siste dagen jeg har fri før praksis, som er fylt opp med hektiske dager, og ikke en gang hvile i helgene pga oppgaver og ting som må planlegges, i tillegg til at jeg skal jobbe hver mandag rett etter praksis og til halv tolv, pluss fredag og lørdag en av ukene.

Så i dag som jeg har fri, har jeg sovet lenge, vært på kjøpesenter, tatt en lang dusj, og vips var han ferdig på jobb. Har han da rett til å bli sur på meg for at jeg ikke har rydda noe hjemme?
Vi skal ha folk i kveld, og jeg hadde tenkt at vi skulle rydde sammen når han kom hjem. Han ble sur fordi jeg har venta på at han skal komme med å rydde. (Det er forresten jeg som skal lage maten)
Og så blir han på toppen av det hele kjempesur (så sur at han har skrudd av mobilen) fordi jeg sa nei til å hente han på jobben, pakke treningstøy til han, og kjøre han på trening.
Jeg sa at jeg kunne hente han, men at han måtte pakke treningstøy og sånt her selv (jeg vet jo ikke alltid hva han skal ha med)

Jajja.. dette ble kjeeempelang lesing, så for den som gadd? Synspunkter?

Hadde jeg vert deg, så vet jeg at jeg hadde skvist inn litt rydding. Men det er meg da[;)]
Eller så synest jeg ikke at han har noen grunn til å bli sinna. Ja, han har lov å si at han hadde håpt at du hadde rydda litt. Men ikke bli sinna.

Og om det er du som skal lage maten, så kan han fint rydde mens du står på kjøkkenet[;)]

ORIGINAL: ..christine..

Hadde jeg vert deg, så vet jeg at jeg hadde skvist inn litt rydding. Men det er meg da[;)]
Eller så synest jeg ikke at han har noen grunn til å bli sinna. Ja, han har lov å si at han hadde håpt at du hadde rydda litt. Men ikke bli sinna.

Og om det er du som skal lage maten, så kan han fint rydde mens du står på kjøkkenet[;)]

planen i dag var jo at jeg skulle rydde litt, men så har jeg vært så treig på alt det andre, så jeg har ikke fått tid allikevel.

en forventer mange ting av hverandre i ett forhold.. om en ikke har sagt hva en forventer i klare ord, kan an ikke bli sur hvis det ikke er gjort..

Jeg tror alikevell jeg hadde blitt litt sur om jeg K hadde vært hjemme hele dagen og jeg hadde komt hjem til ett rotehus..

om det hadde vært omvendt hadde nok jeg også blitt litt småsur og oppgitt om E hadde vært hjemme en hel dag uten å rydde noe, spesielt om vi skal ha besøk. men om man ikke har spurt så har man ikke rett til å bli kjempe sur fordi noen forventer noe.
så å bli sur, er litt tåpelig kanskje[:)]

ORIGINAL: TauZa

en forventer mange ting av hverandre i ett forhold.. om en ikke har sagt hva en forventer i klare ord, kan an ikke bli sur hvis det ikke er gjort..

Jeg tror alikevell jeg hadde blitt litt sur om jeg K hadde vært hjemme hele dagen og jeg hadde komt hjem til ett rotehus..

enig...

ORIGINAL: *Emma08*

om det hadde vært omvendt hadde nok jeg også blitt litt småsur og oppgitt om E hadde vært hjemme en hel dag uten å rydde noe, spesielt om vi skal ha besøk. men om man ikke har spurt så har man ikke rett til å bli kjempe sur fordi noen forventer noe.
så å bli sur, er litt tåpelig kanskje[:)]

han er sikkert ikkje langsur??:)

Ang ryddingen: Jeg hadde også blitt sur hvis han hadde gått hjemme hele dagen uten å ha ryddet en flis hjemme[>:]

Jeg syns absolutt at du måtte få litt "Monica-tid" i en hektisk hverdag!![:D]
Men jeg hadde nok rydda litt først, så kosa meg..[8D]

Men da jeg var på din alder hadde jeg nok ikke gjort det, bare så det er sagt...[8D]

ORIGINAL: *MissMe*

Men da jeg var på din alder hadde jeg nok ikke gjort det, bare så det er sagt...

Der hørtes du ut som at du var 97 år! [8D]

ORIGINAL: Vand

Ang ryddingen: Jeg hadde også blitt sur hvis han hadde gått hjemme hele dagen uten å ha ryddet en flis hjemme[>:]

Velkommen til min hverdag [8D] Men nå er vi litt gammeldagse forsatt i arbeidsfordelingen også da [;)]

Eller blir litt feil, han går jo ikke hjemme da... jobber jo hjemme fra ...

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: *MissMe*

Men da jeg var på din alder hadde jeg nok ikke gjort det, bare så det er sagt...

Der hørtes du ut som at du var 97 år! [8D]

[8D][8D][8D]

Det er en veldig relevant ting her som jeg har glemt å si da. Han var hjemme på fredag uten å rydde noenting. og med å rydde, mener jeg ikke småryddig, men vi har endevendt nesten hele leiligheten her for å få god orden og systemer.
Men jaja, jeg har skjønt nå at jeg kanskje har overreagert litt, men jeg har hvertfall ikke rota mer enn det var her fra før.

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg Reinbue

Så d så!

er han blid nå da?[8|]

ORIGINAL: *Maik1*

Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg Reinbue

Så d så!

er han blid nå da?[8|]

Sikkert fare for at jeg hadde gjort det samme også.. [:-][:D]

Håper dere er på "talefot" igjen nå da?

Altså jeg syns ikke man kan svare på spm utfra opplysningen. Hvis du er den som har det som hovedoppgave å rydde - og så velger du (eller glemmer deg bort[8D]) å spandere en avslappningsdag på deg like før skolestart og ingen avtale om rydding den dagen foreligger - så har han ingenting å være sur for!!!

Hvis han har hovedansvar for ryddingen til vanlig så forstår jeg han. Da syns jeg det er du som må bøye deg ned i støvet.

Hvis dere rydder like mye og han har allerede tatt seg en fridag - og dere har ikke lagd noen avtaler om hva/hvor mye/skulle ryddes den dagen - så har hann ingenting å være sur for!!!

Men syntes det var en viktig punkt som dukket opp her som er sikkert lurt å ta opp: de fleste par MÅ være mer "vocal"!!! Man MÅ si det man føler og ønsker og tror og alt det der.... det er umulig å vite om partneren tenker likt før man har snakket om det[:)]

ORIGINAL: TauZa

må si meg enig her[;)]

Jeg hadde ryddet uansett, jeg har seriøst støv på hjernen!

Men alle trenger en dag for seg selv med bare kos av og til også!

ORIGINAL: Gullklomp

Jeg hadde ryddet uansett, jeg har seriøst støv på hjernen!

Men alle trenger en dag for seg selv med bare kos av og til også!

Lurer på om du og Vand kan sende over litt "støvpåhjernestøv" for det trenger jeg seriøst. Jeg er den typen som kan ha det ryddig en periode.....Les ca en uke eller to...så faller alt i staver[:'(] Er nå inne i uke to med ryddig...Håper jeg klarer tre uker er da en rekord[:)]

Slikt hadde min mann ALDRI turt å oppføre seg. Jeg kunne lett gjort som deg, selv om jeg er ganske manisk på rydding. Men jeg hadde svinget meg rundt etter middagen såklart[:)] Dette med henting og kjøring er vanskelig for meg å si da vi alltid har hatt hver sin bil[8|]

Back
Topp