Hva syns dere om dette?

• Trådstarter Trådstarter Usikker
  • Opprettet Opprettet
U

Usikker

Guest
Hva tenker dere hvis noen jobber i en babyutstyrsbutikk som selger vogner. Du har lyst på en vogn men butikken du jobber i har ikke denne vognen. Hva syns dere om at den ansatte går å kjøper en vogn i en annen butikk? Er det greit eller er det litt dumt siden det er hos en konkurrent?

Har ikke vognen inne for øyeblikket, men kan få inn snart? Eller fører ikke den vognen?
Vesentlig forskjell der.
Om butikken man jobber i ikke fører den vognen og aldri kommer til å selge den i nærmeste fremtid så kan man da fint handle den i en annen butikk.

Man må da kunne handle andre steder enn i akkurat den butikken man jobber i er min mening.

Jobb og privatliv er jo to forskjellige ting. Du må kunne handle der du selv vil. Om du har bestemt deg for en vogn du vil ha og butikken du jobber i ikke selger den så er det jo klart at du må kunne få kjøpe den en annen plass.
Skal de som jobber på Rema 1000 kun få handle matvarer der, og de som jobber på Cubus kun få handle klær på den butikken da? :)

Butikken fører ikke merke. Jeg skjønner hva dere sier men føler det er litt annerledes når det gjelder en vogn. Den går vi liksom rundt med å viser. Når folk spør f.eks hvor vognen er kjøpt, så føles det litt fælt å måtte si navnet på konkurrenten hvis dere skjønner :) Vil jo helst at de skal ville handle i den butikken man jobber i selv ;)

Butikken fører ikke merke. Jeg skjønner hva dere sier men føler det er litt annerledes når det gjelder en vogn. Den går vi liksom rundt med å viser. Når folk spør f.eks hvor vognen er kjøpt, så føles det litt fælt å måtte si navnet på konkurrenten hvis dere skjønner :) Vil jo helst at de skal ville handle i den butikken man jobber i selv ;)
Om butikken ikke fører merke kan man hvertfall ikke reagere

Hva tenker dere hvis noen jobber i en babyutstyrsbutikk som selger vogner. Du har lyst på en vogn men butikken du jobber i har ikke denne vognen. Hva syns dere om at den ansatte går å kjøper en vogn i en annen butikk? Er det greit eller er det litt dumt siden det er hos en konkurrent?
Jeg forstår godt hva du mener. Er selv butikksjef i en klesbutikk. Der er det fyfy og handle hos en konkurrent. Vet at det er slik i mange bransjer/butikker.
Jeg hadde handlet den vogna jeg ville da, men ikke om det går ut over din egen trivsel. Som du sier, for kommer jo gjerne til å spør og gjerne de på arbeidsplassen reagerer. Tviler på at en person som selger Audi, kjører i Volvo om man ser det slik:p

Så lenge de ikke fører merket vil jeg hvertfall si det er helt ok, man må jo kunne handle der man vil selv tenker jeg :-)

forstår hva du mener men du har jo ikke signert at du må handle alt der du jobber.... men en vogn er jo en større investering....

jeg ville ha kjøpt den vognen jeg ville ha hatt. ikke for at jeg jobber der og må ta en av de merkene...

Så lenge butikken ikke fører den vognen så ser jeg ikke noe problem i at du kjøper den en annen plass. Folk har så forskjellige krav til hva de vil ha i en vogn og synes det er en såpass viktig ting å være fornøyd med at hvis man finner det man vil ha (og har råd til det) så kjøper man den.

Jeg hadde helt klart kjøpt den vognen jeg ville!

Syns man kan handle hvor man vil hvis man ønsker det produktet selv om det ikke er på sin arbeidsplass ;)

Ville nevnt det for sjefen, slik at kolleger ikke reagerer så fælt.

Jeg bor i en liten "by" og jobber på Intersport. Alle kjenner alle her, og vet hvor jeg jobber, men om vi ikke har inne det produktet jeg vil ha går jeg på G-sport. Føler det blir litt "feilreklamering", men kommer innimellom noen fra G-sport til oss også for å handle:) Er ikke noe poeng å gå rundt med en vogn du ikke er 100% fornøyd med.

Vinterjakken min er fra G-sport, så folk ser den hver dag, men vi hadde ikke merket hos oss. Alle butikker kan ikke ha alle merker så da får det bare bli sånn;)

Det som er synd er at du må sikkert betale mye mer for vognen enn hva du ville gjort om dere hadde den :) men du må absolutt få handle der du vil.
Jeg er litt sær der, jobber i gullsmedbransjen og kunne aldri handlet hos noen andre. Også må jeg jo betale dobbel pris :eek:

Back
Topp