Hva syns dere er vanskelig å kutte ned på og holde dere unna?

H&H

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Føler meg som et lite barn igjen. Dere vet den følelsen av å ha enda mer lyst på noe når dere vet at dere ikke kan eller burde gjøre det? :P

Jeg sliter med å kutte ned på kaffe(har bytta til koffeinfri), MEN jeg savner salami og spekemat så mye at jeg drømmer om det, haha. I dag gikk jeg i kjøleskapet etter jobb og lukta på påleggsboksen med salami. :P

Så hva har vært vanskeligst for dere å kutte ned på eller holde dere unna?

Kaffen her og. Drikker litt te istedet og kakao, og føler ikke det er et stort problem da. Siden jeg får morgenkaffen;)
Røyken gikk overraskende lett å kutte, og har ingen planer om å begynne igjen:)

Kaffi, snus og salami!! Drikker 2 koppe kaffi hver dag og noen ganger 3. Prøver å være flink å drikke mye vann og spise mellom hver kopp selvsagt.. På fødestuen skal det drikkes kaffi gitt!! :)

Jeg har faktisk tatt samtalen med samboeren min allerede om hva jeg skal ha på sykehuset etter fødsel. Det blir brødskiver med salami og agurk. Han rister på hodet av dette selvsagt...:P

Jeg savner røyken jeg da, og sånn som ting er skulle jeg virkelig ønske jeg hadde hatt røyken.

Jeg spiste aldri salami, spekemat eller lite stekt mat før jeg ble gravid. Sluttet å snuse 4 mnd før jeg ble gravid, men har onico iblant. Så egentlig savner jeg ingenting :p drikker kaffe som vanlig 1-3 kopper om dagen, men alltid halve kopper, så teller vel mer som en halv-1,5 kopp. Drikker jeg brus er det aldri mye. Klarer aldri drikke opp en boks 0,33 engang :p jeg antar at jeg er skapt for å være gravid! Haha :p

• Liker
Reactions: H&H
Veldig vanskelig å kutte ned på colaen.... Gikk fint i begynnelsen pga av kvalmen, men sååååå... :-(

Ellers har det vært forbausende lettvint kutte ut min elskede spekemat! Graviditeten var ikke planlagt, så fikk ikke "spist" meg opp på det heller før graviditeten... ;-) men men. Min mann har og fått beskjed om hva som skal være med i fødebaggen: stranda spekeskinke, fårepølse/salami!!
Sist fødsel hadde de ikke fårepølse på sykehuset, og eg var såååå skuffa he he... Ost og skinke var likssom ikke det store:-(

• Liker
Spekemat, salami, kaffe, snus og vin! Spekematen irriterer meg skikkelig, for det har jeg lyst på hele tiden! Snus har jeg ikke lyst til å begynne med igjen, men jeg savner det likevel ganske ofte.. Jeg gleder meg allerede stort til første tapaskveld med spekemat og vin! Men må vel kanskje bli etter ammeperioden er over :(

Drikker en kopp kaffi om morningen, og har meg to glass cola zero pr dag. Burde nok drikke mindre, men det er så vaaaaaanskelig :o
Skulle gjerne drukket mer av begge deler :D
Fårepølse har jeg spist noen ganger..

Ting med koffein.... drikker en kopp med sjokolade kaffe om morningen, og så drikker jeg som oftest en 0,5 med cola zero/life i løpet av dagen...

Spiser alt ALT for mye Jarlsberg og sjokolade! Og det var tøft å kutte ut spekemat. Men jeg bruker å steke den å ha den på skiva ;)

• Liker
Jeg lider mest av å prøve å unngå sjokolade og kaker. Jeg har lagt på meg litt for mye, så jeg må prøve å holde igjen nå. Og jeg vil gråte når jeg går forbi hyllene med påskemarsipan. Klynk!

De gravideskumle tingene har jeg funnet løsninger på. Pizza med blåmuggost, for eksempel, døyver lengselen etter stinkeoster. Hvis du savner salami så kan jo brødskiver stekt med ost og salami være en løsning? Stekt salami er jo ittno problem! Vin, derimot, den må vente. Alkoholfri vin er ikke godt.

• Liker
Back
Topp